HAR DU KJÆRLIGHETSSORG? SKAM DEG.

Categories Samfunn

Rett etter det ble kjent at Morten og jeg tok en pause fikk jeg en kommentar som irriterte meg litt. Ikke for at denne personen var frekk, men for at hun/han minte meg på hvor utrolig sære vi mennesker skal være når det kommer til kjærlighet. Hun sa kort fortalt at jeg ikke skulle vise på bloggen at jeg var lei meg over pausen vår, for da ble det automatisk lettere for Morten. 

Hvorfor skal vi gjøre kjærlighet så forbanna vanskelig? Hvorfor handler det alltid om å være den som ikke tar kontakt og ikke viser interesse? Hvorfor er det sånn at man absolutt ikke skal være den som tekster først, og når den andre endelig tekster deg så skal du bruke en halvtime på å svare? Er ikke kjærlighet komplisert nok fra før av så gjør vi den enda mer komplisert. Hvorfor? For å ikke “miste” stoltheten vår? 

Er jeg lei meg så har jeg ingen problem med å vise det og jeg har heller ingen problem med at Morten vet at jeg er lei meg. Om Morten skulle blitt mindre interessert i meg av den grunn så kunne vi like gjerne gjort det slutt. Skal ikke det mer til enn at jeg er lei meg for at han trekker seg unna, kunne han like gjerne bare gjort det slutt. Jeg er et menneske som viser mye følelser (så lenge det ikke handler om Utøya, hehe) og elsker å møte mennesker som tør å vise følelsene sine tilbake. Er du glad? sint? Lei deg? Forelska? Lykkelig? VIS DET

Livet er for kort til å holde tilbake. Det er ingen skam å vise din interesse for et annet menneske. Ja, jeg vet at det er svært få som liker mennesker som er alt for frempå, men det finnes vel grenser for dette? Selvfølgelig skal man holde litt tilbake, men dagens ungdom holder så mye tilbake at det bare er latterlig. Du skal ikke skamme deg for å vise at du er betatt, forelsket eller har kjærlighetssorg. 

18 kommentarer

18 thoughts on “HAR DU KJÆRLIGHETSSORG? SKAM DEG.

  1. Endelig er det noen som tør å si ifra om det! Skjønner ikke hvorfor vi skal fly rundt å leke «hard2get» overfor andre, når det er mye lettere å bare vise følelsene sine eller svare når man ser meldinga. Jeg syns hvertfall det er mer enn irriterende når gutter bruker 3 timer på å svare, eller ikke klarer å vise meg hva de føler. Så u go girl! Heia deg<3

  2. Bra skrevet Sofie! Enig med deg der, er litt sykt hvordan vi viser følelser for tiden og hvor lite vi egentlig «snakker» om fet.

  3. Har du vurdert å få behandling for greiene med utøya, i stedet for å nevne det over alt og trigge andre som var der? 🙂 Flere fortvilte utøyaoverlevende på jodel som IKKE syns det er greit at du bruker det til alt.

  4. Tror du skal gi langt faen i å kommentere jeg Celina eller whatever du heter. da Sofie faktisk ikke bruker Utøya men forteller at hun ikke er flink til å vise følelser om akkurat det tema. Ting er vanskelig å bare for at hun velger å være åpen om det på en blogg så skal alle halshugge dama? Herlighet voks opp

  5. eksen min var også sånn. skulle alltid vise at han dreit i om vi hadde krangla, gadd aldri ordne opp først eller tekste meg at han savnet meg. han var så syyykt barnselig, og var nok redd for å miste stoltheten sin som du selv sier. han jeg er sammen med nå viser kjempemye oppmerksomhet, savn og kjærlihet hvis vi har krangla eller noe, og jeg kunne ikke vært lykkeligere❤

  6. Det beste rådet for å unngå “kjærlighetssorg” er å ikke delta i utgangspunktet.
    vh
    Evig ungkar.

  7. Noe av det jeg liker med din blogg er st det er lett så se når du har en vanskelig periode, noe som gjør det så personlig💛 Håper det blir bedre!

  8. Helt enig med deg! Pleier aldri å kommentere på noen sin blogg, men nå som jeg selv går igjennom kjærlighetssorg så føler jeg det er riktig. Jeg er så enig med deg om å vise følelser! Kjærlighetssorg er noe av det værste jeg har gått igjennom og hvorfor skal man ikke vise hva man føler for den andre personen? Man skal legge fra seg den dumme stoltheten sin og faktisk være sterk nok til å vise hva man føler. Drit i den kommentaren og gjør akkurat det hjertet ditt sier du skal gjøre og si❤️

  9. Det beste inlegget æ har lest. Alt du skriv her e så bra å så sant.
    Takk for at du sett ord på ting som de fleste tenke.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *