GUTTER MISTER INTERESSEN ETTER Å HATT SEX MED DEG

Categories Samfunn

Siden det er fredag og igjen “Let’s talk about sex” tenkte jeg å ta opp et tema jeg selv synes er veldig interessant. Jeg vet ikke om det bare er meg og jentegjengen som har hatt denne samtalen, men har ikke dere ofte hørt ” han snakket ikke til meg igjen etter at vi lå sammen”? Jeg vet ikke med dere, men det har ofte vært et tema på vors. “Herregud for en drittsekk”, “han er så player” og “han var kun ute etter et ligg”. 

Her om dagen så jeg en video på YouTube som plutselig ga meg svar på alle diskusjonene jeg har hatt med jentene. “Hvorfor ditcher gutten deg etter sex”?. Det er forsket på at jenter forelsker seg ved å ha sex, mens gutten forelsker seg med å knytte seg. Grunnen til det er at når du starter å snakke med en gutt og han fatter interesse for deg, så blir dette brutt ved å ligge med han for fort. Hvorfor? På grunn av testosteronet til gutten. Det går opp under sex for å så synke ned igjen. Hva skjer med jenter når de har sex? Oksytocin er et hormon som vi damer har i kroppen som for eksempel er veldig viktig under fødsel for å skaffe et bånd mellom mor og datter. Nettopp dette hormonet øker med 51% når en jente har sex med en gutt. Så i følge denne forskingen så er det akkurat dette hormonet som får jenter forelsket etter ett ligg, mens for gutter så er det faktisk det stikk motsatte. Du kan se Youtube-videoen HER

Jeg vet ikke med dere, men for meg gir alt det her mening. Jeg har selv vært en av de jentene som har satt igjen med følelsen av å ikke bli likt etter sex, selv om man har hatt en veldig fin tone tidligere. Hva med dere? Er det noen som kjenner seg igjen i det jeg skriver her? 

20 kommentarer

20 thoughts on “GUTTER MISTER INTERESSEN ETTER Å HATT SEX MED DEG

  1. Hei, jeg har akkurat det samme følelse/opplevelse. Det er veldig trist at det er sånn :((( jeg sliter fortsatt med det som jeg har opplevd og angrer på at ble med ham og føler meg mindre verdi siden 🙁

  2. Du kan ikke si at jenter forelsker seg etter et ligg, for alle jenter forelsker seg nemlig ikke etter ett LIGG. Høres jævlig spesielt ut. Man blir kanske betatt osv. Men forelska nei

  3. Hva synes du om det som foregår i bloggverden? Du trenger ikke velge en side men kan du fortelle hva du synes om slik håning, latterliggjøring og parodier av enkeltpersoner? Synes du det bare burde bli tatt som en spøk og ledd bort, at det er greit å gjøre slikt mot andre siden den ene personen mener det kun er for gøy? Tror det er viktig at store blogger som deg står imot mobbing og viser at dette ikke er kult. Digger deg

  4. Når skal du fortelle oss om deg og Morten? Du sa dere skulle ha pause til etter påske, men du har ikke skrevet noe om hva dere ble enige om.

  5. Kan folk SLUTTE med å blande seg inn i Sofie og Morten sitt forhold? Også bry dere heller mer om deres eget liv. Jeg forstår at dere er nysgjerrige, men det er noe som heter hensyn og respekt. Det er også noe som kalles for den gyldne regel, tenk litt på den.
    Liten støtte til deg, Sofie. For jeg blir faen så irritert jeg også. Så håper jeg alt står bra til med deg ellers ❣️

  6. Akkurat derfor man ikke skal ha sex med en gutt med det første, om man virkelig er interessert og liker han mer enn en fuckboy. La han bli kjent med deg, bedre kjent, og kanskje han blir betatt og forelsket i deg, og. Om han gjør det, og knytter seg til deg, så er det mye større sannsynlighet for at det blir dere to etterhvert etter dere har hatt sex. Gi han/dere noen måneder eller (mye mer?) før dere tar skrittet fremover.
    Lett å tenke at man blir mer interessant av å vise kroppen sin og «gi kroppen sin» til den gutten man er interessert i, men det er det motsatte . Man blir uinteressant og kjedelig.
    Vær så snill, ha respekt for dere selv og vis han at du er verdt å like på innsiden først, før du gir han kroppen din og det faktisk er verdt det!

  7. Eg kjenner ikke meg igjen i det temaet du tar opp, eg er helller det motsatte,eg vil heller prate like mye etter ein god sex.
    God helg.
    🙂

  8. Hvorfor spiser du så lite? En vanlig kvinne skal ha 2000 kalorier hver dag så spiser du 6 grønnsaker til middag?? Det er farlig

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *