IKKE STIRR PÅ KROPPEN MIN NÅR JEG TRENER

Categories Personlig

IRRITERENDE TING MENNESKER GJØR

👎 Roper “Paradise Sofie” eller “PAAARADISE” etter meg. Som jeg har fortalt før så ELSKER jeg at dere kommer bort til meg for å ta en prat eller spør om et bilde, det er så koselig å møte de som følger meg og mitt liv. MEN er det noe jeg virkelig hater så er det når folk roper “PARADISEE!!!!!” eller ” PARADISE SOFIE!!!!!” etter meg. Det er ikke det at jeg ikke liker å bli kalt for Paradise Sofie, men det er utrolig kleint når dette ropes høyt på bussen, t-banen eller på et kjøpesenter. Jeg opplevde det senest igår, please don’t. 

👎 Mennesker som maser på trening. Det VERSTE jeg vet når jeg trener er folk som spør meg hvor mange sett jeg har igjen på apparatet jeg bruker. Det er jo åpenbart at du gjør dette for å stresse meg, noe du også klarer veldig fint. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare kan vente til det er din tur? Hvorfor må du vite nøyaktig hvor lenge jeg har igjen på apparatet jeg bruker? Ser jeg veldig opptatt ut er det jo bare å ta en øvelse i mellom, bare et lite tips til neste gang. 

👎De som stirrer på deg når du trener. Når vi først er inne på trening må jeg ta opp alle disse menneskene som føler et sterkt behov for å stirre på deg når du trener. Det er helt greit å se på de som er på trening sammen med deg, men når du har blikket festet på rumpa mi i 10 minutter er det bare ekkelt. Det er alt for mange mennesker som stirrer på treningssenter, slutt med det. Det er ubehagelig for meg og alle de andre som merker at du stirrer på kroppene våre. 

👎De som dømmer meg før de har blitt kjent med meg. Det er veldig dobbeltmoralsk av meg å si dette, for jeg kan til tider være veldig dømmende jeg også. Jeg prøver faktisk å jobbe med akkurat det her, for jeg ønsker ikke å være dømmende mot mennesker jeg egentlig ikke kjenner. Er det noe jeg har lært som jeg alltid prøver å minne meg selv på så er det at man aldri skal dømme etter første inntrykk. Jeg liker derfor ikke når jeg får høre “Jeg trodde du var en bitch” haha  🙁 Jeg er så langt fra en bitch, jeg er egentlig ganske søt og snill. 

👎De som plutselig stopper opp midt i gata. Det er ikke noe som er verre enn mennesker som plutselig finner ut at de skal stoppe opp midt i gågata. Hvorfor gjør dere dette? Please stop 🙁


Måtte bare slenge inn et skikkelig gladbilde i et ellers så negativt innlegg <3 hehe sorry not sorry. 

👻 SOFIEEEC

64 kommentarer

64 thoughts on “IKKE STIRR PÅ KROPPEN MIN NÅR JEG TRENER

  1. Haha, ville bare fortelle hva som er grunnen dersom jeg spør hvor mange sett noen har igjen, det er fordi jeg må vurdere om jeg gidder å ta en øvelse i mellomtiden eller om jeg skal vente. Hvis du bare har ett sett igjen og jeg begynner på en annen øvelse, så blir fu ferdig og noen tar maskinen du var på, da må jeg jo bare vente enda lengre

  2. Vil bare kommentere noe når det gjelder punktene du har om trening. Når folk spør hvor mange sett du har igjen er det ikke for å stresse deg! Det handler om at hvis du nettopp har begynt så er det ikke vits å stå og vente på at du skal bli ferdig, da man kan gå og gjøre noe annet i mellomtiden. Har du derimot bare et sett igjen så risikerer man jo at noen andre kommer rett etter deg og tar plassen hvis man går for å gjøre noe annet. Jeg både spør andre, og opplever at andre spør meg. Får jeg som svar at de har et sett igjen så står jeg jo helst og venter.
    Det med stirring er ofte misforstått på trening. De fleste stirrer ikke, det er veldig vanlig at man står i sin egen verden med musikk på ørene mellom settene, og da kan man være uheldig og feste blikket på en person (eller det bare kan se ut som det). Det er så klart noe annet om man merker det helt klart, men de fleste stirrer ikke, de bare spacer ut.

  3. Ja, samme som de over👆🏼 når det kommer til å spørre om hvor mye du har igjen. Jeg skal innrømme at jeg blir litt småstresset av det selv, men syns det må være lov å spørre om det.

  4. Jeg skjønner godt at mange spør om hvor mange sett du har igjen. Som andre har skrevet over her, så er det for å finne ut av om man skal gjøre noe annet i mellomtiden eller vente. Jeg blir litt stresset når andre spør om meg om det, men jeg skjønner det godt. Det er irriterende å ha et program, også må man gjøre om dette fordi ting er opptatt. Da er det bedre å høre! Jeg har opplevd å begynne med noe annet også har det jeg egentlig vil gjøre blitt opptatt flere ganger på rad – og det er mer irriterende enn å bare høre hvor mange sett de som bruker det har igjen. Vi spør ikke for å stresse, det er bare av praktiske årsaker. Tror ikke de som spør har noe imot å vente heller, så lenge de kan gjøre det etter deg. 🙂

  5. haha jeg spør ofte folk om hvor mange sett de har igjen! Må jo vite om jeg skal vente eller gjøre noe annet, og jeg vet man blir stresset av det men det er egentlig bare bra siden da blir man mer effektiv! sorry not sorry
    Er jo flere som sier de er ferdig i ren panikk, veldig synd, men igjen da får jeg overta 😛

  6. Det må være lov til å pent spørre hvor mange sett du har igjen, du er tross alt på et treningssenter sammen med mange andre som vil effektivisere økten sin. Den enkleste måten å unngå å sløse bort masse tid på er å kommunisere med de som trener slik at man får muligheten til å planlegge økten sin deretter. Jeg tror ikke du tjener noe på å reagere negativt av den grunn, for folk kommer ikke til å slutte å spørre 🙂

  7. Æ syntes no en rumpe kan være fin/sexy fordeom den ikke e den mainstreame store squat assn. Men alt folk bryr seg om idag e at den e størst/feites mulig for some reason

  8. Problemet med treningsentre, gjør at i praksis så kan ikke menn trene når kvinner er der. Fordi en ikke kan unngå å se på en kvinne. Og det er jo trakassering i dag.
    Bare se på hvordan spinning syklene står. Der sitter jeg og tråkker med musikk på øret, siden musikken på sentret, ikke er min stil. En sykkel rett foran meg, mitt hode er alltid 45 grader vinklet ned, for å unngå å se på ei kvinne. Men da ser det ut som jeg ser rett på sete til sykkelen foran meg. Og den blir brukt av ei kvinne.
    Med andre ord jeg “ser/stirrer” på rumpen til kvinnen….
    Trakassering er jo det… Så hva skal jeg gjøre?
    I det ei kvinne kommer til spinning syklene, så er det bare å avslutte treningen, og gå til noe annet, hvor ingen kvinner er i synsfeltet?Ja, det er hva jeg gjør, er det noen kvinner på trening… Gå og sjekke en annen gang, jeg ønsker jo ikke å risikere se på noen (Stirre på noen)

  9. Hvis du er så opptatt av at ingen skal se på rompa di når du trener så burde du kanskje ta hintet om og ha på en kjedelig treningsbukse og ikke en tettsittende bodybukse kanskje.. Jeg hadde tatt det som ett kompliment om damene så på rompa mi i 10 minutter

  10. Du har ingenting med i hvilken retning mine øyne peker.
    Det er mulig at myndighetene ville vurdere å styre noe slikt under nazi-Tyskland, men ikke i moderne, demokratiske land.
    Og selv om noen ser i en retning der du også er i synsvinkelen, så er det ikke sikkert det er deg de fokuserer på.
    Men det er det vel vanskelig for en selvopptatt “fame seeker” å tenke seg?

  11. Er jo derfor du er på treningssentret. For at folk skal stirre på rumpa di. Det er jo det dere blondiner elsker mest.

  12. At man spør hvor mange sett du har igjen er helt normalt. Hvis du tror det er for å stresse deg(!) så bør du vurdere din psyke.
    At noen ser på rompa di hører til. Ddt er derfor du og sine har trange bukser på. Kle på deg, ikke frist eller aksepter at vi ser litt. 10 min er mye. Da er det en freak. 10 sekunder er og i overkant, men jeg koser meg når jeg ser gode kropper på senteret. Det er faktisk litt av min belønning for å trene 7-10 ganger i uka;-)

  13. Hvorfor sminker damer seg, tar på seg noe av det mest sexy treningsanntrekket dem har før dem går på treningsstudioet?
    Er det kanskje for at dem vil ha oppmerksomhet? Slutt å syt så mye om at folk ser på dere, det er akkurat det dere vill.

  14. Men du viste en 95% naken rumpe for noen uker siden (ved et vindu her på denne bloggen), hvorfor klager du nå om noen stirrer på den iført en tights? Bryr du deg egentlig om noe? Nei, det gjør du ikke.

  15. At folk ser på deg bør du ta som et kompliment. Vi menn er skapt for å se på ting som behager oss ved dere damer og jeg mener at hvis vi menn ser på deg så har du gjort noe rett.
    Tar du en baggy shorts utenpå kondomdressen vil vi automatisk se på andre

  16. Slutt å prøv og se ut som ei syntetisk barbiedukke, så kanskje, men bare kanskje vil enkelte gutter se på rumpa di.
    For det er det du håper på med dette desperate innlegget som bare er projisering av underbevisstheten din.

  17. Stakkars deg, du blir jo teitere for hver dag som går. Men for en underholdning du gir meg! Elsker sånne patetiske innlegg som dette. Regner med at det vil regne ned av sånne tåpelige innlegg fremover nå som du er singel?

  18. Haha nå må du slutte😂 det kryr da vel av jenter på treningssenter i Oslo med en faktisk rumpe! Kan da umulig være noen som gidder å «stirre» på den flate ræva di sammenhengende i 10(!?) minutter. Morsom du😉

  19. Har en enkel løsning på ditt problem, baggy training pants så er det ingen som gidder å se på deg.

  20. Muligens kle deg i noe annet enn tights da?
    Forøvrig tipper jeg du ser mer på rumpa di i speilet enn det gutter gjør når du trener.

  21. Alternativ: ingen gidder å besøke bloggen din. Ingen oppsøker deg. De som er der for deg stikker og du står der helt alene, hadde det vært noe bedre?

  22. Hvordan ser du at noen ser på deg?
    Beveger en seg ute i det offentlige rom kan en bli sett på av andre. Trange treningsbukser fremhever kroppen. En kan bruke mer løssittende klær.
    Ikke bekymre deg. Dette går over av seg selv. Før du vet ordet av det har du blitt eldre, kroppen har forfalt, og du er ikke atraktiv i andres øyne og ingen stirrer.

  23. Så mange menn her som prøver å rettferdiggjøre uønsket oppmerksomhet da. Å se på noen er ikke trakassering, å stirre på en intim kroppsdel i flere minutter er bare ukomfortabelt og unødvending. Tydeligvis så klarer ikke enkelte menn å skille det seksuelle fra mosjon.

  24. Om det er plagsom at noen ser på deg/rompa di når du trener, så bruk treningsbukse av det posete typen. Da er problemet løst😊👍🏻

  25. Om det er plagsomt at noen stirrer på rumpa di,bruk treningsbukse av den posete typen. Hvis ikke kan du ikke klage:).

  26. Kjenner jeg blir litt provosert av visse folk som kommenterer her! Er så sykt at noen sitter å skriver sånt! Og «blondiner som henne» drar på treningssenter for å trene, Er vell derfor det heter treningssenter😁 syns du får veldig mye ufortjent hat, du virker som en kjempe god jente! Stå på Sofie😙

  27. Jeg måtte bare kommentere. Jeg trodde ikke det gikk ann å være så innbilsk, å selvopptatt. Nye høyder av tragisk lavmål er nådd..

  28. Folk spør jo hvor lenge du har igjen for å finne ut om det er verdt bryet å vente i nærheten, eller om de skal gjøre noe annet. Om du blir stressa av at folk spør, er ditt problem, og ikke en grunn til at andre skal gjøre sin økt mindre effektiv. Det er vanlig å spørre hvor mange sett man har igjen. Å be noen la være for at DU synes det er stressende, er rimelig selvsentrert. Om det er såpass ille at du velger å skrive om det i en blogg, så er det kanskje på tide å ordne seg et opplegg med hjemmetrening. Ellers er du dessverre nødt til å forholde deg at andre også vil gjøre seg ferdig i tide.

  29. Hei! Vi bor i ett fritt land! Jeg kan titte på, stirre på hvem jeg vil. Inkludert flotte kvinnfolk! 🇳🇴😀

  30. Jeg trener mye tung styrke og er vant til at folk stirrer på meg. Tror absolutt ikke at det ligger noe seksuelt idet eller at folk spesifikt stirrer på rumpa mi. Det kan være mange grunner til at man får oppmerksomhet når man trener, f. eks ekstrem god / dårlig teknikk, at man løfter tungt, at man går ekstremt lettkledd (menn pleier ikke gå med halve rumpa ute).

  31. Hvorfor er det greit for deg å legge ut bilder av rumpa di hvor bikinitrusen er dratt langt opp i rumpen, for at dine lesere kan stirre så mye de vil, mens at noen stirrer på rumpen din på treningssenteret er ikke greit? Skjønner ikke logikken, eller er det som Mads Hansen sier? At du vil heller de skal innom bloggen din å stirre for da tjener du penger?

  32. Litt over: det er en forskjell på å bevisst legge ut rumpebilder på bloggen, og føle seg seksuelt trakassert ved å bli konstant stirret på i offentligheten. Det handler om hva hun signaliserer da, og når hun trener, så vil hun ha litt privatliv. Det blir som om folk ikke forstår hvorfor det er galt å gå inn på en jente i undertøy, mens de går med bikini på stranda. På stranda klær de seg “nakent” frivillig. Det er svært ubehagelig at noen ser på dine intime kroppsdeler når du ikke ønsker det.

  33. Ehh.. Okei, så hvor mange forskjellige personer av sånn 50 kommentarer har lagt igjen en kommentar på dette innlegget? Syntes det var litt merkelig med så mange guttenavn plutselig, og ikke minst «rare» navn?? Altså Karl, Lars, Roar, Galten Karseln, Kjell, Knut, Tore Karlsen, Jan Johansen, Remy, oldis, Stig, Bulle, Trener Sam, Rune Willem, Vidar, Roger, rupert, dette kan umulig være mange forskjellige mennesker! Elsker at du kan se ip-adressene når sånne her ting skjer😅😂

  34. “Det er ikke noe som er verre enn mennesker som plutselig finner ut at de skal stoppe opp midt i gågata. Hvorfor gjør dere dette? Please stop 🙁 ”
    “Please stop” eller “please DONT stop” på den der 😂 Men ja. Enig!!

  35. Kjære gutter oppe i kommentarfeltet og på treningssentre, dette blir bare for dumt. Ja, vi bor i et demokratisk land, men det har ingenting med å gjøre at vi føler oss ukomfortabel med at dere absolutt må stirre på oss. Vi er der for å trene, da burde dere også gjøre det samme! Idiotisk dette her..

  36. Etter å ha lest mange av disse kommentarene så har jeg lagt merke til mye «kle deg annerledes» og «bruk noe annet enn tettsittende thights», jeg tenker at andre ikke kan klandre de som får uønsket oppmerksomhet fordi de bruker noe de kanskje er komfortable med å trene i, på treningssenter er en for å trene og fokusere på seg selv, uønsket oppmerksomhet kan være forstyrrende og føles ekkelt, hvordan man kler seg skal man ikke klandres for, hadde en kommet i undertøy hadde jeg forstått det, men treningsthights er treningstøy og behagelig, og det er ikke inappropriate å bruke

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *