DET ER OK Å VÆRE UTRO

Categories Personlig

TING SOM IRRITERER MEG

👎 Mennesker som skal fortelle andre hva de skal gjøre og hvordan de skal se ut. Etter at jeg la ut bilde med parykken på bloggen fikk jeg SÅ mange stygge kommentarer. “Du kan ikke gå sånn, ser helt jævlig ut” og “så utrolig stygt”. Jeg har bare et lite spørsmål til dere. Tror dere helt ærlig at jeg hadde gått med parykk om jeg hadde stått i speilet å sett meg selv i speilet å tenkt at jeg hadde vært stygg? eller at det hadde sett helt jævlig ut? SELVFØLGELIG IKKE. Jeg har helt seriøst aldri følt meg så digg som det jeg gjorde med denne parykken. Jeg liker annerledes og jeg liker nytt. Så hvorfor kan ikke jeg bare få gå slik jeg vil uten at du skal ha en mening om det? Er det ikke slitsomt å konstant prøve å endre mennesker rundt deg? Fokuser heller på deg selv og du vil se hvor langt du kommer i livet 🙂

👎Gjerrige mennesker. Nå snakker jeg ikke om mennesker med lite penger, for de forstår jeg godt at de må være litt gjerrige for å kunne betale regningene sine. MEN mennesker som har penger, men likevel er skikkelig gjerrige. HVORFOR? Jeg har aldri forstått den. 

👎Mennesker som ikke har noen mål eller drømmer. Det verste jeg vet er mennesker som sier “jeg kan ikke få til det der” eller “ikke ALLE kan få til akkurat det man vil”. Jo, absolutt ALLE kan få til AKKURAT det man vil, du må bare jobbe for det. Det hjelper ikke å prøve i noen uker for å så gi opp. De menneskene som virkelig har opplevd suksess her i livet har ofret absolutt ALT. 

👎De som ikke tror på andre kan få til drømmene deres. Jeg får seriøst vondt i magen når jeg hører at andre snakker ned mennesker som virkelig prøver å følge drømmene deres. “Gi opp, du vil aldri klare det uansett”. WHAT? Selv om du ikke tror på deg selv trenger du ikke å få andre til å tro at de ikke er bra nok, skjerp deg!

👎 De som tenker at det er OK å være utro. Jeg trodde jeg hadde møtt mange drittsekker i Norge, men guttene Los Angeles topper virkelig ALLE menneskene jeg har møtt i Norge. Her er det faktisk både helt OK og lov at guttene drar ut på byen å hooker jenter, mens kjærestene deres ikke får lov til en dritt. Jeg har to spørsmål. 1. Hvorfor vil du være i et forhold om du vil hooke andre jenter? 2. Hvorfor er det greit at du hooker andre, men ikke kjæresten din? Jeg har aldri forstått meg på mennesker som absolutt skal ha kjæreste, men er utro gang på gang. 

73 kommentarer

73 thoughts on “DET ER OK Å VÆRE UTRO

  1. Hei!
    Ser du bruker parykk for tiden, vil bare si du ikke kler den hvite eller noen av de.. du er ikke noe kylie jenner..

  2. Desverre Sofie, så finnes det så mange mennesker som elsker å trykke andre ned. Men jeg digger at du tør å gå din egen vei i lille jantelov Norge! Du ser smashing både med og uten parykk! Kos deg siste døgnet i LA!

  3. hahahha Lea, jealous much? dummeste og mest meningsløse kommentaren jeg har lest. sofie ser skambabe ut med parykken, men hva så om hun ikke hadde kledd det? folk går jo me det de vil fordi de føler seg vel sånn. Sofie kommer ikke til å endre mening fordi folk kommer med de fake unødvendige meningene sine. 😀
    du kledde virkelig det håret sofie, og du ser bare helt strålende ut om dagen!!😍😍

  4. Nei, altså du ligner ikke på noen kjendiser med disse parykkene..
    At noen sier du ikke kler det så la oss ha den meningen 😉

  5. Heihei! Så på snapchat at du har brukt masse parykka i det siste. Lurt på når du skaffa dæm, koffer å korr mang du har? Du klær dæm helt sykt ❤️❤️

  6. har du kjøpt alle parykkane som du har vist på snap til no?🔥 skikkelig kule, men er ikkje parykka veldig dyre?🤔

  7. Shiiit !! Du kledde den lilla/røde parykken du har på deg på snap😍👏
    Misunner deg sykt, hele deg !

  8. Må bare si at du så helt fantastisk smashing ut i den rød parykken! Det er noe du absolutt burde gå for engang 😍😍

  9. Det er ikke det at du ikke er fin me parykken på for det er du, det er bare litt uvant å se deg med en annen hår farge.
    PS: Elsker bloggen din og deg❤️❤️❤️❤️❤️

  10. Det er ikke det at parykkene ikke kler deg, men at selve parykkene er stygge. Den du har på har litt dull farge og ikke en riktig overgang, samt at den ser veldig rufsete ut. Den ser også veldig ut som «ikke ekte» hår. Du får den til å se bedre ut enn det den egentlig er, Sofie.

  11. Du kledde JÆVLIG godt den vin røde parykken❤ du hadde og en lysegrønn for litt si,den og kledde du,kansje du burde gå for litt crazy farge på ditt eget hår.😀🤗

  12. drømmen min er å møte deg og Morten<33 kan dere få til et meet-up eller noe annet gøy der vi kan møtes?

  13. Syntes parykkene var fine jeg og at du kledde dem. Men et lite tips er å kanskje søke på youtube så får du så mange gode tips! Feks kjøpe parykk med front lace, da ser det ut som ditt ekte hår, og overgangen blir ikke så brå. Eller at du fester parykken 1 cm bak hårfestet ditt, også grer du håret ditt sammen med parykken, litt vanskelig å forklare men jeg har lært tips og triks på youtube, der finner man masse bra. Fortsett å vær deg selv, gi litt faen og kos deg videre på ferie. Mange klemmer!

  14. Hvordan vet du det med at de guttene er ute og hooker mens kjærestene deres ikke får lov til en dritt?

  15. Stusser litt på tankegangen din angående kritikk. Du bruker parykk for å få oppmerksomhet. Du føler deg fin = du får oppmerksomhet. Men når du ikke får den oppmerksomheten du ønsker, du får kritikk og andre tilbakemeldinger enn du håpet, så blir du så sint??
    Poenget til mange er at du kan sikkert kle en parykk, men legg litt mer innsats enn å sette håret i nett og dytte parykken på plass. Det ser unaturlig ut… 🙁

  16. Må si meg uenig i punktet om at alle kan få til akkurat hva de vil – tanken er god, men jeg tror dessverre det er helt feil slått å tenke slik. Jeg tror det fører til at mennesker føler seg enda mer mislykket og til at folk drar seg selv ned .. hva med å bare være god nok, selv om du ikke ble aller best eller fikk seksere i alle fag. Er du mislyklet og jobbet du ikke hardt nok ? Hvis du ikke klarte å bli lege eller flyver – jobbet du ikke hardt nok, hvis du kan bli hva du vil i hele verden. Hvor mislykket er du ikke da hvis du ikke klarer å nå det målet . Hva med å bare være god nok som du er. Jeg tror veldig mange unge i dag føler seg mislykket fordi det finnes så mange valg nå, og det er det vi presenteres for – Du kan bli hva du vil ! Men hva med å være god nok som du er

  17. Skikkelig bra innlegg! Er eni i alt du skriver, og får vondt i meg av å tenke på det siste punktet.. hvordan har folk samvittighet til å oppføre seg sånn😔 kan du skrive om når det typ er “okey” å ha sex med ny partner etter endt forhold?

  18. Drit i le alle sei om parykken din!! Du kler den!🤩 Det eineste som betyr nå e at du synes du e fin!!

  19. Litt leit at “det verste du vet” er mennesker som ikke har håp eller drømmer. Det er litt dømmende, for du vet ikke hva de går gjennom, hvordan de føler seg og hvor mye de kanskje har prøvd men mistet motivasjonen fordi de kanskje har blitt slått ned i bakken igjen og igjen. Prøv heller å oppmuntre dem i stedet for å bli så provosert av det de sier.
    Utenom det er jeg enig i alt 🙂

  20. Noe jeg selv har merket er at hvis man pynter litt ekstra på seg selv så setter man mer pris på hvordan man egentlig ser ut. Noen ganger får jeg en periode der jeg krøller håret hver dag, når den perioden da er over er jeg plutselig mye mer glad i det «vanlige» håret mitt enn jeg var før jeg begynte å krølle det! Så prøv å gå med parykk i 2 uker i strekk, da vil du kanskje plutselig elske ditt eget hår! ❤️

  21. OMG! Jeg kan ikke tro noen kan si at du ikke passer de parykkene du er jo rååå lekker i de!!! men du er no kjempeeeeee fin med dit naturlige hår og❤️YouGoGirl!

  22. Lace front parykker er dyre, men de er så syykt pene og de ser helt ekte ut, hadde vært kult om dere fikk tak i en sånn og prøvd det ut😍 har ikke peiling på hvordan folk setter de på, men hårfestet er helt likt som naturlige hårfester! Kan tenke meg at de har et bredt utvalg i LA, og det passer jo perfekt om du ikke kan farge håret eller om du føler for å ha langt hår en periode.

  23. Ikke hate eller no, men du burde skrevet Kylie Jenner og ikke Kim K på den ene komentaren. Hihi så litt rart ut når du nevnte søstra og ikke det hatern skrev. Dette er ikke for å være slem eller noe, bare et tips.🤗😊

  24. Skulle gjerne fått til alt jeg ønsket. Men noen ting kan ikke oppfylles. Som å få sønnen min tilbake, som døde i fjor sommer 6 mnd gammel. Så nei, man kan ikke få til akkurat det man vil.

  25. ?: Er jo absolutt ikke sint, men selvfølgelig må jeg få lov til å reagere når jeg har fått SÅ mange stygge kommentarer. Er helt ok å komme med konstruktiv kritikk, men om du mener at jeg blir sint ville jeg tatt meg en tur i kommentarfeltet mitt, så får du se hvordan enkelte holder på! hehe

  26. Bruker som regel ikke kommentere på sånne skjønnhetsgreier,men elsket denne parykken! Tok nettopp ss av den så jeg kan vise frisøren hva jeg vil ha, skal ikke gå så hardt på det hvite,men holde det ganske askeblondt og det svarte mer mahogny som passer med det blonde:-) Jeg kler ikke kritthvit nemlig,men det gjør du!

  27. Hei! Ble veldig overrasket og sjokkert over at amerikanske gutte tenker slik! Men jeg bare lurte på om hvordan du fant ut av at de gjorde dette? Sa de det til dere at de hadde kjærester men likevel hooket med andre?

  28. Den siste er helt syk! Det irriterer meg også. Har selv opplevd at folk har vært utro med meg og det er ikke sårende bare der og da, men det ødelegger deler av deg for alltid og det er noe man har med seg resten av livet.. Det å være utro er så dårlig gjort!
    Fint innlegg, forresten 🙂

  29. Det at mennesker som har oppnådd suksess jobber hardt og ofrer alt er en så stor romantisering av livet at det nesten er farlig. Personlig vil jeg påstå at jeg har oppnådd suksess, men jeg har ikke jobbet noe hardere enn sidemann eller ofret spesielt mye for å komme hit. Jeg har jobbet jevnt, tatt noen valg og tatt noen snarveier – de fleste mennesker gjør det (paradise hotel er for eksempel ei lita snarvei til bloggsuksess ?). I tillegg er jeg hvit og heterofil, noe som gjør at jeg “dessverre” ofte kommer først i rekken i en verden som elsker å diskriminere. Men så er jeg også kvinne, en ulempe mange steder i jobbverdenen. Å jobbe for å oppnå noe er viktig, men det spiller ikke alltid en rolle om ikke andre mennesker også er villige til å investere i deg, for ingen mennesker klare å skape noe alene, og du er som meg, en hvit, heterofil jente og vi får ofte ting servert på sølvfat, noen ganger merker vi det ikke en gang.

  30. Hei. Det er ikke greit å være utro. Det er det verste som han/hun gjør. Men det er jo ditt valg. Du bare såre den personen uansett.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *