HVA SOM SKJER MED OSS I FREMTIDEN

Categories Personlig

For en stund tilbake så svarte jeg på spørsmål angående forholdet til Morten og meg, der jeg blant annet skrev dette. 

Jeg fikk da en kommentar om at det ikke virket som at jeg var så forelsket i Morten på grunn av svaret jeg ga vedkommende. Jeg skal ærlig innrømme at jeg kan forstå hva han/hun snakker om, selv om det er så langt fra sannheten. Sannheten er så enkel som at jeg har fått et helt annet syn på kjærlighet de siste årene. Jeg har lært at uansett hvor mye man håper eller tror så er det ikke alltid at ting blir som man har sett for seg. Som jeg skrev over her så vet man aldri hva fremtiden bringer, hvordan man utvikler seg og hva man vil om noen år. 

Jeg har derfor sluttet å tenke at det SKAL vare for alltid. Som jeg skrev over her så tar jeg en dag av gangen, nyter tiden jeg har sammen med Morten så får fremtiden vise hva som skjer mellom oss. Selvfølgelig håper jeg at Morten er den jeg skal dele livet med, men jeg kan jo aldri vite hundre prosent. Vi er vel mange som har vært i tidligere forhold der vi har tenkt at “DETTE er den rette, det er han jeg SKAL gifte meg med”. Så skjer livet, planene endrer seg, følelsene forsvinner og ting ble ikke slik som man hadde sett for seg. Kjærligheten tar rett og slett slutt, uansett hvor mye man engang trodde og håpet. 

For mange vil sikkert det jeg skriver nå virke helt meningsløst, noe jeg delvis kan forstå. Hadde jeg lest dette selv for noen år tilbake hadde jeg nok tenkt “herregud, hun vet ikke hva hun snakker om”. Kanskje jeg vet, kanskje jeg ikke vet. Det får være opp til hver enkelt å bestemme. Det er også mange som mener at jeg ikke er forelsket i Morten på grunn av ting jeg skriver eller mener, men det får også bare være. Så lenge jeg vet og så lenge han vet så er det det viktigste. Hvordan forholdet vårt ser ut på utsiden har ikke så mye å si, så lenge det er bra på innsiden <3

18 kommentarer

18 thoughts on “HVA SOM SKJER MED OSS I FREMTIDEN

  1. Såå enig! Imponert over at du, som ikke er singel, også skjønner dette! Heier på deg og Morten da❤️

  2. Jeg ser jo hvordan dere ser på hverandre <3 ingen tvil at det er masse kjærlighet mellom dere.
    Helt enig at man skal ikke si at det vil være evig, det har jeg erfart litt for mye, så gjør som deg, nyter hver dag med den jeg elsker og så ser man hvor langt det går,men selvfølge håper man jo at det er for alltid <3

  3. «Kjærlighet tar rett og slett slutt» er jeg ikke enig i det hele tatt. Mine besteforeldre møttes og ble sammen da de var 17 år, nå er de begge over 80 år og de sier fortsatt «jeg elsker deg» hver dag.
    Dette får meg virkelig til å tro at kjærlighet kan være evig.

  4. Når du skriver at kjærligheten tar rett og slett slutt, mener du da at du vet det tar slutt mellom deg og Morten da? Du kan jo ikke mene at kjærligheten alltid tar slutt😅 noen er jo kjærester hele livet! Som for eksempel mine besteforeldre, older foreldre, å sikkert snart mamma og pappa. Så er litt feil, kjærligheten tar ikke rett og slett slutt visst man virkelig elsker en person ☺️… man kan jo aldri vite!
    Kan være jeg misfårsto den setningen der, men du skrev det jo rett frem..

  5. Wow, du har et godt poeng. Skulle ønske jeg også tenkte på samme måten som deg. Og det skal jeg prøve å jobbe med. Jeg tror at hvis man tenker som deg du har skrevet så tror jeg forholdet kommer til å være veldig sunt, for begge men også for deg selv. Takk❤️ Hilsen en som også er i et forhold

  6. Det er veldig sant det du sier om fremtiden og at man vet ikke 100%. Men der jeg syns det er viktig å poengtere er at man kan ikke basere kjærlighet på følelser. Følelser kommer og går. Kjærlighet er, etter nyforelskelsen, et valg. Et valg om å elske et menneske for akkurat h*n er, valget om å jobbe for å leve sammen. Man har allerede bygget opp så mye plass i hjertet for en person man er sammen med, så å slå opp på grunn av at følelsene faller, mener jeg er ikke er helt den rette veien. Et forhold utvikler seg og det beste, syns jeg, er tanken på å jobbe for å bygge et liv med et menneske man er glad i. Og «the one», er «the one» du velger å være sammen med. Kjærlighet er handling og ikke bare følelser ❤️

  7. Helt enig! Og de vennene man har nå er det ikke sikkert man har om 5år eller 20år. Så er viktig å sette pris på tiden man har med de man er glad i!

  8. Anonym: Sikkert en dårlig måte å formulere meg på, men jeg det jeg mener er forholdet mellom to mennesker. Jeg har hatt skikkelig kjærlighet i tidligere forhold, som har “forsvunnet”. Selvfølgelig vil personen alltid bety noe for deg, men jeg kjenner ikke på den kjærligheten jeg engang kjente.

    Selvfølgelig kan man være kjærester for resten av livet, men poenget mitt er bare at ting kan skje og derfor orker jeg ikke å gå rundt å sette forventinger på hvordan ting skal være om 40 år 🙂

  9. Heelt enig. Blir nesten litt provosert når folk sier at «jeg VET at jeg og x skal være sammen for alltid.» Hvordan vet man? Jo, man kan håpe, men man vet ikke.

  10. Derfor ser ikke jeg etter noen ny fremtidig partner da det er så mange skjær i sjøen og en drøss med usikkerhetsmomenter. Har blitt brent såpass på fingrene som gjør at klokskapen kommer før vilje og lysta. Noen tåler og takler skuffelsen ved å bli dumpa veldig dårlig andre trekker bare på skuldrene og går videre til en ny. Da velger jeg å avstå fra begge deler og heller velger å forbli singel. Moralen er: Du vet hva du har, men ingenting om hva du får.

  11. Hei Sofie,
    Med et 10 utseende, finner du fort en spennende bedre halvdel
    Btw, har du silikon? Ser litt sånn ut, men vanskelig å si sikkert

  12. Veldig fint skrevet babe. Helt enig, som regel er det vårt eget hodet som gjør at ting ikke funker, bedre å bare levet i nået, nothing else is really real 😜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *