INFLUENSA, GRAVID ELLER SYK?

Categories Personlig

Er det en ting jeg har lært etter i går så er det å aldri spørre om råd for hvordan syk man er på bloggen. Dere vet når man er bekymret over noe med helsen sin? så velger man å google symptomene så har man enten kreft eller er dødssyk. Det verste man gjør er å google “sykdommen” sin, det har vel vi alle lært. Nå har jeg fått lære at man ikke skal spørre blogglesere heller, for plutselig er man gravid eller så kan man ikke ha influensa for at sesongen for influensa ikke er her. 

Misforstå meg rett, for jeg setter virkelig pris på at dere tar dere tid til å kommentere og dele deres tanker og tips, MEN det gjør meg likevel bare mer stresset. For å si det sånn så vet jeg at jeg ikke er gravid, ettersom at dette ble sjekket flere ganger før p-staven ble satt inn og i ettertid også. Så med mindre jeg er jomfru-Maria så er det fysisk umulig at jeg er gravid, men jeg skal ikke nekte for at jeg blir stresset etter x-antall kommentarer. Så stresset at jeg ringte mamma for råd og trøst i går, haha. 

Jeg tror jeg gjør det så enkelt at jeg drar innom legevakten og får en sjekk, så får jeg et ordentlig svar der. Jeg er dessverre bare så lat at jeg synes det er lettere å spørre dere, til tross for at det bare gjorde meg mer stresset. Jeg er faktisk så lat at jeg enda har fastlege i Trondheim, så jeg MÅ faktisk innom legevakten for å kunne sjekke meg. Jeg har bare blitt så glad i legen min at jeg ikke vil bytte, hehe. Jeg tok forresten blodprøver for bare noen uker siden der alt var tipp topp, så det er nok ikke mangel på noe som plager meg. Jeg tror nok egentlig det bare er en god blanding av stress, lite søvn og at jeg har slappet lite av. Jeg lå derfor på sofaen en HEL dag i går, noe som er veldig ulikt meg. Så ulikt at jeg ikke har gjort det på sikkert et år, hehe! 

Uansett, takk for at dere bryr dere <3 you are the best!

7 kommentarer

7 thoughts on “INFLUENSA, GRAVID ELLER SYK?

  1. Selvom d ikke er influensa sesong er det mange som får det nå. En nær venninne og mamma har hatt det for bare noen få dager siden, og flere andre venner har har lettere forkjølelser og hoster

  2. Ikke frekt ment.. men syntes ikke du det er litt dumt å dra på legevakten for den type sykdom du har nå? Altså.. jeg skjønner veldig godt at du vil få en lege til å vurdere deg, men legevakten er for meg det stedet folk drar om man virkelig er «dødssyk» eller MÅ ha lege umiddelbart når fastlegen ikke er åpen. Ikke minst tar det jo timer før man får komme til hos legevakten. Et tips er å bestille time hos volvat eller andre private legetjenester slik at du kommer til med en gang uten lang ventetid, og ikke minst at man ikke opptar «unødvendig» mye plass på legevakten.

  3. Så bra du tar deg en tur til legevakten å får sjekket opp i det! Du kan forresten tilbake til en lege du har hatt tidlgere selvom du bytter! Hvis du bytter fastlege til der hvor du er nå, og så for eksempel plutselig skulle trengt lege når du er i Trondheim så kan du fortsatt ringe å bestille time til din tidligere fastlege der om hun eller han har noe ledig tid <3 Håper du blir bedre snart! Masse god bedring, fine deg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *