FOR LITT UNDER ET ÅR SIDEN

Categories Personlig

Om 4 måneder er det 1 år siden jeg skrev dette innlegget, og mye har skjedd på denne tiden. Vi begge var jo veldig sikker på at vi ikke kom til å fortsette, men en stund senere har vi blitt samboere og har det bedre enn noen gang. Jeg vil faktisk tørre å påstå at vi har det bedre nå enn den perioden vi var nyforelsket, noe som er ekstremt deilig. Det føles bare så riktig, trygt og ikke minst fint. 

Jeg har fått mange spørsmål om hvordan vi kom oss gjennom det og hvordan vi klarte det. Svaret mitt er så “enkelt” som at vi bestemte oss for å ikke gi opp, uansett hvor tøft det ville bli. Et år senere har jeg innsett at det ville vært tøffere å miste Morten, enn å håndtere de utfordringene forholdet vårt hadde og har. Jeg tror bare at vi som lever i dagens samfunn har alt for lett til å gi opp når ting blir vanskelig, for vi svømmer i andre muligheter. Blir det slutt med kjæresten så er det bare å laste ned en app der du kan swipe i tusenvis av jenter og gutter. Finner du ikke noe på Tinder så har vi Snapchat eller Instagram. Det er med andre ord kjempeenkelt å få bekreftelse av noen andre. 

Jeg så en video på Facebook her om dagen, der det ble snakk om hvordan sosiale medier påvirker hvilket syn vi har på hvordan et forhold skal være. Der det også ble tatt opp at vi sammenligner våre forhold med det vi ser på nett. Det er vel ingen hemmelighet at mye av det som legges ut på internett i dag er “det perfekte”. Perfekte bilder, perfekt hår, perfekt kropp, perfekt utseendet, perfekt Instagram-feed og perfekte forhold. Alt ser og virker så forbanna perfekt, men det er jo ikke sånn virkeligheten er. 

For ingen mennesker eller forhold er perfekte, du vil bli såret, sint, skuffet og lei. Om du går rundt å tror at menneskene rundt deg aldri vil såre eller skuffe deg så tar du helt feil. Du vil bli såret, du vil bli skuffet, du vil føle at du er lei og du vil kjenne på følelsen av at det ikke er verdt det. Det er ingen forhold som kun har oppturer, for nedturer vil selvfølgelig være en del av det også. Jeg tror det beste man gjør er å slutte å sammenligne seg med andre, ikke gi opp med engang det blir vanskelig og være åpen for at alle kan gjøre feil. Jeg angrer i alle fall ikke et sekund på at jeg bestemte meg for å virkelig kjempe for forholdet vårt. Til tross for at mange tror at vi ikke er så forelska, for det er jo ikke det man ser på sosiale medier 🙂 hehe. 

Du kan se videoen HER

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *