ANGÅENDE DET JEG LA UT PÅ STORY I GÅR

Categories Blogg

En av de aller fineste tingene jeg har oppdaget etter at jeg begynte å få det veldig bra med meg selv, er hvor overraskende enkelt det er å stenge ut alle de negative tingene. Jeg har blitt mye flinkere til å distansere meg fra det som er kjipt, og heller tenke på alle de tingene som gjør meg glad. Jeg kjente for eksempel i går at enkelte mennesker klarte å trykke på et par knapper hos meg når de skulle leke dyrepoliti på spørsmålsrunden min. Det tok heldigvis bare noen minutter før jeg innså at det egentlig ikke betyr noe som helst. Hvordan andre oppfatter meg eller hvordan andre tror og tenker jeg behandler Celine får være deres problem, ikke mitt. Jeg vet jo hvordan Celine har det, så hvorfor lar man seg egentlig påvirke så mye av hva alle andre tenker og tror?

Når alt kommer til alt, så har det jo egentlig ingen verdens ting å si. Hva noen mennesker som ikke kjenner meg en gang tenker om meg, kommer jo aldri til å påvirke mitt liv på noen som helst måte. Så hvorfor bryr man seg egentlig så mye? Jeg synes bare det er morsomt å se hvor mange mennesker der ute som tror de kjenner dyrene bedre enn eieren selv, og skal fortelle andre hvordan de skal oppdra dyrene sine. Jeg kan ikke se for meg hvordan det er å skulle ha barn, og hele tiden bli fortalt av bedrevitende mennesker hva man skal og ikke skal gjøre 😅 All ære til dere som klarer å heve dere over det gang etter gang!!

Jeg føler det er en veldig norsk greie å bry seg over gjennomsnittet mye om andre mennesker og hvordan de lever livene sine. Jeg personlig skjønner bare ikke hvorfor man legger så mye energi på andre, men det er jo bare meg da. Jeg kjenner i alle fall at jeg har kommet dit at jeg har det så bra med meg selv, at jeg ikke lar ting påvirke meg i like stor grad mer. Det er så utrolig deilig og ikke minst befriende, for om man virkelig skal leve etter hva “alle andre” tenker og tror, så mister man jo seg selv helt etterhvert. Er det en ting jeg virkelig vil anbefale på det sterkeste, så er det å bruke denne tiden vi er inne i nå til å virkelig jobbe med seg selv. Hva er det som gjør deg glad? Har du noen mennesker i livet ditt som får deg til å føle deg dårlig? Er det noe du ikke er fornøyd med? Hva må du gjøre for å få det bedre? Det å investere i egen helse er virkelig det BESTE valget jeg har tatt noen gang, og jeg er oppriktig så lykkelig ❤️

2 kommentarer

2 thoughts on “ANGÅENDE DET JEG LA UT PÅ STORY I GÅR

  1. Så bra! Ikke vits i å bruke for mye energi på så teite, uviktige ting. Det meste bunner jo i sjalusi og folk som ikke har det så godt med seg selv… Og jeg fatter ikke hvordan noen gidder å være hundepoliti, mammapoliti o.s.v. Du vet jo selvfølgelig best hva angår Celine! Du behandler jo henne som en queen! <3 Er man på et godt sted med seg selv, tåler man mer også, så det er veldig godt å høre, Sofie! <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *