DE 3 TINGENE SOM VIRKELIG DISTRAHERER MEG

Categories Blogg

☁️ Angsten min.
Etter mange år med angst så har jeg lært meg å håndtere den mye bedre enn før, men det kan likevel ta vekk all konsentrasjon og fornuftig tankegang. Det er bare noen uker siden jeg var på vei ut døren for å dra på trening, men ble liggende på sofaen istedenfor da jeg fikk en helt forferdelig følelse i hele kroppen. Det føltes ut som at noe vondt hadde skjedd, uten at det hadde skjedd noe som helst. Jeg må også legge fra meg absolutt alt når den kommer snikende innpå, for da klarer jeg virkelig ikke å konsentrere meg. Det som pleier å hjelpe for meg er enten å bruke appen “calm”, høre på rolig musikk eller se på en serie/film. 

☁️ Dårlig konsentrasjon.
Etter 22. juli så fikk jeg skikkelig problemer med konsentrasjonen min. Hele videregående fikk jeg sitte alene på et rom med musikk på ørene for at jeg skulle klare å gjennomføre prøvene. Jeg hadde veldig vanskeligheter med å konsentrere meg når det ble helt stille i et rom da det var noe jeg var veldig plaget med ettersom at vi måtte være helt stille i veldig mange timer før politiet kom å hentet oss. Jeg har slitt med konsentrasjon siden, noe som kanskje ikke er så rart med tanke på at jeg aldri har gått inn for å gjøre noe med det. Jeg kan derfor miste konsentrasjonen min av den minste ting, som for eksempel at noen tygger tyggis ved siden av meg, drikker vann/brus, trykker på mobilen, ser på stories med lyd, snakker i telefon and you name it. Jeg blir distrahert av at noen puster ved siden av meg liksom, så det er vel på tide at jeg begynner å jobbe med det. Jeg har likevel lært meg et lite triks om jeg virkelig skal konsentrere meg, da hjelper det veldig å være på et rom helt alene, der jeg hører på rolig musikk i bakgrunnen. 

☁️ Mennesker som er uhyggelige. 
Jeg burde vel kanskje ikke innrømme dette ettersom at jeg gir en gratis billett til alle som ønsker å såre meg der ute, men jeg kan virkelig miste konsentrasjonen av slemme mennesker. Det er jo veldig mange som mener at vi må tåle absolutt alt på grunn av at vi er offentlige personer, men jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg fortsatt blir lei meg. Sitter jeg å jobber og uheldigvis klarer å lese en skikkelig stygg kommentar om meg selv så mister jeg all konsentrasjon. Jeg fokuserer så mye på den stygge kommentarer at jeg ikke klarer å tenke på noe annet. Jeg har jo selvfølgelig blitt flinkere til å drite i kommentarer som bare prøver å trykke meg ned, men jeg er jo tross alt bare et menneske jeg også. Jeg vet det er mange der ute som dessverre opplever dette daglig på skole, jobb og i “venne”gjengen, og jeg ville bare si at jeg synes dere er fantastisk sterke. Det kan være så sårende og ikke minst vondt, men man må bare huske å fortelle seg selv at man er så mye bedre enn mennesker som holder på på den måten. Det er ingen som oppriktig har det bra med seg selv om skriver eller sier stygge ting til andre, så enkelt er det faktisk bare. Man må tråkke ned andre for å kunne føle seg bedre, og det er jo selvfølgelig synd på de menneskene som føler at det eneste måten for å klare å føle seg bra nok. 

2 kommentarer

2 thoughts on “DE 3 TINGENE SOM VIRKELIG DISTRAHERER MEG

  1. Hvordan er det med søvnen da? Hender det at du ikke får sove etter 22.juli? Hva gjør du isåfall hvis du ikke får sove? Hvis tankene tar over?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *