DE TINGENE MAN IKKE GJØR ALENE

Categories Blogg


Det er sikkert mange av dere som kan kjenne seg igjen i det å ha enkelte ting man ikke gjør alene? Jeg kunne for eksempel ikke dratt på kino alene, jeg hadde heller ikke likt å dratt på restaurant alene og jeg har i alle fall ikke laget taco til en. Jeg vet ikke hva det er med ordet “alene” som er så skremmende for folk flest, men det er jo egentlig bare så teit å sette grenser for seg selv kun for at man ikke er sammen med noen?

Når man tenker seg om så sitter man jo kun ved siden av noen på kino, for om du er den som snakker så er du den irriterende i kinosalen som alle hater. Det er jo egentlig derfor samme om du drar med noen eller alene, for det utgjør jo egentlig ikke noe forskjell? Jeg vet for eksempel ikke hvorfor jeg synes det er rart å lage taco til bare meg, for hva har det egentlig å si? Det er jo bare å lage mindre mat enn hva man gjør når man er 2-3 personer, sette på en god film og njuuuta fredagskvelden. Taco er høydepunktet med fredag, og jeg skal ikke gi slipp på min lille tradisjon kun for at jeg ikke er sammen med noen.

Jeg hadde en skikkelig fin kveld i går, til tross for at jeg var alene. Jeg kan virkelig ikke forstå hva jeg har vært så redd for tidligere, for man er hverken ensom eller alene selv om man ikke har en kjæreste. Jeg har så mange gode venner og ikke minst en superfin familie. Jeg er ikke alene selv om jeg ikke har noen å sove med, spise med eller bo med. Jeg tror det er viktig å minne seg selv på det, og se alle menneskene man faktisk har i livet sitt. Vet dere hva det beste med å spise taco alene var? Jeg slapp å måtte dele guacamole med noen 😂

7 kommentarer

7 thoughts on “DE TINGENE MAN IKKE GJØR ALENE

  1. Håpe det går bra med dæ❤️ Flott at du klarte å nyte fredagen, å at du slapp å dele på guacamolen med noen😂😂

  2. Kjenner meg så godt igjen!😂 jeg skulle reise alene i flere måneder, og det jeg grudde meg mest til var å spise ute, alene. Ble aldri helt komfortabel med det, men på McDonald’s følte jeg meg alltid komfortabel. Så nå tenker jeg på McDonald’s som et «fristed» der man kan være seg selv, og det har oppriktig fått en plass i hjertet mitt😅 Er sikker på at tacoen smakte like godt uavhengig av selskap eller ikke😃

  3. SÅ hærlig å høre! Det å trives alene er bare så godt! Det gjør godt langt inn i sjelen! Du har nok funnet tryggheten i deg selv! Fortsett med taco Fredag! Det gjør jeg også! 😉 Veldig koselig å ha noen ting fast, og jeg tror det er viktig også! <3

  4. Så flott du føler det!

    Min største frykt akkurat nå er å bli alene. Har det ikke supert med han jeg bur med, er snart ferdigstudert og skal derfor begynne et nytt kapittel med jobb (dersom jeg finner en jopp i disse koronatider). Derfor frykter jeg å bli alene, men mest fordi jeg ikke vet hvor jeg ender opp. Hadde jeg hatt en god venneflokk og familien i nærheten hadde ting kanskje vært enklere. Men det viser seg at det ikke er slik akkurat nå. Så dette tror jeg mange kan relatere seg til. Frykten for å være aleine over en lengre periode!

    Takk for fine blogginnlegg som inspirerer, og ha en fin pinsehelg 💞

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *