PENGER OG ØKONOMI

Categories Blogg

Her om dagen satt jeg å regnet over det jeg hadde tjent i 2018 og det var latterlig mye mer enn hva jeg først trodde. Det var en sum jeg egentlig burde hoppet rundt av glede for, men istedenfor ble jeg litt.. skuffet? Ikke på grunn av at jeg har tjent en sum jeg bare kunne drømme om for noen år tilbake, men for at jeg har vært så ekstremt dårlig til å spare. Jeg tror det har vært så viktig for meg å reise (rømme vekk fra problemene mine) at jeg rett og slett ikke har prioritert å spare. Det sier seg vel kanskje selv at når man reiser hver eneste måned så bruker man mye penger, noe jeg absolutt har gjort.

Jeg synes det er kjipt at jeg ikke klarer å være glad over det jeg har oppnådd dette året på grunn av at jeg har sløst bort så mye penger. Jeg tror likevel at jeg hadde godt av å få en oppvekker, slik at jeg virkelig forstår at jeg må skjerpe meg. Morten og jeg skal jo kjøpe bolig neste år, så jeg må vel kanskje bli flinkere til å ikke reise like ofte som jeg gjør nå. Jeg har jo også lyst til å investere i noe etterhvert, for jeg vet ikke om jeg vil eller orker å blogge den dagen jeg får barn. Jeg har jo alle mulighetene i verden til å utvikle meg, så selvfølgelig skal jeg begynne å ta de. Jeg skal ikke sette meg et nyttårsforsett (for de holder man svært sjeldent), men jeg skal bestemme meg her og nå for at 2019 skal bli et økonomisk år for min del. Jeg velger å dele det med dere slik at jeg har ekstra press på meg, hehe!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *