DETTE HOLDER MEG VÅKEN OM NATTEN

Categories Blogg

Voksenlivet. Selv om jeg aldri kunne tenkt meg å være barn igjen, så er det likevel mye jeg savner fra barndommen min. Hvor bekymringsfritt alt var, at noen alltid tok valgene for deg og at du bodde hjemme i trygge omgivelser. Det er ikke akkurat sånn at jeg ikke bor i trygge omgivelser nå, men dere forstår kanskje hva jeg mener? Jeg bekymrer meg ofte over bo, flytting, skatt og regninger. Jeg skulle bare ønske at jeg kunne fjerne alt ansvar bare for en uke, det hadde vært SÅ deilig.

Hva jeg vil med livet mitt. Mest av alt ønsker jeg å flytte til USA, men jeg føler aldri at det passer seg. Det er jo ikke bare sånn at jeg kan slippe alt jeg har her for å flytte til andre siden av verden… eller kan jeg? Kanskje jeg bare er redd for at forandringen skal bli alt for stor. Jeg har jo samtidig lyst til å kjøpe meg leilighet å slå meg til ro, så hvorfor kan jeg ikke få begge delene??? haha

At jeg ikke sparer nok. Jeg tror vel egentlig ikke at jeg trenger å forklare dette punktet. Jeg suger til å spare, og pengebruken min bekymrer meg ofte. Jeg har hatt et par søvnløse netter der jeg har tenkt over hvor mye dritt jeg har kastet bort penger på.

♥ At noen nær meg skal dø. Før så var jeg skikkelig plaget med at jeg konstant gikk rundt å stresset over at det skulle skje noe med mine nærmeste. Jeg sjekket for eksempel alltid været før noen skulle ut å kjøre bil eller fly, samtidig som jeg konstant oppdaterte VG for å vite om det hadde skjedd noen ulykker. Jeg var ekstremt plaget med dette, men det har heldigvis blitt litt bedre nå. Jeg har hatt en del søvnløse netter der jeg har vært livredd for hva som kan skje, noe som kan være veldig slitsomt til tider. Jeg forventer på en måte at det skal skje meg noe negativt, og jeg går mye rundt med en dårlig magefølelse uten å ha en god grunn til det.

Bloggen. Jeg tror ikke dere kan forstå hvor mye denne bloggen kan plage meg til tider, for herregud så ofte jeg går rundt med dårlig samvittighet. Jeg føler mange ganger at jeg ikke leverer bra nok innhold, eller at jeg ikke er interessant nok. Selv om jeg er en kreativ sjel, så er det ganske vanskelig å finne noe å skrive om 2-3 ganger om dagen hver eneste dag.

Hjemløse dyr. Hovedgrunnen til at jeg ikke ønsker å reise tilbake til Bali er på grunn av alle hjemløse dyrene som vandrer rundt der. Jeg har aldri i mitt liv sett dyr som er så syke som mange av de stakkars hundene og kattene som bor der. Mange av de manglet pels, og var så syke at jeg lå inne å gråt en hel dag. En av mine største drømmer er å bygge et Shelter i utlandet når jeg blir gammel, slik at jeg kan bruke pensjonisttiden min på noe givende og bra.

Fortiden min. Selv om jeg er veldig opptatt av at fortid er fortid, så kan jeg likevel ligge våken til langt på natt for at jeg tenker over alt som har vært.

Fylleangst. Er jeg den eneste som kan ha fylleangst i flere uker? Jeg vet ikke om det er alderen min eller hva som skjer, men jeg har plutselig blitt et sånt menneske som får fylleangst hver gang jeg er ute å drikker. 99% av tilfellene har jeg ikke gjort noe som helst, så hvorfor jeg får det har jeg ingen anelse om. Jeg velger å skylde på alderen haha.

5 kommentarer

5 thoughts on “DETTE HOLDER MEG VÅKEN OM NATTEN

  1. Hei Sofie.
    Du som stadig vekk reiser og har vært i USA noen ganger. Har du noen tips til hva det er lurt å kjøpe med hjem fra USA? Hva er billigere der en i Norge? Eksempelvis noen sminkemerker som jeg kan spare litt penger på. Eller noe snacks.

  2. Du er jo ung å har råd og mulighet til å dra til USA! Få med deg Morten vel så bor dere der en stund?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *