EN FANTASTISK KVELD

Categories Blogg

Selv om det sikkert er mange av oss som lengter til utlandet nå, så tror jeg det også er viktig å minne seg selv på at vi lever i et utrolig vakkert land. Naturen i Norge er virkelig noe for seg selv, spesielt Nord-Norge. Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan jeg kunne mislike Tromsø så mye for bare noen år siden, men jeg tror nok jeg bare hadde litt vanskeligheter for å gi slipp på alt som hang igjen fra barndommen. Tromsø er så utrolig vakkert, og jeg anbefaler ALLE dere å ta dere en weekend hit. Nå som vi “ikke kan” reise så er det jo genialt å utnytte seg av muligheten til å utforske Norge mer. Jeg skal få laget en Tromsø-guide til dere asap, slik at dere kanskje kan planlegge en tur hit i Desember. Anbefales om dere ønsker litt julestemning og nordlys.

Apropos Nordlys, stakkars Martine som virkelig hadde fått håpet å se Nordlys på denne turen. Hvor typisk er det ikke at det kommer dagen etter hun reiser? Elise har jo sett det før, så jeg tror nok det var mer viktig for Martine og enn henne. Heldigvis skal jentene tilbake hit i starten av desember der vi blant annet skal bo noen dager i Malangen. Med tanke på at det er mer på landet så er jo sannsynligheten større for å se Nordlys. Vi får derfor bare krysse fingrene for at Martine får oppleve det neste gang <3

7 kommentarer

7 thoughts on “EN FANTASTISK KVELD

  1. Sååå nydelig!!! Jeg tenkte på jul da jeg så bildene faktisk! Spesielt de 2 siste. Sikkert eksta idyllisk i juletider der. Åh! <3

  2. Man skal ikke reise innenfor Norge heller å dra smitte med seg overalt. Folk kan holde seg hjemme å være med på dugnaden slik at vi får smittetallene ned igjen til vi får vaksine. Det er utrolig slitsomt for de som jobber i helse når dette står på, det hjelper ikke på at dere andre bare MÅ reise rundt, feste etc

    1. Det er jo ingen regler som sier at man “ikke skal”. Jeg tenker at folk må finne ut selv hva man ønsker og ikke ønsker å gjøre så lenge man følger reglene som er satt. Jeg er også uenig da jeg tenker at det er viktig at vi er flinke til å bruke vårt eget land nå, støtte opp bedrifter, hoteller, restauranter og flyselskaper som er avhengig av turisme. Du kan potensielt smitte noen eller pådra deg selv smitte bare ved å gå ut av døren, og livet kan ikke stoppe helt opp heller. Så lenge man er flinke på forhåndsregler og følger de rådene som har blitt gitt, så får man i tillegg støttet opp flere bedrifter og forhåpentligvis bevart flere arbeidsplasser. Det er for eksempel mange bedrifter her i Tromsø og utenfor Tromsø som er helt avhengig av turisme for å ikke gå konkurs, og det er nok flere “småplasser” og “turiststeder” som er avhengig av at fasilitetene deres brukers.

      Legger også ved denne 😀
      https://flysmart24.no/2020/10/12/smitte-pa-fly-mindre-sannsynlig-enn-lynnedslag/

      1. Det er også mange små plasser som IKKE har kapasitet til et stort utbrudd. Mange kan reise rundt uten å vite at de er smittet. Det er overhodet ikke nødvendig å reise rundt nå som smitten øker rundt om i landet. Og spesielt ikke Tromsø der helsearbeiderne sliter og må nå overta pasienter fra finnmark pga et utbrudd der på et sykehus. Så syntes det er litt uansvarlig av deg å oppfordre til reising. Ja vi må støtte opp turismen i Norge, men vi må også veie opp hva som er viktigst i tider som dette.

        1. Smittetrenden er i skrivende stund flat. Ja det er noen kommuner med stigende trend, men trenden er likevel flat. Hadde vi vært midt i lockdown som i Mars så hadde jeg vært helt enig. Som jeg skrev her så kan du bli smittet på bussen, jobb, treningssenteret, frisøren, matbutikken. Vi får være enig om å være uenig 😊

  3. 4. siste bilde; bor bestefar❤️❤️ Tromsø er så jæklig fint assa jeg kan ikke forestille meg å dra noe annet sted når jeg skal studere! Kommer opp til jul – tips til stedet å dra: tromsøbadet, sommarøya – på sommeren – helt FANTASTISK, polaria, fjellheisen, ishavskatedralen, og MYE MYE MER!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *