EN KJIP START PÅ UKA

Categories Blogg

Det er nesten litt komisk at jeg skrev på bloggen i går at jeg hadde fått erfare hvor dyrt det er å kjøpe bolig, og hvor mange utgifter som plutselig kan dukke opp. Rett før helgen begynte vannet å gå veldig tregt hos oss, og i dag våknet jeg opp til et oversvømt bad. Det skal sies at vi har hatt ekstremt uflaks med alt egentlig, men herregud så irriterende og ikke minst frustrerende. 

Jeg satt på badet vårt i tre timer før rørleggeren hadde tid til å komme, og jeg kan vel si det sånn at om vi ikke har fått skader på gulvet eller varmekablene så vet ikke jeg. Morten og jeg måtte stå med bøtte og øse for å fjerne vannet som lå over gulvet vårt, og det stoppet likevel ikke. Det tok TO timer før vi klarte fjerne mesteparten av vannet, og til og med etter det så måtte jeg stå tømme sluken slik at det ikke skulle renne over på gulvet. 

I skrivende øyeblikk er hele badet vårt fylt med kloakk og avføring som kom opp etter spyling, så nå venter vi på noen som skal komme å desinfisere og vaske hele badet vårt. Det er nesten litt tragikomisk hvor mye som har skjedd på de to månedene vi bor her, men vi får bare prøve å være positive. Alt ordner seg jo heldigvis til slutt på en eller annen måte, men det er jo selvfølgelig så kjipt når sånne ting skjer. 

Jeg er bare evig takknemlig for at vi faktisk var hjemme da det skjedde, for jeg vil ikke tenke på hvilke konsekvenser det ville vært om dette ikke hadde blitt oppdaget med engang. Jeg bare håper at dette er det siste som skjer på en god stund nå, og at vi endelig kan begynne å komme på plass. 

9 kommentarer

9 thoughts on “EN KJIP START PÅ UKA

    1. Jeg vil ikke kalle det for et bomkjøp, for herregud for en fantastisk leilighet vi har fått for pengene. Det har likevel vært noen utfordringer på veien, men det skal vi heldigvis få fikset opp i <3

  1. Tett sluk? Drit kjipt uansett men sååå viktig å gå over sluk m jevne mellomrom og ta vekk hår etc😉

    Håper ikke det blir for stort omfang skader og at dere har forsikring i orden. Skade sanerere er flinke og ser man lyst på det og badet må opp kan dere bestemme selv nye fliser etc innenfor takst som evt blir satt.

    Vi opplevde dette tre uker etter vi overtok nybygd hus🙈 har alt på en flate og vannet sto 15 cm opp i hele huset. Måtte flytte ut i tre mnd med to små.

    Lykke til😉

    1. Vi måtte ha rørlegger hit bare to uker etter at vi hadde flyttet inn da sluket var tett, og det er bare 3 uker siden. Det har med andre ord tettet seg to ganger på så kort tid… Vi er så flinke til å rense, spesielt nå som det er vårt haha!

      Oi shit, da høres vi nesten veldig heldig ut med tanke på din situasjon. Godt å høre at det ordnet seg <3 er så utrolig kjipt når det skjer slike ting 🙁

      1. Dersom huset har hatt vannskader tidligere av samme art skal jo dette opplyses om i prospektet. Forsikrings selskaper kan vel også informere om evt samme skade i huset på tidligere eiere😉 har de ikke opplyst om dette i egenmeldingen i prospektet har de jo holdt noe skjult for dere og da er jo de erstatnings ansvarlig 😬

  2. Håper dere har overtakelses forsikring? (husker ikke helt hva det heter, men du skjönner sikkert hva jeg mener 😉 )
    Da får dere vel alt dette som har skjedd/utgifter dekt. Håper det ordner seg! Klem! <3

  3. Skadet på gulv eller varmekabler kan du trøste deg med at du ikke får, dette er jo hva flisgulv er bygd for 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *