ER DET KUN GREIT NÅR JENTA IKKE ORKER?

Categories Blogg

I dag fikk jeg lyst til å snakke om noe som jeg har tenkt veldig på de siste dagene etter at jeg så en episode av Love Island. Kort fortalt så hadde jenta lyst til å ha samleie (lol jeg blir nesten klein når jeg skriver det), men gutten hadde ikke lyst. Hun ble så fornærmet å la seg i sinne. Dagen etterpå “baksnakket” hun vedkommende til venninnene for at han fikk henne til å føle seg så dårlig ved å si at han rett og slett ikke orket. 

Jeg forstår at man kan føler seg dårlig om man blir avvist, det gjør vi vel alle. Likevel så reagerer jeg litt, for jeg begynner med engang å tenke på hva som hadde skjedd om situasjonen hadde vært motsatt. Hvordan hadde vi egentlig reagert om jenta hadde sagt nei, og det var gutten som hadde blitt sur og baksnakket henne dagen etterpå? Jeg kan se for meg at han virkelig hadde fått gjennomgå, men hva gjør egentlig situasjonen annerledes om det er en jente? 

Jeg tenker uansett kjønn så skal man respektere når den andre ikke vil eller orker uten å bli sur eller få vedkommende til å få dårlig samvittighet. Jeg husker jo selv da jeg skrev innlegget om at jeg følte så på presset rundt det å ha “mye sex” ettersom at jeg alltid føler at det er samtaleemnet på vors, fester, bursdager, jentekvelder and you name it. Jeg følte meg rett og slett utenfor for at jeg ikke følte for å ha samleie flere ganger i uken, og det var alltid det samme spørsmålet som kom opp “er dere egentlig forelsket?”

Det viste seg jo etter at Morten og jeg var på god morgen at jeg var “normalen”. Jeg liker ikke å bruke “normalt” som et ord, for det kan være så forskjellig og individuelt fra person til person, men poenget var vel at det er flere enn vi tror. Det var så mange der ute som kjente på akkurat de samme følelsene som meg, og stresset rundt det presset om å ha mye sex. Vi er bare mennesker, og ofte så er vi trøtte og slitne når vi legger oss. Vi kan ha en dårlig dag, eller rett og slett ikke føle for å gjøre det. Det må være greit å si at man ikke orker, uansett om man er jente eller gutt. 

10 kommentarer

10 thoughts on “ER DET KUN GREIT NÅR JENTA IKKE ORKER?

  1. Pleier vanligvis ikke å gjøre kommentere på innlegg, men nå må det til. Er helt enig i det du skriver, er et viktig samtaleemne. Folk er forskjellig og det må respekteres uansett. Takk for at du tar det opp❤️ Fint at ikke alle bloggere kun skriver om sminke og klær.

  2. Jeg er så enig i det du skriver, å ett kjempe viktig emne å prate om, dette er noe det ikke prates så veldig mye om. Men det skal faktisk gå begge veier å man kan ikke få alt man vil til en hver tid, vi alle er bare mennesker. Man skal aldri føle seg tvunget til å gjøre noe. <3

  3. Det var et skikkelig bra innlegg. Du setter ord på noe veldig viktig! Man kan begynne å tvile på seg selv og forholdet sitt med dette «sexpresset», som jeg sikkert også lager mye i mitt eget hode. Men når jeg setter meg ned å tenker, så er jeg jo lykkelig. Er mye mer lykkelig av å ha sex de gangene jeg orker og har lyst, enn å bare gjøre det fordi man «skal» ha det så og så mange ganger når man er i et forhold. Men det handler jo om så mye mer en bare samleie <3.

  4. Kjempebra innlegg! ✨ endelig et godt innlegg man kan virkelig relatere seg til!
    Og endelig føler jeg meg ikke alene om det der 😀 Godt at noen tar opp sånne ting på bloggene sine.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *