EN TING JEG IKKE HAR SAVNET MED OSLO

Categories Blogg

Reklame | Nelly

Kjole HER

Det er ingen hemmelighet at jeg ELSKER å bo i Oslo for tiden, og det er heller ingen hemmelighet at mitt alt for spontane valg for et par måneder siden var det beste jeg kunne gjøre for meg selv. Jeg har ikke angret et sekund på at jeg valgte å flytte hit, selv om det bare er for en kort periode og har kostet meg en del penger. Jeg kjenner likevel at det er en ting jeg har slitt litt med å venne meg til igjen, og det er at det er mye bråk rundt meg, spesielt på nattestid. Nå bor jo jeg mye roligere enn hva jeg gjorde sist jeg bodde her, men menneskene i nabolaget mitt er glad i ta seg en fest uavhengig om det er mandag eller lørdag.

Jeg tror ikke dere forstår hvor mange rare samtaler jeg har fått med meg de siste ukene, og det har i tillegg vært en slåsskamp utenfor vinduet mitt. Jeg vet ikke om dere husker den natten det var helt kaos i Oslo, og politiet måtte rykke ut over alt? Vel, her var det nok av action for å si det sånn 🙂 Jeg våknet til at det var fullstendig klikk utenfor soverommet mitt, men situasjonen roet seg heldigvis ned ganske fort. På søndag måtte jeg ligge å høre på et kjærestepar som kranglet over at han hadde likt et bilde på Instagram av bestevenninnen til eksen, så som dere sikkert forstår så har jeg hatt noen lærerike og spennende uker her i Oslo.

Men fra spøk til alvor, er det noen av dere som har noen gode tips når det kommer til søvn? For det første så sliter jeg veldig med å sovne, og jeg er dessverre en sånn person som også sover veldig urolig om jeg ikke har det helt stille rundt meg. Jeg lurte derfor på om noen av dere hadde noen gode tips? <3 Jeg er ofte så trøtt om morgenen da jeg aldri føler meg helt uthvilt etter å ha sovet, så jeg setter stor pris på alle tips dere måtte ha!!

27 kommentarer

27 thoughts on “EN TING JEG IKKE HAR SAVNET MED OSLO

  1. Sov med ørepropper! Jeg gjør det hver natt. Litt uvant i starten, men det blir man fort vant til 😊

  2. Kjøp ørepropper av voks, de er mye mer behagelig, og du kan få de helt «tett». Hadde ikke overlevd i Oslo uten

      1. Ja, voks ørepropper! Har brukt de i mange år! Ellers våkner jeg av den minste lyd! Du former de slik at de passer perfekt til øret ditt! Og du lan bruke et par i mange netter. Ellers blir det kostbart. Jeg kjøper stortsett alle apotek varer på komplett.no. Men du finner de stort sett i alle apotek!😁❤️

  3. Cura dyne! Kanskje litt dyr dyne men den gjør underverker!😍 er ikke så tjukk så man kan lett bruke den alene på sommern! Jeg hadde trøbbel med at jeg våknet midt på natta og fikk ikke sovne igjen selv om jeg var trøtt men etter at jeg skaffet meg denne dyna sover jeg natten gjennom og føler meg faktisk uthvilt på morgenen!😍❤️

      1. Har slitt med søvn veldig lenge, og spesielt fordi man blir liggende å tenke på teite og stressende ting som hva jeg skal imorgen, hva jeg må huske på å gjøre, og alle de flaue tingene jeg har gjort i livet 🙈
        Jeg bruker alltid å ha en post-it lapp eller en papirbit ved senga, slik at jeg kan skrive ned alt jeg plutselig kom på jeg må gjøre beste dag! Da slipper jeg å tenke mer på det!
        I tillegg ville jeg tipset om lydbok. Liker i ugangspunktet ikke lydbøker, foretrekker å lese med boka i hånda, men jeg hører mest på bøker jeg har lest fra før, slik som Harry Potter-bøkene! Da går det fint om jeg sovner eller om jeg ikke følger så veldig godt med, men det er veldig god distraksjon fra alt annet stress når jeg ligger og skal prøve å slappe av for å sove! Har ikke angret et sekund på å investere i et Storytel-abonnement! ☺️
        Altså:
        1. Post-it lapper
        2. Lydbøker
        Håper noe hjelper! ☺️💓

  4. Invester i en vektdyne! Helt magisk for oss med søvnproblemer. Får de på Jysk, Clas Ohlson, princess mm. God natt❤️

  5. Jeg sover med ipods i ørene med en podcast eller rolig musikk. Sover som et barn når jeg gjør det.
    Eller så er ørepropper noe å prøve.
    De har også “sovetabletter på life som er naturlige. De funker faktisk veldig bra og er ikke vanedannende.
    Lykke til.
    Eller så kan du komme hit til meg på ferie i Ås. 20 min fra Oslo og du får eget gjesterom og veldig stille. 😅Velkommen er du uansett.

  6. Melatonin tabletter. Kjøpes reseptfritt på apoteket. Jeg har brukt å sove ganske lett, og slitt veldig med å generelt sovne. En slik tablett og jeg sovner fortere og sover tyngere🙋🏻‍♀️

  7. Ikke drikk noe med sukker etter åtte. Ikke ta powernap etter seks. Ta gjerne en tur før du skal legge deg så kroppen føler seg sliten. Rydd omgivelser så hodet ikke tenker på alle oppgavene man burde gjøre. Ikke tenk negativt. For det er jo ett ordtak om det husker ikke den nå. Haha. Om du vil se på en serie, se på en serie du har sett fra før, da må du ikke følge med like nøye som på en ny serie. Sist nevnte har funka like bra som de andre tingene over. Hilsen en med hjertefeil som sliter med å sovne og trenger x antall søvn for å klare dagen der på.

  8. Melatonin tabletter! Kosttilskudd, ingen avhengighet og de hjelper godt med innsovning. Selges reseptfritt på apotek

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *