EN TING SOM HAR IRRITERT MEG

Categories Blogg

De vennene som har kjent meg lengst har jo vært vandt til at jeg har vært en skikkelig forholdsjente og at det kanskje ikke har tatt så veldig lang tid mellom de forholdene jeg har hatt. Jeg har derfor fått slengt etter meg et par ganger nå at det nok ikke er så lenge til nestemann kommer. Det virker også som at de kanskje ikke helt har trodd på meg når jeg har sagt at jeg virkelig ikke er klar for noe ny kjæreste nå, og at jeg bare vil være meg. Jeg forstår jo hvorfor de er i tvil, men jeg kjenner likevel at det er litt irriterende å ikke bli trodd.

Jeg kjenner bare at jeg er lei det evige maset om kjæreste, barn, hus, bil, forlovelse og giftemål. Jeg vet at jeg kan tulle mye med at jeg er 25 år, men jeg er enda UNG. Jeg er ikke klar for et liv der jeg slår meg til ro med “drømmeprinsen”. Nå snakker jeg generelt, men jeg føler at det ALLTID er fokus på å møte noen. “Skal du ikke begynne å date snart igjen?”, “Jeg har en kompis du kanskje synes er kjekk” og “si ja til å dra på date da”. Jeg føler aldri man får høre at er bra å være alene, slik at man kan lære seg selv at man klarer seg uten å måtte være avhengig av noen andre. Det er aldri noe press på å dyrke seg selv uten noen, men det er alltid press på det motsatte. Jeg føler nesten at man blir sett litt ned på om man er på min alder, alene og enda ikke funnet ut hva man vil i livet.

Jeg kjenner bare at jeg er lei av spørsmål om barn og familielivet, og ikke minst maset. Ikke bare fra de rundt meg, men også alle andre. Når jeg velger å slå meg til ro, få barn eller hva enn det måtte være skal skje når JEG er klar for det. Jeg stresser ikke med noe som helst, og akkurat nå skal jeg KUN fokusere på MEG. Jeg kan ikke huske sist jeg gjorde det, og jeg vet at jeg har så godt av alle erfaringene jeg skal få de neste årene. Jeg skal vise meg selv alt jeg kan få til på egen hånd, og at jeg klarer dette fint alene. Jeg skal bli kjent med meg selv på en helt ny måte, og jeg gleder meg. Sånn oppriktig.

15 kommentarer

15 thoughts on “EN TING SOM HAR IRRITERT MEG

  1. Helt enig med deg. Jeg er 29, og har vært singel i tre år nå, og maset om at jeg må finne noen har vart like lenge. Men disse tre årene har vært de beste jeg har hatt, og jeg har vokst så mye, likevel er visstnok ikke livet mitt bra no så lenge jeg er singel i følge veldig mange andre.

  2. Så enig! Vi MÅ ikke på død og liv følge en MAL, som HVEM har funnet på?!?? Alt til sin tid!!! Om man er 20, 30, 40 eller 50 år! So what? Gjør akkurat det som gjør deg glad!❤️🖤🤍

  3. Jeg skjønner hva du mener, men samtidig tenker jeg at det er helt naturlig at folk spør angående kjæreste, date osv., når de vet at en er singel. Med venner er det stort sett humor knyttet rundt det(hvertfall i min omgangskrets). Jeg tenker at det heller er den som er singel som føler at folk maser, i mange tilfeller. Hvis jeg spør noen om de er på dater’n eller lignende, mener jeg jo ikke at «du må få deg kjæreste! Livet ditt er meningsløst når du er alene». Det er jo bare et vanlig spørsmål, tenker jeg😊 (men skal kanskje tenke litt nøyere gjennom det før jeg stiller noen det spørsmålet neste gang🙈)

    Uansett synes jeg at det er kjempebra at du tenker å bruke tid på å bli kjent med deg selv nå😃 det kan tross alt være vanskeligere enn å bare flykte inn i et nytt forhold…

    1. Ja, og jeg er veldig enig i mye av det du skriver her og jeg selv kan jo spørre sånne spørsmål for å oppdatere meg litt på situasjonen vedkommende befinner seg i. Det jeg mente mer med innlegget var at det ofte ligger mye press rundt slike spørsmål, og at det virker som at mange ser ned på det å “være singel”. Jeg har jo allerede fått spørsmål om dating og ny kjæreste, og jeg ble AKKURAT singel. Poenget mitt er vel egentlig bare at jeg savner at vi også kan pushe litt mer på det å klare seg alene, for som du sier så kan det være vanskeligere enn å flykte inn i et nytt forhold <3

  4. Jeg hadde 1 år alene i 2009,det var helt fantastisk!Hadde to kids da,men likevel så deilig å bare tenke på oss tre,reise til varmere strøk ol …..😁🤞

  5. Viktigste forholdet man har e det man har med sæ sjøl. E trossalt det man skal ha livet ut 😀
    Så ta ting i ditt tempo Sofie, uavhengig av ka andre sier og mener! <3

  6. Du kan gjøre akkurat hva du vil – det er mye morsommere å leve sitt eget drømmeliv enn å gjøre det alle andre gjør. Vi har så mange muligheter her at det er synd å kaste det bort på å gjøre noe med livet bare fordi andre gjør det. Lurer på om det er en sånn aldersgreie også, fordi de over 40 snakker mer om “så bra å være singel en stund” :-p

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *