EN UBEHAGELIG MELDING Å SENDE

Categories Blogg

Jeg har aldri vært en sånn person som har vært flink til å vise kjærlighet til de rundt meg. Jeg har ikke vært den som har gitt de lange trøstende klemmene, det har vel heller vært tvert i mot. Jeg har alltid sett en løsning med alt, og kommer noen til meg med et problem så vil jeg finne en måte å løse det på. Jeg har heller aldri vært den personen som kan ta noen i hånden for å så fortelle hvor mye vedkommende betyr for meg. Jeg har alltid vært den personen som har hatt vanskeligheter for å si “glad i deg” eller “elsker deg”. Det er ikke lenge siden jeg begynte å like å klemme andre, men før hatet jeg det. Det var så intimt og ikke minst unødvendig.

Jeg har alltid hatt mye kjærlighet inni meg, men jeg har hatt vanskeligheter med å vise det. Jeg kan tenke så mye fint om kjente og ukjente, men jeg har aldri vært flink til å fortelle det. Det forblir i tankene mine, gang etter gang. Dere er sikkert lei av å høre hvor mye jeg har jobbet med meg selv dette året, men jeg har virkelig det. Jeg har for første gang tatt tak i fortiden min. Jeg har også funnet hvem jeg vil være, og hvem jeg ikke vil være. Jeg har satt meg klare mål, og jeg har nå drømmer jeg jobber mot. Livet er egentlig forbanna bra, men vi mennesker har en dårlig vane med å henge oss opp i fortiden, og fokusere på det negative. Bare se på deg selv, og virkelig fokuser på alle de tingene du forteller deg selv i løpet av en dag. Da jeg ble klar over mine egne tanker så ble jeg skremt over hvor mye dritt og negativitet jeg fortalte meg selv flere ganger om dagen.

Jeg synes også det var trist å se hvor mye fint jeg tenker om de rundt meg uten å tørre å si det. Det høres kanskje rart ut, men jeg kan vel ikke være den eneste som synes det nesten er ubehagelig å gi komplimenter til andre? Da tenker jeg ikke på de komplimentene som “så fin du er” eller “bra jobba”, men jeg tenker litt mer på alle de tankene vi går rundt med. For eksempel hvor fantastisk menneske noen rundt deg er eller hvor god venn noen er. Alle de tingene som gjør denne personen så fantastisk, de er de tingene jeg tenker på. Jeg har alltid vært kjempedårlig til å ta imot komplimenter, og det er ikke noe jeg synes er mer ubehagelig enn å bli skrytt opp i skyene av andre. Selvfølgelig elsker jeg å høre det, men samtidig er det litt sånn “hvordan skal jeg reagere?”. Er det noen av dere som skjønner hva jeg mener? 😂

Jeg bestemte meg uansett for å sende en Snapchat til mine nærmeste venner, for å fortelle dem akkurat de tingene jeg tenker om de hver eneste dag. Jeg skal ikke nekte for at jeg var ganske klein de første minuttene, men det tok ikke lang tid før det ga meg verdens beste følelse. Det gjorde meg så glad av å kunne fortelle vennene mine hvor flotte, snille og fantastiske de faktisk er. Det ga meg også verdens beste følelse av å se responsen jeg fikk tilbake. Jeg fikk så mange tilbakemeldinger om at det jeg sa gjorde dagen deres. Det er nesten rart å tenke på hvor lite som faktisk skal til for å gjøre noen andre sin dag bare litt bedre. En liten påminnelse om hvor bra og flink man er <3 Jeg tror mange av oss er veldig flinke til å fortelle når hverandre gjør noe som ikke er bra, men vi er alt for dårlige til å fortelle når vi gjør noe som faktisk er bra. Vi tenker det, men sier det sjeldent.

3 kommentarer

3 thoughts on “EN UBEHAGELIG MELDING Å SENDE

  1. Jaaa, det er fint å si det fine man tenker til dem det gjelder. Det føles så godt! Men akkurat det å si: jeg er glad i deg, og se rett inn i øynene til noen, kjenner jeg meg igjen i… jeg skal bli bedre på det, ellers vet jeg at jeg kommer til å angre senere. Fint at du gledet vennene dine med fine ord! <3

  2. Jeg er helt lik,dårlig på å gi komplent,og dårlig på å ta i mot komplimement🙈Til min forlovedes store fortvilelse🙈

  3. Æ kjenne mæ igjæn, har aldri sagt no sånn te min mor.. ALDRI, syns det e trist at æ e en sånn pærson… før det må jo være godt og få nåkka sånner ord i blandt… haha 🙁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *