EN VANSKELIG HISTORIE Å DELE

Categories Blogg

Som jeg fortalte dere for et par dager siden så så jeg den nye serien til NRK1 som heter “skitten snø”. For dere som ikke har sett den så handler den kort fortalt om en gutt som forgriper seg på en jente, og livet etter en slik hendelse. Alt fra utpressing til å ikke tørre å fortelle foreldrene eller andre voksne om hva som har skjedd. Etter å ha sett denne serien så klarte jeg ikke å legge fra meg tankene om hvor mange som går igjennom lignende hendelser. Hvor vanskelig det må være, og hvor alene og redd man kan føle seg.

Det vrir seg inni meg av å tenke på hvor mange som slipper unna for at man enten ikke tør å anmelde, eller for at man er redd for å fortelle noen hva som har skjedd. Det har fått meg til å tenke mye på min kjære bestevenninne Julie som gikk gjennom det samme. Hun var så tøff som delte sin historie med dere, slik at hun kanskje kan være til hjelp eller håp for noen andre der ute som går gjennom det samme nå.

Jeg anbefaler alle der ute til å se denne videoen, uansett hvilken situasjon du er i. Julie åpner seg veldig å forteller om hvordan hun gikk frem, hvem hun snakket med og hvordan tiden etterpå var. Jeg som har kjent Julie i 8 år lærte utrolig mye om henne som jeg ikke har visst om tidligere, og fikk kanskje mer innblikk i hvordan jeg som venn kan være mer tilstedet og kanskje forstå mer.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *