EN VIKTIG TING JEG HAR INNSETT DETTE ÅRET

Categories Blogg

Det siste året har fått meg til å innse en veldig viktig ting, og det er at jeg har vært avhengig av å reise for å kjenne på lykke. Jeg har vært avhengig av å rømme fra hverdagen, oppleve nye steder, møte nye mennesker og gjøre nye ting for å kjenne på lykkefølelsen. Reise vil alltid gjøre meg lykkelig, men jeg har innsett at jeg har hatt feil fokus de siste årene. Jeg har alltid vært avhengig av noe annet for å være glad, og det begrenser meg jo veldig. Jeg tror nok ikke jeg har vært alene om akkurat det, for mange av oss finner lykke i en annen person for eksempel. Det er aldri noe galt med det, men er det det eneste som virkelig gjør deg lykkelig så gjør man seg selv avhengig av noe annet for å ha det bra. Hvor mange har for eksempel fortsatte å være i et forhold der motparten ikke behandler deg bra, for at du er overbevist over at han eller henne er det eneste som gjør deg lykkelig?

Jeg følte selv at hele verden ble dratt fra meg da vi ikke fikk lov til å reise. Jeg forstår at det  nok høres dramatisk ut, men det er sant. Dere som har fulgt meg lenge vet hvor mye jeg har reist, og at jeg alltid har hatt nye planer sekundet jeg har kommet hjem til Norge. Jeg har tenkt at mitt vanlige liv er kjedelig, så jeg har alltid måtte komme meg bort. Nå er det jo snart et år siden jeg har vært ute på reise, og selv om jeg hater å innrømme det så har jeg hatt godt av dette året. Det har vært viktig for meg å innse hvor bra hverdagen også kan være, og at jeg ikke alltid kan jakte etter lykke på alle andre steder. Tanken på å flytte til Tromsø uten å vite at jeg kunne booke meg en billett til utlandet ga meg panikk, så jeg vurderte veldig om jeg skulle bare fortsette å være i Oslo. Jeg måtte likevel ta noen runder med meg selv, og jeg fant til slutt ut at jeg skulle ta denne utfordringen uansett hvor krevende det kom til å bli. Det morsomme er at det ble alt enn krevende, og til min store overraskelse så trives jeg skikkelig godt her. Jeg har lært meg å være lykkelig uten å måtte reise, noe som har gitt meg mitt beste år på lenge ❤️

Nå finner jeg lykke i å lese en bok, stå opp tidlig, se en god serie, spise godteri, lage god mat, ta noen drinks med venninner, gå turer, se på solnedgang, nordlyset, stjernehimmel, dra på trening, være sammen med familien, se filmer og ikke minst jobbe. Dette er ting jeg har tilgjengelig rundt meg hele tiden, men som jeg tidligere ikke satt pris på. Jeg kommer nok alltid til å være rastløs, reise og ville ønske å oppleve nye ting, men jeg er glad for at jeg endelig har lært meg å trekke meg tilbake, og sette pris på de fine tingene jeg har rundt meg.

8 kommentarer

8 thoughts on “EN VIKTIG TING JEG HAR INNSETT DETTE ÅRET

  1. Jeg håper flere reise glade tenker som deg. Reise og flukt er ikke det viktigste. Jeg er vandt med «karantene livet» på et hvis, da jeg er kronisk utmattet på mitt 6. år nå. Så det skjer svært lite spennende i mitt liv. Det går i lite søvn (søvn er min verste fiende desverre, alt jeg vil er å sove), trene, spise, slappe av, og litt familietid innimellom. Det må jeg bare akseptere liksom. Og jeg blir litt overrasket over hvor mye folk forventer i livet hvis du skjønner? Man må nok finne sin balanse så klart. Men det er viktig å ikke forlange for mye. ❤️

  2. Så bra at du trives😁Savner å reise jeg også,pleier hvertfall ha to turer til sydligere strøk..Men får smøre oss med tålmodighet,vi setter oss på første fly,når det er trygt å reise🤗👍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *