ER DET INNAFOR?

Categories Blogg

Personlig så har jeg aldri vært særlig engasjert i denne “julebrus diskusjonen” om når det er innafor å begynne å drikke julebrus, men jeg vet det er mange der ute som har en tradisjon om at det ikke skal drikkes før 1.desember. Jeg klarte i alle fall ikke å dy meg når det var det første som møtte meg da jeg kom inn i butikken, og måtte kjøpe med meg to stykker hjem (hehe). Jeg vet det er så mange som vil mene at det er alt for tidlig, og ikke innafor, men for min del så kan man drikke julebrus i juli haha. La oss ikke glemme at jeg begynte å pynte til jul tidlig i november i fjor, så her er det ikke mange tradisjoner som gjelder 😅

Mamma er nok litt mer gammeldags enn meg på akkurat dette, for hun har til og med en bestemt dato når hun pynter juletreet. Jeg liker litt å skape mine egne tradisjoner, og kunne for eksempel lett spist taco på julaften. Jeg har aldri vært spesielt glad i julemat, og kan virkelig ikke forstå hvordan mennesker kan elske det så høyt som de beskriver. Mange tror kanskje jeg skriver dette for at jeg ikke spiser kjøtt mer, men nei. Jeg har i  mange år fått noe annet på julaften, så det var ikke store endringer for min del når det kom til en kjøttfri julefeiring. Jeg vet det er mange av dere som har anbefalt nøttestek, men vet dere om hvor jeg eventuelt kan få kjøpt det? Eller er det noen som har noen gode oppskrifter?

Jeg vil forresten høre hva DU synes. Er det innafor å drikke julebrus før desember? Synes du julemat er oppskrytt? 

10 kommentarer

10 thoughts on “ER DET INNAFOR?

  1. Heter julebrus for en grunn 😉 så drikker det bare når det e jul. Samme som at æ aldri ser Tre Nøtter til Askepott før julaften. E nok fordi det e tradisjon. Men liker å holde ting til hver sin årstid. Spiser ikke ribbe midt på sommeren liksom

  2. Varför ska folk bry sig om vad jag gör? Get a life. Typ 😊
    Man dricker och äter det man har lust på oavsett årstid. Vill jag dricka julbrus i juli, oktober eller december…….. Så gör jag det med gott samvete 😁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *