JEG HAR DET BEDRE ALENE

Categories Blogg

Som jeg har snakket om litt før så var det en ting jeg bestemte meg for da jeg ble singel, og det var at jeg ikke skulle snakke/flørte med noen på to måneder. Jeg har tidligere hatt veldig lett for å søke andres oppmerksomhet når jeg har følt meg alene, noe som fort har resultert i at jeg har blitt forelsket, knyttet meg og innledet et nytt forhold før jeg i det hele tatt rakk å være singel. Jeg har aldri helt visst hvordan det er å bare være meg, noe som har gitt meg en uro. Jeg har lenge ønsket å virkelig oppleve singellivet, men hver gang jeg har vært singel så har jeg stresset med å finne noen som kan ta vare på meg. Jeg har følt at jeg ikke er hel uten en annen, og at det har vært viktig for meg å ha noen ved min side.

Jeg fant derfor ut at jeg ikke måtte søke noen andre i denne prosessen, og vise ovenfor meg selv at jeg ikke trenger noen andre for å føle meg bra. Jeg måtte bevise ovenfor meg selv at det var nok så lenge jeg lærte å elske meg selv, og at det ikke er skummelt å være alene. Jeg måtte møte min store frykt, og jeg måtte jobbe meg gjennom det uansett hvor vanskelig det ville være. Det som er morsomt er at det ikke var vanskelig i det hele tatt, og jo mer jeg kjente på følelsen av å bare være meg, jo mer elsket jeg det. Jeg snakket ikke med noen, flørtet ikke, kysset eller var intim med noen på tre måneder. Jeg vet at mange råder om at man skal finne en “rebound” med en gang man blir singel for å komme over h*n, men der er jeg faktisk veldig uenig. Jeg tror det er viktig å bevise ovenfor seg selv at man ikke trenger noen andre, og at man er sterk “alene”.

Nå har jeg vært singel i 6 måneder, og jeg føler meg langt i fra klar til å begynne å date noen ny eller være med noen. For mange vil kanskje 6 måneder være lenge, men for meg er det ingenting. Selv om man ikke har noen garanti, så føler jeg likevel at jeg har kommet i den alderen der jeg tenker at min neste kjæreste skal være en jeg virkelig planlegger et liv sammen med. Jeg vil ikke sløse bort tiden min på “liksom forhold” som kanskje varer i noen uker eller måneder, da har jeg det bedre som singel. Jeg vil bare bruke de neste årene på å bare være meg, helt frem til at jeg føler at jeg har levd nok til å virkelig slå meg til ro sammen med noen. Selvfølgelig kommer jeg til å date og møte andre, men akkurat nå er jeg der at jeg ikke har noe som helst behov for det. Møter jeg noen jeg liker så kommer jeg selvfølgelig til å være åpen for det, men jeg orker ikke å stresse med noe som helst.

10 kommentarer

10 thoughts on “JEG HAR DET BEDRE ALENE

  1. Hei! Skal til Tromsø i november og lurte på om du kan lage en guide? Utesteder, resturanter og ting man bør gjøre. Hadde satt stor pris på det 🙂

  2. Du skriver og snakker KOOONSTANT om hvor bra det er som singel og hvor glad du er. Itillegg sier du at bruddet var så fint og rolig på en måte . I tillegg liker du innlegg på Instagram som «if you have a bad day, remember someone out there is dating your ex and think they made it».
    Du virker utrolig bitter for å ha mistet Morten 😅 ro deg ned. Trenger ikke lage 14 innlegg om hvor mye bedre du har det nå når det er såå åpenbart at du ikke har det 🤣

  3. Så utrolig bra ord og skrevet:) Kjente at det traff meg og fikk meg til å gå inn i meg selv, det vil jeg takke for. Det fikk meg til å tenke videre på at finner en ikke seg selv og lærer seg selv å kjenne – kan det bli vanskelig å finne sin sjelevenn. Er uansett stolt av deg med tanke på alle «grep» du har gjort den siste tiden. Det har vært spennende å følge med på og samtidig vist hvor sterk du er – respekt! Stå på videre❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *