ET SKIKKELIG DILEMMA

Categories Blogg

Reklame | Annonselenker Nelly

Teddy jackets. HER / Lignende genser. HER / Bukse. HER / Lignende sneakers. HER

I skrivende stund sitter Morten og jeg på toget tilbake til Oslo. Hadde det ikke vært for at vi har møter denne uken så hadde jeg nok mest sannsynlig blitt værende i Trondheim noen dager til. Jeg måtte nok bare kjøpt meg litt ekstra klær med tanke på at jeg ikke har undertøy eller overdeler igjen haha.

Jeg trodde kanskje at vi skulle bli litt klokere av å reise hit for å se på litt leiligheter, men begge er mer forvirret nå enn da vi kom. Det er utrolig vanskelig å skulle bestemme seg for hvilken by man skal bosette seg i, spesielt da vi har funnet leiligheter vi liker både her og i Oslo.

Det står vel egentlig mellom to leiligheter som ingen av oss klarer helt å ta et valg på. De er veldig like både når det kommer til utseendet og pris, men så er det noen ting som skiller de sånn som at den ene har et soverom mindre, mens den andre har fellesgjeld. Den ene har finere bad, mens den andre har et finere kjøkken. Skjønner dere hvorfor dette er vanskelig eller? hahah.. Vi hadde egentlig bestemt oss for å by på en leilighet, helt til vi fant en annen som begge likte skikkelig godt. WHAT TO DOOO???

Jakke – Primark 
Genser – Pretty Little Thing

Jeg trodde helt ærlig ikke det skulle være så mye å tenke på ved boligkjøp, så jeg var ikke forberedt på alt man måtte ta stilling til. Det eneste jeg hadde fått høre mye av tidligere var “ikke kjøp en med høy fellesgjeld”, men det er jo SÅ mye mer haha. Jeg sendte nettopp melding til megler for å få tilsendt en nedbetalingsplan for fellesgjelden da jeg fant ut gjennom google at det var viktig å spørre om haha.

Jeg fikk forresten en veldig søt melding fra en leser om at jeg måtte slutte å beklage meg så mye for å skrive så mye om boligkjøp, men jeg forstår veldig godt om noen av dere begynner å bli lei. Jeg begynner å bli lei selv, men det eneste som går gjennom hodet mitt akkurat nå er lån, fellesgjeld, boligkjøp, Trondheim og Oslo haha. Vi får bare håpe at vi blir litt klokere på denne 7 timers lange togturen, wish us luck!

4 kommentarer

4 thoughts on “ET SKIKKELIG DILEMMA

  1. Hvor mye fellesgjeld er det? Det er jo forskjell på om fellesgjelden er på like mye som salgspris eller om den er på 50-150.000,- som er heeelt normalt og ikke noe farlig hvis det er borettslag gjennom OBOS/Usbl f. eks.
    🙂

  2. En ting som er superbillig for meg er ett bra kjøkken, så om det hjelper noe så er det mye bedre med ett bra kjøkken. Derav det blir så kjedelig om det er lite, har manko på skapløsninger osv.
    Lykke til med velgingen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *