ET MÅL JEG HAR FOR DETTE ÅRET

Categories Blogg

Er det et mål jeg har for dette året, så er det å skulle kutte ned ganske mye når det kommer til alkohol. Jeg unngår for eksempel å dra på en fest eller ut på byen edru, rett og slett for at jeg synes det suger å være rundt fulle mennesker når man er edru selv. Jeg synes bare at det er skikkelig slitsomt, samtidig som at jeg selv blir veldig innadvendt når alle andre er så ekstremt utadvendte. Det er jo ikke en hemmelighet at man blir mye mer utadvendt av alkohol, og vi kan sikkert ikke telle på en hånd hvor mange nye “bestevenner” vi har fått på jentetoalettet. Mennesker vi aldri ville pratet med ellers, der samtalen plutselig flyter som om man har kjent hverandre i flere år.

Jeg liker en god fest, men jeg liker virkelig ikke hvordan det får meg til å føle meg dagen derpå. Jeg våkner opp med null energi, hodepine og ingen motivasjon til å jobbe. Jeg kjenner meg ofte litt nede, og jeg kjenner vel kanskje at dette er året for mindre fest og mer jobb. Jeg vil prøve å begynne å utfordre meg selv til å kunne dra i bursdager/byen og eventer uten å måtte føle at jeg må ty til alkohol for å klare å være sosial. Det er nesten litt morsom hvordan en som er så utadvendt som meg takler så dårlig å være i store forsamlinger. Jeg gruer meg alltid om jeg skal på steder med masse mennesker der jeg ikke kjenner noen, og jeg ender opp med å være skikkelig innadvendt.

Jeg skal på et event i helgen som jeg egentlig gleder meg til, men som jeg nå har begynt å grue meg til for at jeg har innsett hvor mange ukjente mennesker jeg skal være rundt. Jeg har allerede begynt å stresse for at jeg ikke skal klare å snakke med noen, og at jeg bare skal gå rundt å føle meg som en idiot hele helgen. Det var nesten som at jeg vurderte å trekke meg, men jeg har bestemt meg for at jeg skal klare å reise uansett hvor skremmende det virker nå.

2 kommentarer

2 thoughts on “ET MÅL JEG HAR FOR DETTE ÅRET

  1. Blir nok en nyttig utfordring tenker jeg. Det virker som en del blir litt nede dagen derpå. Det er slitsomt da, og kan også före med seg at mandagen blir litt seig også. Og da blir det en töff start på en ny uke liksom… Håper kvelden din er fiiin! Klem! <3

  2. Virker som du kanskje har litt selvinnsikt allikevel siden du er ubekvem blant mange fremmede mennesker?

    Husk du karrieren skøt fart da du gikk ned på alle 4, med puppene bare, i kampen mot free nipple😂
    Du har ropt angst utallige ganger pga Utøya, at man faktisk blir lei. Virker som du tror du er spesiell og unik fordi du ble utsatt for det.
    Eller hva med da VG skrev at du tvang Morten til å flytte med til Trondheim? Og nå har han flyttet tilbake til Oslo?
    Men det som er mest latterlig er jo at du skulle vippse en følger 2000kr, og følte dette var helt innenfor og ikke VG-materiale, inntil Mads Hansen gjorde narr av deg.
    Listen er lang! Samme gjelder den forferdelige hestehalen din🤪

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *