FLYTTING, LOS ANGELES & ROOMIE

Categories Blogg

☁️ Det er bare 2 uker til Morten flytter, og det er nesten skremmende hvor fort tiden går. Det er nesten litt komisk å tenke på at han fikk jobb bare noen få måneder før vi valgte å kjøpe og flytte, HVORFOR fikk han den bare ikke litt før?? haha

☁️ Jeg synes synd på Celine som er så sykt tander i magen. Jeg kan seriøst ikke gi hun noe annet enn tørrfor og dentastix før hun spyr. Jeg har hørt at det er veldig vanlig at småhunder er veldig følsom når det kommer til mat, er det noen flere der ute som har de samme problemene med hunden sin?

☁️ Det har blitt så koselig i leiligheten vår etter at vi fikk opp litt julepynt. Det er nesten litt trist at jeg ikke skal feire jul her når vi har fått det så fint. Jeg ville selvfølgelig ikke byttet bort en jul hjemme i Tromsø, men det er jo også veldig hyggelig å være hjemme. Er det ikke?

☁️ Jeg vurder nesten å få meg en roomie nå som Morten flytter ut, men så sær som jeg er så er det nok ikke bare å finne noen som kan bo her sammen med meg. Jeg tror også at jeg har godt av å bo alene en stund nå, samtidig som at det er koselig å ha leiligheten for seg selv de gangene Morten kommer hjem.

☁️ Jeg har så lyst til å dra på hyttetur, og håper at jeg kanskje skal få samlet gjengen snart slik at vi kan ta oss en tur sammen før jul. Så og si alle vennene mine her i Trondheim har hytte, men problemet er at det er utrolig vanskelig å finne en helg der absolutt alle kan. Det er jo bare Elise og meg som bestemmer våre egne arbeidstider, så jeg forstår jo at det er litt mer komplisert for resten av gjengen.

☁️ Jeg har så lyst til å bare booke meg en flybillett til Los Angeles, men jeg skal klare å holde meg hjemme litt nå. Det er godt for både lommeboka, treningen og Celine, haha.

6 kommentarer

6 thoughts on “FLYTTING, LOS ANGELES & ROOMIE

  1. Anbefaler pure natural sensitive tørrfor (kjøpes på musti) !! Hunden min hadde verdens mest sensitive mage, brukt dette foret i 4 år nå! Anbefaler det viiiirkelig !

      1. Hei, har en hund med veldig sensitiv mage hvor vi mange ganger havnet på dyrelegevakten fordi hun ble så dårlig av annet enn tørrfôr. Så byttet vi til fôr for sensitiv mage (orijen six fish, kan også bruke hills i/d) etter vi gjorde det kan hun spise litt menneskemat, andre hunder sin mat, uten å bli dårlig i magen:) finnes hundefôr for sensitiv mage fra mange av produsentene, ville vurdert å teste det ut😊

  2. Hvordan synes du selfiekameraet på den nye telefonen din er? Jeg har hørt så mye forskjellig. Hørt at spesielt Snap er dårlig. Gjelder dette også vanlig kamera? Hadde vært awesome om du kunne poste noen bilder med vanlig selfiekameraet, men forstår om ikke du har lyst altså. <3

  3. Jeg har ei lita Yorkie som er ekstremt sensitiv i magen. Hun ble ekstra ille for rundt 3 år siden, kastet opp konstant og hadde diaré, noen ganger bare klumpete blod som kom ut. Veterinæren fant aldri ut av hva det var, så jeg tok saken i egne hender og satte hun på vegetar tørrfôr, hun fikk kun vegetar i rundt 1år, inkludert godbiter. Hun ble helt frisk, og spydde ikke på over 1 år, heller ingen diaré. Leste da andre steder både før og etter dette eksperimentet, at flere hunder faktisk ikke tåler kjøttprotein så godt. Ettersom dette vegetar fôret er litt tungvindt å få tak i (må bestilles på nett), så begynte jeg å gi henne tørrfôr bare basert på fisk som animalsk protein. Hun ble litt trøblete i magen i starten, men mesteparten av kostholdet hennes er fisk. Hun kan få små biter kjøtt i små mengder (IKKE biff o.l kjøtt!), hun får rawfood kjøttboller som type helgemat, og inne i mellom godbiter som er kjøtt, men merker fort når det blir for mye, hun får også røkelaks som godt noen ganger, aldri vært noe problem for magen.

    Tørrfôr til dyr kan være en djevel, da det ikke er regulert riktig noen steder, derfor er det svært mange som reagerer og blir syke av det, men siden de “bare er dyr”, så blir det ikke tatt alvorlig nok. Kjøp kun av seriøse merker, som tar kvaliteten på alvor!
    Royal canin er faktisk det aller verste min har fått, og det var i tillegg den versjonen som er lagd til akkurat den rasen, virkelig det verste, blodig diaré verste..

    Jeg ville satt hun på en detox, ikke nødvendigvis vegetar som jeg gjorde, selvom det var det beste jeg gjorde, men ettersom hun spyr av all kjøtt du gir henne, så er det verdt et forsøk å switche til fisk (ikke en blanding, kun fisk som animalsk protein), da det ofte er lettere på fordøyelsen, eller switch over til rawfood, da det er mye renere og bedre for magen dems, VOM er et av disse, de ligger i frossen disken på dyrebutikken, kjøp bare bollene, min reagerte kraftig på pølsene de har, selv de som kun er fisk, merkelig nok, så ville styrt unna i ditt tilfelle. Det er himla nasty, men totalt verdt det. Spiser selv bare plantebasert så å deale med rått kjøtt er lite digg, men jeg vet det er bedre for magen hennes, så jeg suck it up for det.

    Jeg kunne heller ikke gi dentastix eller noe med kjøtt den verste tiden, for hun ble dårlig av absolutt alt med kjøtt, akkurat som det bare samlet seg i kroppen sin og ble for mye, til det punktet giftig. Nå kan hun få dentastix igjen, pga vi har eliminert verstingen, altså tørrfôret og dårlig våtmat (her er det kun VOM o.l som går som våtmat). Ser du mener at hun har gått på samme fôret såpass lenge at du vet at det ikke er et problem, min også gjorde det, til hun ikke tålte det lenger. Absolutt verdt et forsøk uansett.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *