HAR VI LATT DET GÅ FOR LANGT?

Categories Blogg

Jeg har vært veldig usikker på om jeg skulle skrive dette innlegget eller ikke, for det virker som det er ekstremt lett å tråkke noens tærne nå om dagen. Det virker som at uansett hva man sier eller skriver, så er det en eller annen som blir fornærmet, sur, eller lei seg. For en stund tilbake så skrev jeg et innlegg om at jeg følte at det var vanskelig å være sammen med meg på grunn av min fortid og hvordan den påvirker meg den i dag. Jeg har vært åpen om at jeg enda sliter, noe som kan gjøre at jeg til tider kan være vanskelig å være rundt. Jeg skrev derfor at jeg var redd for at Morten en dag skulle forlate meg, for at jeg ble for mye for han. 

Etter det innlegget fikk jeg en lang kommentar om at jeg fornærmet alle som sleit psykisk, og fikk de til å tro at ingen ville elske de. Jeg beklagde meg, til tross for at det var aldri det jeg mente med innlegget mitt. Jeg skrev om mine personlige følelser, ikke en fasit om hvordan det er å elske meg. Jeg har også fått kjeft for å skrive om at jeg vokste opp med lite penger, for at jeg ikke hadde noen rettigheter til å snakke om det nå som jeg tjente godt. Det var rett og slett en fornærmelse for vedkommende. 

Jeg vet ikke med dere, men jeg har aldri hørt eller sett at noen måtte beklage seg for en uskyldig aprilsnarr før, men nå har jeg sett at samtlige som tullet med noe 1.April har måtte legge seg langflat dagen etterpå. Jeg hadde forstått om noen faket sin egen død, eller gjort noe skikkelig ille, men skal vi virkelig bli sinte for at noen tuller med at de er gravid? Da jeg bladde gjennom Instagram 2.april så var det ikke annet enn “Beklager for at jeg såret eller fornærmet dere, det var aldri meningen”. 

Det er ingen hemmelighet at det skrives dumme ting på nettet, og jeg har nok skrevet mye jeg burde holde meg for god til. Det er greit å si ifra når noen driter seg ut, men hvor langt skal det egentlig gå? Skal man virkelig måtte beklage seg for en uskyldig aprilsnarr for at noen tok det personlig? Det ligger mye dritt ute på sosiale medier, og skal man ta alt innpå seg så vil man jo ødelegge seg selv til slutt. 

Som jeg skrev over her så er det lov til å si ifra når noen driter seg ut, men man kan virkelig ikke la seg selv bli krenket av absolutt alt man ser på nettet. Jeg synes virkelig det er skremmende å se hvordan det har utviklet seg, og hvor lite som skal til før noen blir fornærmet eller krenket. Om vi aldri kan tulle med hverandre mer så tror jeg det vil bli veldig kjedelig etterhvert. Fortsetter denne utviklingen så tror jeg etterhvert at ingen vil tørre å skrive noe på nettet mer. 

4 kommentarer

4 thoughts on “HAR VI LATT DET GÅ FOR LANGT?

  1. Amen🙏
    Så bra du tar opp dette. Jeg kunne ikke vært mer enig! Vi må lære oss å ikke være så innmari hårsåre.

  2. Amen🙏
    Så bra du tar opp dette. Jeg kunne ikke vært mer enig. Vi må lære oss å ikke være så innmari hårsåre.

  3. 👏🏼👏🏼 takk for at du tar det opp!…! Folk føler seg jo krenka for alt i dag …

  4. Kan selv ikke få barn, og syntes alikevel spøken Justin la ut om graviditet var gøy. Alle har sine problemer/utfordringer, men selv om man blir påvirket av det sjøl så er det jo ingen grunn til å dra andre ned med seg og være hårsåre som du sier:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *