HURT PEOPLE, HURT PEOPLE

Categories Blogg

Her om dagen så jeg “dokumentaren” til Justin Bieber som ligger ute på YouTube akkurat nå. Til dere som ikke har sett den så finner dere den HER ❤️ Han snakket om oppførselen han hadde som ungdom, og hvordan “hurt people, hurt people”.  Det er en av de fineste ordtakene jeg har hørt på veldig lenge, for det er jo så sant. Jeg kan selv se tilbake på ting jeg har sagt og gjort i perioder der jeg ikke har hatt det så bra med meg selv. Selv om det er mange år siden, så gir deg meg enda litt vondt i magen den dag i dag. Usikkerheten min gikk utover andre, og det er dessverre sånn vi mennesker noen ganger kan være.

En av de få negative tingene med jobben min er kommentarene, og hva enkelte mennesker får seg til å skrive til meg og veldig mange andre. Det er en ting å være uenig i oppførsel, men kommentarer om utseendet og kropp er noe helt annet. Jeg har måtte jobbe mye med tankegangen min for å ikke ta til meg hver eneste kommentar, men det har vært vanskelig. Jeg har blitt fortalt så mange ganger “ikke ta til deg det disse menneskene sier, de har nok med seg selv”. Selv om det kan være vanskelig å tro på til tider, så stemmer det. Ingen som har det bra med seg selv ville noen ganger hatt behov for å snakke stygt om et annet menneske, og de eneste som kommer til å si at det ikke stemmer er akkurat de menneskene som dessverre gjør det.

La oss være ærlige, hvor mange ganger har vi for eksempel ikke snakket ned om den nye flørten til eksen eller en du tidligere har holdt på med? Det er et eller annet i oss som får oss til å føle oss usikre på om vi ikke var bra eller pen nok, så vi finner feil hos “hun nye”. Sjalusi og usikkerheten kan dessverre få mennesker til å både si og gjøre ting man egentlig ikke mener, og det er viktig å huske på de gangene noen ikke behandler deg bra. Det er lett å tenke at det er du som er problemet, og til slutt begynne å tro på de tingene de forteller deg. Aldri aldri tro på det, og minn deg selv på hvor bra du er hver gang noen prøver å fortelle deg noe annet <3

2 kommentarer

2 thoughts on “HURT PEOPLE, HURT PEOPLE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *