HVORFOR BLI BOENDE I OSLO?

Categories Blogg

Reklame | alle lenker er annonselenker / Nelly

For et par dager siden så skrev vi et innlegg med hvorfor vi ønsket å flytte til Trondheim og hvorfor vi ikke ønsket å bosette oss der. Siden vi vipper mellom Oslo og Trondheim så tenkte jeg at vi måtte skrive for og imot her også. Begge byene har jo både positive og negative sider, så det vil bli veldig spennende å se hvor vi faktisk ender opp. Hva tror dere?

Lignende sett. HER / Nelly. HER

HVORFOR BLI BOENDE I OSLO ♥ 

Det er bedre med tanke på jobb. Det er jo absolutt ingen hemmelighet at alt skjer i Oslo, så det er jo veldig bra for jobben å bli boende her. Det er ikke sånn at jeg blir invitert på møter i Trondheim, så jeg vet det vil bli mye reising om vi velger å flytte.

Vennene våre. Denne gjelder jo kanskje mer Morten enn meg, men vi har jo venner vi er veldig glad i her i Oslo også. Eller jeg har noen få venner, men jeg er veldig glad i de vennene jeg har.

Familie. Jeg har jo småsøsknene mine boene bare et par timer unna meg nå som jeg bor i Oslo, noe jeg er veldig glad for.

Bylivet. Selv om Oslo er litt for lite for meg og min personlighet, så er det jo MYE større enn Trondheim så her får jeg fylt 88% av mine behov hehe.

Reising. Som dere vet så lever jeg for å reise og akkurat nå bor jeg bare 40 minutter unna flyplassen. Jeg slipper også mellomlandinger her i Norge, noe jeg er evig takknemlig for.

Restauranter og matbutikker. Når det kommer til restauranter så er det jo et mye større og bedre utvalg i Oslo, samtidig som vi har noen matbutikker som er åpne 24 timer i døgnet. Jeg tror ikke dere kan forstå hvor godt brukt butikken på hjørnet rett ved oss er haha.

HVORFOR FLYTTE FRA OSLO ♥ 

Boligprisene. Altså…boligprisene her er jo helt latterlige? Her om dagen kom jeg over en leilighet på 56 kvm som lå på Årvoll som er ca 20 minutter med buss fra Oslo Sentrum til 4 millioner?!?!? Den hadde ET SOVEROM!! I Trondheim kan vi nesten kjøpe en enebolig til den prisen.

Familie og venner. Når det kommer til venner så gjelder jo denne mest meg, men vi begge har jo familie som bor et stykke unna. Det hadde vært veldig hyggelig å komme nærmere de.

Andrea flytter. Andrea er jo en av mine nærmeste venninner og en av de få vennene jeg faktisk har i Oslo, så jeg vet jeg vil kjenne enda mer på ensomheten når hun flytter. Jeg har jo andre gode venner her, så jeg vil jo selvfølgelig klare meg. Jeg vet bare at det vil være et tomrom ingen andre kan fylle.

Det vil være bedre for Celine og meg. Som jeg allerede har fortalt dere så er det bare noen mennesker som kan passe Celine og 98% av de menneske bor i Trondheim haha. Det er også mye bedre turmuligheter der enn hva det er i Oslo sentrum.

Vinteren her er helt grusom. Det vil nok ikke være likt for dere som bor utenfor Oslo, men bor du midt i Oslo sentrum så har du kun sørpe. Vi begge savner en skikkelig Nordnorsk vinter!

2 kommentarer

2 thoughts on “HVORFOR BLI BOENDE I OSLO?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *