IRRITERENDE TING INFLUENCERE GJØR

Categories Blogg

Av en eller annen merkelig grunn så ble jeg liggende våken å tenke på irriterende ting influencere gjør.  Jeg kunne for eksempel brukt tiden min på noe nyttig som å sove med tanke på at Morten og jeg skulle opp klokken 04.00, men sånn ble det altså ikke. Jeg tenkte uansett at jeg skulle dele med dere hva jeg synes er irriterende og hvorfor. Enjoy, haha!

  • Deler sine private krangler.  Jeg har aldri klart å forstå meg på influencere som skal dele sine private krangler med offentligheten. Det er ingen andre som har noe med hvem du krangler med å hvorfor, så hva gir det deg egentlig å dele det med alt og alle? Klikk? Oppmerksomhet? PR? Er det en ting som er som er sikkert så er det at all PR faktisk ikke er god PR. Jeg tenker også på den biten med å være forbilde, for hvilket forbilde er du egentlig om du viser at det er OK å henge ut andre over nettet?
  • De som alltid skal peke finger. Jeg tror faktisk ikke jeg skal utdype dette punktet for jeg vil mest sannsynlig skrive en novelle om jeg først starter. Personlig synes jeg det er ekstremt slitsomt med mennesker som ALLTID skal peke finger på andre. Det er helt OK å si i fra om man er uenig i noe, men så har du de som ALLTID skal mene noe om ALLE. Jeg har alltid lurt på om disse menneskene aldri gjør feil selv, for det virker ikke sånn på måten de uttaler seg.
  • De som henger ut andre influencere. Som jeg skrev over her så er det helt OK å være uenig i andres meninger og synspunkter, men det er måten noen velger å uttrykke uenigheten sin på. Hva med å ha en saklig debatt istedenfor å være direkte stygg i måten du uttaler deg på?

De som henger ut privatpersoner. Dette punktet synes jeg faktisk er ganske drøyt med tanke på at vedkommende ikke har en plattform å forsvare seg eller gi et motsvar. Det er også en grunn til at alle ikke velger å være influencere eller uttrykke seg i det offentlig rom nettopp på det grunnlaget at de ønsker å være private.

Det skal sies at det her ikke er noe jeg går rundt å irriterer meg over, men bare et par ting jeg har tenkt på. Skal vi sammenligne oss med influencere i andre land så vil jeg tørre å påstå at Norge ikke er de verste. De aller fleste jeg har møtt er i alle fall hyggelige og oppegående mennesker. 

1 kommentar

1 thought on “IRRITERENDE TING INFLUENCERE GJØR

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *