JEG HAR HATT EN DÅRLIG MAGEFØLELSE

Categories Blogg

Dere av alle vet jo hvor bekymret jeg har vært for Celine den siste tiden, noe jeg også har uttrykt mye på bloggen. Jeg vet ikke hva det har vært, men jeg har gått rundt med en rar magefølelse og nesten vært redd hver dag for at det skal skje noe. Hun har vært dårlig de siste dagene nå, så jeg bestemte meg for å dra til dyrelegen i går. Hovedgrunnen til at Celine har vært dårlig er for at hun har spist noe hun reagerte på, men da de tok ultralyd av magen til Celine fant de veske i livmoren hennes 😭 Det er veldig vanlig at det skjer med eldre tisper, og hadde jeg visst/blitt fortalt dette da Celine var ung så hadde jeg sterilisert henne med en gang. Jeg har jo aldri skulle hatt valper på henne uansett, så det er så utrolig frustrerende og ikke minst skremmende.

Det er to alternativer, og det er enten å operere eller gi hun medisiner for det. Førstnevnte er helt klart det beste alternativet, men det er en ganske omfattende operasjon med tanke på alderen til Celine. Det andre alternativet er å gi hun medisiner, og om det ikke hjelper så må man operere uansett. Det føles ut som at hodet mitt skal eksplodere, for jeg har tenkt så mye det siste døgnet på hva jeg skal gjøre. Jeg skal komme meg en tur på trening nå for å tømme hodet litt, så skal jeg ringe dyrelegen i Trondheim å få litt tips og råd. De kjenner jo Celine godt, så det føles veldig trygt å forhøre meg med dem før jeg eventuelt tar en beslutning. Er det forresten noen av dere som har opplevd dette med hundene deres før? Jeg hadde satt så stor pris på om dere vil dele deres erfaringer og tanker med meg… ❤️ Takk på forhånd

13 kommentarer

13 thoughts on “JEG HAR HATT EN DÅRLIG MAGEFØLELSE

  1. Hei.
    Bor i Tromsø og opplevde selv at min tispe på da 9 år fikk akutt livmorbetennelse i fjor. Kjenner meg veldig igjen i tankene dine. Operasjonen gikk veldig bra og hun kom seg utrolig fort. Kan godt anbefale veterinær osv hvis du ønsker det? Har dessverre ikke insta så fikk ikke til å kontakte deg direkte.

    1. Hei 💕 Leste mailen din, og ville bare takke for at du deler dine tips og erfaringer med meg. Nå vil ikke jeg nevne noe navn på klinikk her, men jeg har hatt en litt annen oppfatning og erfaring fra den du anbefalte. Jeg var nemlig først der i går, og det eneste hun veterinæren anbefalte meg å gjøre var å legge Celine på drypp for hun virket litt dehydrert (dette var da om hun ikke spiste og drakk hjemme) Jeg betalte rundt 15000 kroner for å få beskjed om at hun kanskje må på drypp om hun ikke spiser. Jeg følte at det måtte være noe mer, og bestilte derfor time til Anicura og det var hun som heldigvis fant ut hva som plaget Celine. Det handler nok veldig om hvem man møter på, og selvfølgelig vil det være dårlige og gode opplevelser hos alle dyreleger. Jeg kommer nok til å fortsette der nå som denne dyrelegen kjenner til Celine og har tatt alt av tester, og det føles trygt og godt 💕 Jeg vil uansett takke for at du deler dine erfaringer med meg, og det gjør meg varm i hjerte å høre at alt gikk bra med din hund! Klem fra meg ❤️

  2. Haaper hun faar det bedre..💖 Det er saa vanskelig nar det kommer til disse tingene med dyr. Tror ingen som har hatt hund selv forstaar hvor vondt det er. God bedring til Celine.🥺

  3. Hei:) Da min hund var 7 år fikk hun livmorbetennelse, de har også tidligere funnet væske i livmora hennes.Fikk da anbefalt å fjerne livmora på Nemi, det kunne medisineres den gang. Men med stor sjanse for at det kom tilbake. Så vi opererte, en enkel operasjon og hunden har vært frisk siden den gang.Nemi er i dag en 11 år gammel dame,!men frisk og rask.

      1. Lykke til 💖Håper Celine får mange gode år til 💖Klarer ikke tenke på den dagen jeg er fri for hund😭

  4. Passet på mine foreldres 4år gamle hund i sommer når hun plutselig ble uvanlig slapp (men virket ikke dårlig). Fikk da konstantert livmorbetennelse, og ble operasjon samme dagen som sjekk. Helt utrolig hvor mye smerte dyret kan skjule for eieren sin🥺 Og jeg kjenner meg sååå igjen i det å være overbeskyttende for dyret sitt, har en firebeint bestevenn hjemme selv, og han er det kjæreste jeg har!!! ❤️ Masse lykke til, dette går nok helt fint skal du se!🤞🏼

  5. Hei! Vi opplevde dette med vår 12 år gamle hund tidligere i sommer. Hun utviklet livmorbetennelse etter løpetid og ble gradvis dårligere over noen uker. Det som er spesielt med denne typen betennelse er at den kan være langvarig og at de blir dårligere over tid. Da vi skjønte alvoret ble hun operert på dagen, og kom seg heldigvis fort igjen. Anbefaler å gjennomføre operasjon!

  6. Ja! Operer henne☺️ Ingenting å tenke på. De kommer seg såå fort etterpå. Har vært gjennom det samme med ei eldre tispe. Nå skal min hund dessverre operere igjen i en alder av 10 (jursvulster), men for vår del er det ingenting å tenke på. Kan ha mange gode år igjen☺️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *