DENNE UKENS HANDEL + MIDDAGER

Categories Blogg

Mamma og jeg har blitt enige om at vi kun skal handle mat en gang i uken, og da må man jo planlegge deretter også. Jeg var jo ganske flink på ukeshandel da jeg bodde i Trondheim, men jeg hadde ikke sjans uten bil i Oslo. Man sparer jo masse penger på å ikke dra innom butikken  17 ganger i uken, så jeg gleder meg til å teste ut vårt lille prosjekt. Det som er nytt nå fra tidligere er at vi har blitt enige om hva vi skal spise til middag hver dag i 6 dager, så jeg måtte også være kreativ til hva vi kan lage. Mamma gir meg alltid ansvaret når det kommer til matlaging da hun selv mener at hun ikke vet hva hun skal lage når det er vegetarmat 😂 Jeg føler dog det er mange som tenker likt som henne, og at det er flere som føler det er vanskelig å komme på ideer med engang det skal være uten kjøtt? Jeg tenkte derfor at jeg skulle dele middagene vi skal ha den neste uken, slik at dere kanskje kan få noen ideer til kjøttfrie middager 😍

Onsdag
Speltlompe Pizza – Her bruker jeg vegetarkjøttdeig med de grønnsakene jeg ønsker

Torsdag
Pizza igjen! Dette er bare for at mamma hadde en pizzadeig liggende som vi må spise før den går ut på dato. Det kommer derfor til å være mye av det samme som dagen før. Vegetarkjøttdeig med grønnsaker

Fredag
Taco ofc!! Her bytter jeg ut kjøttdeigen med søtpotet som man kutter i terninger og setter i ovnen.

Lørdag
Lasagne med salat og hvitløksbagutter 🌸 Her bruker jeg enten bønner eller vegetarkjøttdeig

Søndag
Pasta med pesto, grønnsaker og kyllingerstatning

Mandag
Cæsarsalt – Her bruker jeg kylling og baconerstatning.

Tirsdag
PadThai – Dette lager jeg med eggenudler, cashewnøtter og grønnsaker (de man selv ønsker)

8 kommentarer

8 thoughts on “DENNE UKENS HANDEL + MIDDAGER

  1. Så mye godt!! Hvordan gjør dere det mat matinnkjøp når du bor hjemme? Deler dere på utgifter eller handler moren din? Lurer da jeg selv skal flytte hjem en stund og lurer på hvordan det er greit å gjøre det når man flytter hjem igjen som “voksen” med vanlig lønn 🙂

    1. Vi splitter maten på 2, så det er på en måte det jeg betaler for å bo hjemme. Det er jo også jeg som har bil, og har utgiftene der. Så jeg stiller opp med bil og bidrar på mat 🥰

  2. Om du vil spare noen kroner kan jeg anbefale å bruke sopp eller aubergine i stedet for kjøtterstatning 🙂 Vet mangen har problemer med sopp, men aubergine er ganske safe, bare skrell den først så skinnet ikke blir seigt.

  3. Så ikje så gæli ut det dær, har aldri smakt nåkka av det over hær, så æ vet ikje men æ e innmari kræsen 😂😂😂👍

    Men spis du feskemat eller ? 🙂

  4. dette er ikke pirk bare tips, egg fra frittgående økologiske gårder kontra first price er mye bedre for deg og dyrene <3 klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *