JEG SKAL FLYTTE TIL..

Categories Blogg

Jeg har fått ekstremt mange spørsmål om hvor jeg tenker å bosette meg ettersom at vi skal selge leiligheten. Jeg har ikke gitt dere et ordentlig svar da jeg for engangs skyld bestemte meg for å ikke si noe før jeg var 100 % sikker. Jeg har endelig kommet dit at jeg har en “plan” på ting, så jeg fant ut at det var på tide at jeg delte det med dere også. Jeg skal ikke bli boende i Trondheim og jeg kommer heller ikke til å flytte til Oslo. Jeg skal faktisk flytte til…. TROMSØ.

Jeg trodde helt ærlig ikke at jeg noen gang skulle skrive denne setningen, men her er jeg altså. Jeg skal ikke bare flytte hjem til Tromsø, men jeg skal også flytte inn til mamma igjen. Jeg har ikke bodd hjemme siden jeg var 18 år gammel, så jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig spent på denne prosessen. Det er sikkert mange som lurer på hvorfor i alle dager jeg skal flytte hjem igjen i en alder av 24, og det skal jeg selvfølgelig fortelle dere.

Som dere allerede vet så skal jeg være mye i USA i tiden fremover, samtidig som at jeg skal være en del ute på reise. Jeg skal rett og slett gå etter drømmen min som jeg har hatt siden jeg var 16 år gammel, så jeg orker derfor ikke å ha masse ansvar og utgifter hjemme i Norge. Jeg har også tenkt veldig på Celine i denne prosessen, og jeg ønsket ikke å konstant finne pass til henne de gangene jeg er ute å reiser. Jeg fant derfor ut at det er bedre for henne å ha et fast bosted der hun alltid kan være, til og med de gangene jeg ikke er hjemme selv. Hun har jo vokst opp med mamma, så det er jo ingen andre i verden hun heller kunne tenkt seg å bo sammen med.

Det har også blitt veldig viktig for meg å spare penger det siste året, så jeg orker rett og slett ikke å kaste flere tusen kroner ut av vinduet hver eneste måned når jeg nesten ikke skal bruke leiligheten. Jeg skal sette av masse penger på sparing slik at jeg fortsetter å bygge meg opp en skikkelig bra egenkapital til jeg skal kjøpe igjen om et år eller to. Jeg har jo uansett mange venner å bo hos i Trondheim, og om Morten skal flytte til Oslo så har jeg også et sted å være der. Det ordner seg uansett tenker jeg, og jeg gleder meg helt ærlig til å teste dette ut. Jeg vet i alle fall at mamma er veldig glad for at jeg kommer hjem igjen, haha <3

24 kommentarer

24 thoughts on “JEG SKAL FLYTTE TIL..

  1. Hvordan tør du reise nå som Corona viruset herjer og Cooachella kan bli avlyst… Siden du ikke spiser kjøtt og er du ikke miljøbevisst

  2. Du skriver ‘når jeg skal kjøpe igjen om 1 eller 2 år’, men er ikke planen å kjøpe med Morten igjen?❤️

    1. Vi har ikke snakket om det enda, og Morten vurderer å dra til Hawaii for å studere. Vi har derfor ikke planlagt noen som helst, og kommer bare fremover til å ta alt som det kommer 🙂 Om jeg kjøper alene så kan jo han fortsatt bo der 😀 <3

  3. Jeg liker at du er så reflektert over denne avgjørselen med tanke på Celine og virkelig prioriterer hennes ve og vel! ❤️🐶 Lykke til med alle planene dine!! Det blir spennende og følge deg på reisen! 🌏

  4. Hei, Sofie!
    Så gøy å se at du følger drømmen din nå som du kan 🤩 En ting jeg har lurt litt på er det med at du slår litt over til «nordlending» når du snakker med noen derfra. Hvertfall litt som jeg har sett gjennom Bloggerne 😅 Synes det er supergøy å høre, men er det fordi du egentlig er derfra? Eller er det ingen grunn til at du slår om?

    Ellers lykke til med flytting, reising, og så hyggelig å høre at lille Celine får det bra hos «bestemor»/«mormor» 😍

    1. <3 <3

      Mamma er fra Tromsø, og ettersom at jeg er oppvokst der så snakker jeg nordlending også. Pappa er fra Tønsberg, så jeg har byttet på dialekter fra jeg var barn <3

      Tuusen takk for det <3

  5. Velkommen tilbake til Nordens Paris! Vi skal ta deg vel i mot! 9000 byen e et godt sted å bo!

  6. Hvorfor bare forteller du ikke at dere har gjort det slutt. Du nevner jo ingen fremtidige planer med Morten og virker ikke som han er særlig relevant i livet ditt fremover

    1. Hun skriver jo at dersom Morten skal flytte til Oslo, har hun et sted å være- tolker ikke det som at det er slutt. Men om det er slutt mellom dem, bør de vel få lov til å la være å fortelle det, eller fortelle det selv når de mener det er riktig? Vi har jo ingenting med det å gjøre, selvom vi er nysgjerrige eller ikke. Syns vi skal respektere det- er altfor mange som maser om dette, og synes synd i både Morten og Sofie. Om det er slutt eller ikke må det være slitsomt å bli spurt om dette heleee tiden. La de fortelle det selv (eller ikke) om dette skulle skje. Dessuten må det være lov at begge går i forskjellige retninger i livet og følger drømmene sine når de kan- og samtidig være sammen!! 🤪

    2. For en utrolig ufin kommentar. Skammer du deg ikke over og været et troll. Er det hobbyen din 🤔🤔 Stå på Sofie. ❤

    3. For en utrolig ufin kommentar. Skammer du deg ikke over og været et troll. Er det hobbyen din 🤔🤔 Stå på Sofie. ❤

  7. Hvordan tør du å reise så mye når corona viruset herjer?? Det er sunt å kjede seg å vettu😉

  8. Oj, shit! Dette blir spennende! Og må si det er en jækla klok avgjørelse, Sofie! Wow! Dette blir bra! Nå kan du leve litt fritt, gjøre det du ønsker! Morten også! Nå mens dere enda er unge! Bra dere er like på det! Vinn, vinn for alle jo! Celine også! Åhhh! Nei, dette var amazing å lese! You rock! Store klemmer! ❤️

  9. Flytter selv inn hos mamsen og jeg blir 28 om ett par måneder. Ingen skam det 😊 her blir det for å spare til å flytte med kjæresten i sommer. Har selv ei venninne hvor moren har flyttet inn til hun pga samlivsbrudd. Livet skjer, men gjør det som passer best for seg 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *