JEG SVARER PÅ SPØRSMÅL OM MORTEN & MEG

Categories Blogg

Hvem er mest klengete? 
Ingen av oss er spesielt klengete, TAKK GUUUD FOR DET!! Må jeg likevel si noen så er det vel meg. Jeg maser ofte på Morten om han kan massere skuldrene mine, dra i tærne og pjuske meg på armen. Ja, jeg som hater føtter og tær liker selv å bli dratt i de. Det er seriøst den diggeste følelsen i verden. 

Hvem lager mat?
Begge lager mat, men Morten er vel kanskje den som lager mest da han er den flinkeste av oss. En liten funfact; jeg har kun hatt guttekjærester som liker å lage mat. Flaks for meg siden jeg absolutt ikke liker det haha. 

Hva hadde du gjort om Morten var utro?
Det er veldig vanskelig å si nå ettersom at jeg ikke klarer å ta en avgjørelse ut i fra en hendelse som ikke har skjedd. Jeg tror nok kanskje at det ville blitt slutt mellom oss, ettersom at det hadde vært veldig vanskelig å skulle bygge noe etter det. Hadde vi vært gift og hatt barn sammen så hadde jeg nok kanskje tenkt annerledes. Dont know. 

Hvem er den mest spontane av dere?
Det er meg, helt klart. Morten er også ganske spontan, men det skal mye til for å slå meg haha. 

Hvem blir fortest sur?
Det varierer veldig hvilken situasjon vi er i og hva som har skjedd. Jeg kan for eksempel bli litt irritert om Morten roter veldig, mens han ofte blir sur når han kjører bil. Det skal virkelig ingenting til for å gjøre Morten sinna når han kjører haha. 

Hvem er den beste løgneren?
Han klarte å “lyve” så lenge om at vi skulle spise julelunsj på slottet, så det må nok helt klart være han. Jeg hadde aldri klart å holde det hemmelig så lenge. 

Hvem av dere er flinkest til å avstå flørter?
Det er nok meg med tanke på at morten er ekstremt konfliktsky. Han er til og med redd for å informere om at han blir forsinket, og er den typen som sier at han er på vei når han enda står i dusjen :)))

Er det normalt å prompe og rape i forholdet deres? Er du komfortabel med det?
Nei, det er ikke normalt. Det er selvfølgelig ingen av oss som blir sure om det skulle skje, men vi holder det heldigvis for oss selv. Jeg tror det er viktig å holde på litt av de tingene man ikke gjorde da man var nyforelsket om man tenker å holde sammen et liv. Jeg synes ikke det er særlig sjarmerende om Morten skulle prompet foran meg, men i ny og ne er det selvfølgelig ok, selv om jeg hater det haha. 

Har noen av dere prøvd cannabis før?
Nei, det har vi ikke. Begge to har heldigvis nulltoleranse for slikt. 

Kan du fortelle hvem dere datet etter dere kom hjem fra Mexico siden dere ikke var sammen?
Hehe nei, noen ting velger man å holde privat. 

Var det vanskelig å se Morten være med andre jenter på TV etter dere kom hjem fra Mexico?
Det var selvfølgelig litt vanskelig der og da, men det er absolutt ikke noe jeg tenker over nå. Begge var jo singel, og vi hadde absolutt ingen forpliktelser overfor hverandre. Jeg vil heller ikke si at han var med “jenter”. 

Eier du og Morten like stor del av boligen deres?
Nei, det gjør vi ikke. Jeg gikk inn med litt mer egenkapital enn han, men vi betaler inn like mye hver måned. 

Hva er det beste med forholdet deres?
Det må være at vi har så stor tillit til hverandre, og at ingen av oss prøver å kontrollere. Jeg hadde aldri godtatt å være i et forhold der motparten skulle satt masse grenser og regler for meg, så jeg er evig takknemlig for at Morten ikke er en sånn person. Den ene gangen da vi var i LA så sendte jeg melding til Morten å forklarte at jeg måtte legge fra meg telefonen for at vi skulle inn i hjemmet til noen som ikke tillatte det, og alt jeg fikk som svar var “kos deg masse <3”. Han kunne jo blitt både sur og sjalu, men han unnet meg heller å ha det gøy. Jeg er veldig veldig takknemlig for at vi har en slik trygghet og stabilitet i forholdet vårt. 

Hvem er mest sjalu?
Litt morsomt spørsmål med tanke på hva jeg nettopp snakket om over her, men om jeg må velge noen så er det kanskje meg. 

35 kommentarer

35 thoughts on “JEG SVARER PÅ SPØRSMÅL OM MORTEN & MEG

  1. Kan du slutte å skrive «haha» bakom alt? Det er en blogg du skriver på, du chatter ikke med oss akkurat 🙂

  2. Er det rart folk misliker deg? Du er så nærtagen og blir lett provosert, men skal vise folk at du ikke bryr deg med å fortsette. Hvem får egentlig sympati eller kjærlighet for deg når du alltid er sånn? Hva med å være en bedre person og ikke svare? Du svarer jo veldig sjeldent på positive kommentarer og innspill, men med engang det er noe negativt da skal du være kjapp med å angripe.

    1. Hei støtter S og Hedda. Hjelper ikke å hå inn med forskjellige navn når IP er den samme, bare sånn at du er klar over det til en annen gang 🙂

      Du skjønner åpenbart ikke en tull, og det virker mer som at det er du som er nærtagende her med kommentarene du legger igjen. Når det kommer til kommentarer, så svarer jeg så og si alle, så der tar du veldig feil.

      Uansett, ha en fin dag videre 🤩

      1. Skjerp deg Sofie, det nytter ikke lyve om at IP-adressen er den samme når jeg faktisk IKKE har utgitt meg for å være «Støtter S». Det vil jeg bare få sagt med engang. Dette er en annen person, og om du føler at du får mye konstruktiv kritikk nå – så hjelper deg hvert fall ikke si at min kommentar og denne kommentaren er «samme person». Det funke ikke lyve for å skremme noen av oss. Ville bare få det sagt. For til og med du vet at det er to forskjellige IP-adresser 🙂

        1. Den kommentaren var til personen som kommenterte, ikke deg 🙂 ser at dere ikke er samme IP-adresse, men hun har lagt igjen flere kommentarer på forskjellige innlegg bare byttet navn 🙂

          Håper uansett at du får en fin dag 😄

        2. Unnskyld meg. Jeg har ikke lest denne bloggen før, men det er så utrolig kjedelig å se at du har så lite liv. Har du ikke noe bedre å gjøre enn å kommentere dritt i andres kommentarfelt? Kan du ikke heller la folk være i fred. Hva om du hadde bli hatet på! By the way chill!!! Hun er da også menneske.
          La hun være !

  3. du burde lese deg opp på cannabis før du så bastant går ut med at dere har “nulltoleranse for sånne ting”. til å være en storforbruker av alkohol blir det virkelighetsfjernt og ekstremt trangsynt å farliggjøre et stoff du har null kunnskap om. det hadde vært mye sunnere for leserne dine å se deg røyke en joint enn alle de festbildene og referansene til alkohol, byen og party du legger ut her. cannabis kommer til å være lovlig i norge innen 10-15 år. 70 år med propagandareklame sitter tydeligvis fortsatt igjen hos noen mennesker, men les deg opp før du tar ett såpass ekstremt standpunkt som du igjen videreformidler til mange unge mennesker.

    1. Jeg må vel få bestemme selv hva jeg har nulltoleranse for? Jeg dømmer ingen basert på hvilket valg de tar for SITT liv, men jeg må vel bestemme over eget? Det er jo mange der ute som har nulltoleranse for alkohol, og det er helt okei for meg. Do whatever that fits you tenker jeg 🙂 jeg kommer ikke til å endre mitt syn på det av mine grunner, også lar jeg du ha din mening om det.

    2. Var vel kanskje den delen med THC og rus som hun siktet til når det ble sagt cannabis. Ikke CBD, som brukes medisinsk og hvor THC er fjernet. Da ville hun kanskje hatt en annen mening.

    3. Jeg skjønner at du er en som står for legalisering av cannabis. Likevel er det sånn at, per dags dato, er cannabis ulovlig i Norge (med få medisinske unntak). Jeg synes derfor det blir helt fjernt av deg å forklare hvorfor cannabis bør legaliseres, samtidig som du langer ut om de som benytter alkohol som rusmiddel. Igjen, hva er legalisert og ikke? Din forklaring er helt sikkert at Norge ligger altfor langt bak i forskingen og vet ikke fordelene med bruken kontra alkohol. Når noen likevel sier at de har nulltoleranse for det, synes jeg at du bør vite mer om saken før du uttaler deg. I dette tilfellet, så vet du faktisk ikke om hun har nulltoleranse mot det pga. virkninger eller ulovlighet etter norsk lov.

  4. Jeg syns det er kult at du tør å dele så mye om deg selv på nett 😊 Selv har jeg prøvd meg på diverse blogger og instagrammer opp gjennom årene, men har tilslutt sletta alt sammen i anger og frykt for at feil folk skal se det 😅
    Er riktignok trist at folkeskikken forsvinner så fort det kommer en skjerm i mellom da… Man tør jo oftest ikke gå bort til en fremmed på butikken og klage over at de går i treningstøy og kjøper seg godteri 😂 Det er jo litt det samme som å klage på nett over at andre gjør ting de ikke liker eller mener! Har man ikke noe snilt å si, bør man ikke si noe i det hele tatt tenker jeg 😊
    Favoritten min fra bloggen er forresten Ghost Hunting – blir det noe mer slikt fremover igjen eller? 😍
    Håper det gjorde kvelden litt bedre ❤ Klem ☺️

    1. Tusen takk for det, B! Kommentarer som dette gir meg alltid et smil om munnen, du er god du!

      Det vil komme noen før jul, men jeg har dessverre ikke noe eksakt dato 🙁 moro å høre at du liker det <3

  5. Guri og mye hat, hva skjer med folk, hvis ikke dere liker hva hun skriver så ikke kommenter, det er andre som liker det! Kjør Sofie, du er god 💕

  6. Synes ikke du burde definere hva som er normalt og ikke normalt i et forhold men heller skrive din egen personlige mening, ellers flott innlegg

    Håper du ikke tar deg nær av kritikken, klem

    1. I og med at det er min blogg der jeg skriver om mine personlige meninger så tenker jeg at de fleste skjønner det, men ser poenget ditt. Takk som sier ifra 🙂

      klem til deg også <3

  7. Jeg er sjokkert over hvor mye kritikk man kan få i et innlegg hvor man svarer sin egen mening, på spørsmål som omhandler deg og kjæresten. Folk er nysgjerrige, men uansett hva du svarer så ventes det kritikk. Synes det er imponerende hvor godt du takler det og fint å lese at dere har en veldig normal og sunn relasjon. Ha en fin kveld 😊

  8. S og støtter S: skaff dere et liv, vær så snill!! Pleier ikke å kommentere sånnt på nett da det KRYR av nett troll som dere hvor enn man ser, men det dere skriver her nå var bare tragisk…

    Victoria… Flott at du digger dop og vil at folk “skal lese seg opp om DOP” og at det med byen og alkohol er så mye verre IFØLGE HVEM? Om du er en så stor forkjemper av at dop blir lovlig burde du heller slenge med noen linker til noen studier som støtter opp ditt propaganda. Når ble det å ta noen øl/drinker /vin farligere enn å røyke seg fjern på noe som IKKE er lovlig i Norge!? Og at det (i følge deg blir lovlig om typ 10 år gjør det ikke til et bedre argument!!)

    Sofie: digger hvordan du håndterer disse nett trollene 🤭 Kjenner at jeg selv hadde starta mange diskusjoner med disse haterene. Vær slolt av det, at du klarer å la det prelle av deg!! 😊🤟🏻 Ha en fin kveld videre. Hilsen hun som flyttet fra Tønsberg fordi hun fant kjærlighet i Drammen 🤭 (kanskje du husker)

  9. S og støtter S: skaff dere et liv, vær så snill!! Pleier ikke å kommentere sånnt på nett da det KRYR av nett troll som dere hvor enn man ser, men det dere skriver her nå var bare tragisk…

    Victoria… Flott at du digger dop og vil at folk “skal lese seg opp om DOP” og at det med byen og alkohol er så mye verre IFØLGE HVEM? Om du er en så stor forkjemper av at dop blir lovlig burde du heller slenge med noen linker til noen studier som støtter opp ditt propaganda. Når ble det å ta noen øl/drinker /vin farligere enn å røyke seg fjern på noe som IKKE er lovlig i Norge!? Og at det (i følge deg blir lovlig om typ 10 år gjør det ikke til et bedre argument!!)

    Sofie: digger hvordan du håndterer disse nett trollene 🤭 Kjenner at jeg selv hadde starta mange diskusjoner med disse haterene. Vær slolt av det, at du klarer å la det prelle av deg!! 😊🤟🏻 Ha en fin kveld videre. Hilsen hun som flyttet fra Tønsberg fordi hun fant kjærlighet i Drammen 🤭 (kanskje du husker)

  10. Jeg syns du virker som ei bra dame jeg🤩 Selv om bloggen din inneholder litt «fjas» og innimellom uinteressante ting som samfunnet rundt egentlig ikke burde brydd seg om så inneholder også bloggen din innhold jeg tror er viktig når det gjelder å bygge god selvtillit hos leserne dine, spesielt for unge jenter. Fortsett med det! Fjeset innimellom tror jeg for å ha det sagt er viktig, det er fint å lese om ting som ikke alltid er alvorlig☺️
    Du har noen veldig gode verdier Sofie! Jeg håper du klarer å unngå å la deg påvirke av anonyme dumme kommentarer dom de over her! Stå på videre☺️

  11. Blir så irritert av å lese sånne hate kommentarer som er lenger oppe. Altså, har dere et liv utenom? Jeg er langt ifra enig i alt Sofie skriver på bloggen sin, helt enkelt fordi vi er veldig forskjellige. Jeg har jo likevel ikke noe behov for å “rette” på hennes meninger og synspunkter? Veldig spesielt spør du meg, haha. Er uansett interessant å høre forskjellige meninger synes jeg for min del.

    Tar meg vanligvis ikke bryet med å kommentere teite kommentarer, men nå klarte jeg ikke dy meg. Mye av det her ble bare for dumt.

    Håper du har en fin kveld, Sofie og fortsett med å være deg på bloggen selv om folk vil forandre synspunktene dine💛💛🤪

  12. bildene av deg og morten var så utrolig fine <3 håper dere blir sammen resten av livet og får barn og blir gift og alt det der 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *