DET VAR VIKTIG FOR MEG

Categories Blogg

Reklame | Nelly

Kjole HER / 20% rabatt

Det var kun en ting jeg bestemte meg for da jeg ble singel, og det var at jeg virkelig skulle kjenne på det å være helt alene. Jeg skulle ikke snakke med noen, flørte eller begynne å date på en god stund. Jeg skulle bare være meg, og virkelig lære meg at jeg klarer meg alene. Jeg har jo innsett at jeg åpenbart har hatt en frykt for å bare være meg, ellers hadde jeg aldri vært i så mange forhold som det jeg har vært i. Jeg har kastet meg inn i nye forhold med engang jeg har kjent på forelskelsen, og det jeg har aldri bare klart å ta noe i et rolig tempo. Jeg har på en måte alltid trengt å vite at jeg har noen der, og at det er noen som vil stille opp for meg uansett hva som skjer.

Jeg tror det er mange som kan kjenne seg igjen i det jeg skriver, for det er ingen hemmelighet at det er mange som er redd for å være alene. Jeg vet ikke helt hvor frykten kommer fra, for man er jo egentlig ikke alene eller ensom selv om man ikke har en kjæreste. Jeg har jo enda både venner og familie, og jeg vet at jeg har mennesker som ville stilt opp for meg døgnet rundt. Jeg har kanskje ikke en armkrok å ligge i hver natt, eller noen som er rundt meg nesten hele døgnet. Jeg bor ikke sammen med noen mer, og jeg har kanskje ikke den tryggheten jeg tidligere har tviholdt på. Det er mye som er annerledes, men det vil likevel ikke si at det er noe negativt eller kjipt av den grunn. 

Jeg er evig takknemlig for at jeg var såpass streng mot meg selv i starten, for om jeg ikke hadde vært det så hadde jeg kanskje vært et helt annet sted nå. Jeg sier ikke at det er noe negativt å være i forhold, men for egen del så tror jeg det er viktig å lære seg å være alene. Jeg tror at nå som jeg vet hvor bra jeg faktisk har det uten alle de tingene jeg en gang trodde jeg måtte ha, så vil jeg i fremtiden godta mindre. Jeg vet hva jeg fortjener, og jeg vet også nå at jeg kommer til å klare meg fint på egenhånd om noen skulle behandle meg dårlig. Jeg har også lært meg at singellivet er overraskende morsomt, og jeg er veldig glad for at jeg har min “yolo periode” som jeg kaller det 😂

Jeg har vokst mye de siste månedene, og jeg skal fortsette å bygge kun meg selv. Jeg trenger denne tiden sårt, og det er godt å ikke ha noen andre å fokusere på enn seg selv. Det høres kanskje veldig egoistisk ut, men i så fall så elsker jeg å være egoistisk. Jeg har med hånden på hjertet aldri hatt det så bra som jeg har det akkurat nå, og det hadde jeg aldri trodd jeg skulle sagt med tanke på hvordan dette året har vært så langt.

8 kommentarer

8 thoughts on “DET VAR VIKTIG FOR MEG

  1. Ble slutt mellom meg og typen for 2 månder siden. Kjenner på alle disse følelsene du beskriver og kjenner meg veldig igjen…. men er fint å følge noen som tar dette så bra og som faktisk klarer å nyte singellivet! Du motiverer meg og håper virkelig jeg er på samme plass som deg om noen månder.

  2. WORD! Enig i alt! Det er en SÅ fab følelse! Man føler seg fri, sterk, selvstendig og meeeget tilfreds med selg selv! Love it! 😀 Klem! <3

  3. Hei!
    Jeg syns at bloggen din siden du ble singel utelukkende handler om 3 ting du bytter på å skrive om.
    1. Morten, singellivet, hvor FANTASTISK bra du har det og at du skal være singel nå.
    2. At du skal flytte til USA, tromsø og at ting er satt på vent
    3. Celine

    Altså.. jeg har vært fast leser såå lenge, men begynner å bli lei av å lese om det samme hele tiden, sorry!

    1. Har ikke skrevet om Morten en eneste gang siden jeg ble singel, og skriver jo heller ikke så mye om Celine 😂 Om det er noe du savner så kan du jo gjerne komme med tips og ønsker til blogginnlegg ☺️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *