KANSKJE JEG KOMMER TIL Å ANGRE

Categories Blogg

Jeg vil være så påståelig å si at jeg tror de aller fleste av oss har en drøm som vi tenker ganske ofte på. Som vi kan dagdrømme om, og tenke på hvordan livet ville vært om vi bare hadde turt. Jeg har hatt mange drømmer gjennom årene, noen har jeg oppfylt, andre ikke. Noen tenker jeg ikke på den dag i dag, andre drømmer vil ikke slippe taket. Jeg har ofte spurt meg selv, hva er det du egentlig er redd for? Hva kan gå galt? 

Jeg tror at underbevissheten vår forteller oss noe lenge før vi eventuelt klarer å ta et valg, for vi stoler rett og slett ikke nok oss på selv. Kanskje man lenge har vurdert å slutte i jobben for den ikke lengre gjør deg lykkelig, men så er man redd for at man aldri vil få en ny jobb. Kanskje du ikke er i et forhold som gjør deg lykkelig mer, men frykten for å være alene gjør at du holder ut dag etter dag. Kanskje du har noen i livet ditt som ikke behandler deg bra, men vedkommende står deg for nært til at du kan kutte personen ut av livet ditt.

Selv om ikke alle tingene over her handler om å følge drømmen sin, så er det mer det at vi er redde for forandring. Vi vet ikke hva som venter oss på andre siden, så vi velger heller å være der det føles trygt og godt uansett hvor mye vi egentlig misliker det. Det er så skummelt å gå etter det vi ønsker oss, så vi velger heller å bare la være å gjøre noe som helst. Jeg har selv vært der, og det har tatt meg mange år å komme dit at jeg for første gang gjør de tingene jeg vil, og ikke det kanskje veldig mange forventer av meg.

For alt jeg vet så kommer det til å være skikkelig kjipt å være i USA, og kanskje det tar meg mange år å kunne spare opp en egenkapital på egen hånd for å kunne komme inn på boligmarkedet igjen, men da har jeg i det minste prøvd. For alt jeg vet så kan det å reise til USA og generelt bare frigjøre meg fra alt av forpliktelser gjøre meg til den beste utgaven av meg selv. Jeg har ingen anelse hva dette året eller neste vil gi meg, eller hvor jeg kommer til å ende opp. Det kan godt være at jeg vil angre som bare det, men da har jeg i det minste prøvd.

Selv om jeg er livredd for alle de store forandringene som har skjedd i livet mitt den siste tiden, så er jeg likevel så stolt over meg selv som endelig tør å gå etter min aller største drøm. Jeg er så spent på alle utfordringene, lærdommene og erfaringene jeg har i vente, og jeg gleder meg ekstremt mye til å dele denne alt for spennende reisen med dere <3

16 kommentarer

16 thoughts on “KANSKJE JEG KOMMER TIL Å ANGRE

  1. Syns du er modig som følger drømmen din, du er fortsatt ung og er så heldig du har en jobb som ikke holder deg igjen så skjønner godt du følger drømmen din med å flytte til USA. Du kommer deg nok inn på boligmarkedet igjen når du er klar for og slå deg til ro, hvem vet kanskje du slår deg til ro i USA eller et annet land? Håper USA blir som du har drømt om og at det blir en fin opplevelse!

  2. Veldig enig! Det skal ganske mye til for oss fleste å faktisk gjøre det vi drømmer om. Det føles så skummelt å bryte vaner, og bryte ut av våre faste mønster… Så det er tøft av deg å faktisk gjøre det! Jeg tror ikke du kommer til å angre. Det virker som du vil dette så sterkt, og da er det veldig riktig av deg å faktisk gjøre det! Du hadde nok heller angret hvis du aldri gjorde det. Det ville ligge å gnagd resten av livet tipper jeg. Hehe 😉 Fy søren så mye du kommer til å oppleve, og all den erfaringen du får! Tror det blir FAB jeg! 😀 Og, wow, så fiiin du ble på håret nå!!! Nydelig! <3 Klem! <3

  3. Spennende å høre om drømmene dine =) Kanskje du kunne skrevet litt om akkurat hvorfor du vil bo i USA? Hva du liker med USA? Jeg har vært der mye på ferie og hatt det veldig fint, men ville aldri bodd der pga hvordan samfunnet, politikken og enkelte holdninger er. Det varierer jo fra stat til stat, men mye synes jeg er helt på jordet. Det er bare min mening og lurer på hva du tenker om dette =) Håper du får flyttet, kjør på 😀

  4. Er dere sammen Sofie? Mange lurer syykt mye på det siden dere bor sammen🙂vi vet dere bor sammen men er dere sammen?❤️Trodde nesten ikke på de folkene som sa dere hadde gjort det slutt….

    1. Hu har jo lagt ut et eget innlegg med at det er slutt, give the girl some slack, tenk å få 20 spørsmål daglig om dette når hun allerede har forklart det

  5. Hu har jo lagt ut et eget innlegg med at det er slutt, give the girl some slack, tenk å få 20 spørsmål daglig om dette når hun allerede har forklart det

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *