KJÆRLIGHETSSORG

Categories Blogg

Jeg fikk et spørsmål om jeg kunne skrive et innlegg om kjærlighetssorg og dele mine beste tips til å komme seg videre. Jeg tenker jo at det er veldig individuelt fra person til person, og at det som funket for meg nødvendigvis ikke fungerer for deg. Jeg tenkte likevel at jeg kunne snakke om de tingene som har hjulpet meg, for kanskje det på en eller annen måte kan hjelpe deg som befinner deg i en kjip situasjon akkurat nå <3

Jeg tror det aller viktigste man gjør er å komme seg ut å være med venner eller mennesker du bryr deg om. Samtidig som jeg også tror at det er viktig å ta den lille tiden for seg selv om man trenger det. Ligg i sengen en hel dag, spis junkfood og godteri om du føler for det, gråt, vær sint eller hva enn du måtte være. Prøv bare ikke å la det fortsette over en lengre periode da det nok er lurt å bryte ut av den sirkelen ganske kjapt. Det er så viktig å komme tilbake til hverdagen litt etter litt. Vær rundt mennesker som gjør deg bra, som drar deg opp og som trøster deg når du måtte trenge det.

Personlig så tror jeg heller ikke det hjelper å hoppe til det neste og beste for at man er redd for å være alene, for jeg tror de følelsene du sitter med akkurat nå er viktig å kjenne på. Det er viktig å vise seg selv at du vil klare å komme deg gjennom dette, og jeg tror det er enda viktigere å vise seg selv at du vil klare det alene. Jeg har tidligere prøvd det å gå rett til noen andre, og jeg kan vel si det sånn at det ikke var det beste valget jeg har gjort. Jeg kom meg ikke videre, og hadde plutselig et annet menneske å ta hensyn til samtidig som at jeg hadde så mye å komme meg gjennom selv.

En annen viktig ting er å ikke klandre seg selv for mye, for det er aldri bare en sin skyld at et forhold ikke fungerer. Kanskje du gjorde noen feil, men jeg kan garantere deg at vedkommende også gjorde det. Ingen er feilfri, og noen ganger fungerer det bare ikke. Det gjør ikke deg til et dårlig menneske av den grunn, og du er absolutt mer enn bra nok <3 Funket det ikke denne gangen, så vil det funke en eller annen gang i fremtiden. Du ER bra nok, og du fortjener kun det beste! 

Anbefaler også å se Amalie Olsen sin video om dette teamet HER 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *