MENNESKER JEG MISLIKER

Categories Blogg

Som dere vet så har jeg diskutert litt rundt dette når det kommer til å kommentere andres kropper, og hvordan enkelte mennesker tar seg retten til å snakke ned om noen sitt utseendet og kropp. Jeg vet veldig godt at dette ikke bare er et problem som vi offentlige personer opplever, men også så mange av dere der ute. Dette er en sak som har irritert meg så utrolig lenge, så det var deilig å endelig få lette litt på trykket. Jeg er bare så lei av at det skal være så enkelt å oppføre seg som en idiot på nettet, og jeg kjenner at jeg er veldig ferdig med å godta kommentarer som omhandler kroppen og utseendet i en negativ forstand. Jeg skjønner heller ikke at mennesker som velger å kommentere dritt på nettet med fult navn ikke forstår at det en eller annen gang senere i livet kan få konsekvenser for dem? Navnet mitt ble googlet nesten hver gang jeg søkte meg jobb for noen år tilbake, og jeg tror nok ikke at jeg hadde stått først på lista til å bli ansatt om arbeidsgiver hadde sett at jeg skrev dritt til og om andre på nettet. Det er lite vits å skrive at man er en “hyggelig og omgjengelig type” på CV-en når de kan finne ut det stikk motsatte ved å gjøre litt research på nettet.

Det er få mennesker jeg misliker, men de som virkelig går inn for å såre andre har jeg null til overs for. Det finnes ingen god grunn til å behandle andre dårlig, uansett hva du går gjennom selv. Jeg synes også det er fascinerende å se hvor mange som bruker hersketeknikker for å få deg til å føle deg dum over at du reagerte på noe som ble sagt, og det gjør meg lei meg å tenke på alle de som omgås slike mennesker hver eneste dag. De som får deg til å føle deg dårlig, for å så påpeke at det er DU som er problemet for at DU tok deg nær av en kommentar som “ikke var ment slemt“. Det er gjerne den samme typen som starter en setning med “ikke slemt ment, men i dag hadde du sminket deg helt jævlig”. Jeg synes bare det hele er ironisk, for hvordan kan det IKKE være slemt ment når man to sekunder senere sier noe som man vet vil såre vedkommende?

Jeg snakket mye om det på story, men jeg vil bare legge ut en liten reminder her også. Har du mennesker i livet ditt som konstant får deg til å føle deg dårlig, så er du så mye bedre uten. Du fortjener det virkelig ikke, og du skal heller ikke finne deg i at noen ikke gir deg den respekten du fortjener. Kjæreste, venner og familie skal få deg til å føle deg bra, ikke det motsatte. Det er en viktig huskeregler å ha i bakhodet, for slike mennesker får dessverre folk rundt seg til å føle at det dem som er problemet. Det er dem som ikke er bra nok, pen nok, tynn nok, smart nok and you name it. Vi er så heldige at vi kan velge menneskene vi omgås med, og du vil få det så mye bedre uten ❤️

6 kommentarer

6 thoughts on “MENNESKER JEG MISLIKER

  1. Ser du bruker imsdalflaskene når du trener. Jeg gjorde det før jeg å, men så så jeg på tv2 hjelper deg, de samler ekstremt med bakterier i korka. Å skal ikke vaskes i maskin. Tenke å si ifra da du virker nøye på renslighet 😊

  2. Gir den treningen din noe form for resultater egentlig?
    syns du det er mye artigere å stå foran speilet på teningssenteret å ta bilder?
    Også du; trening og godteri hver dag er sjelden en god kombinasjon..

    1. Men i mitt og Sofie sitt (og sikkert 1000 av andre) er det en jævlig bra kombo!
      Og jeg vil mye heller ha det som «problem» enn og være en stygg og slem person mot andre!
      Du er fin Sofie, digger deg❤️

      1. Takk fine ❤️ ved et trykk på ip-adressen til vedkommende så kan jeg se at det ikke er første gang en sånn kommentar blir lagt igjen, så det er virkelig ikke noe å bry seg om🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *