MINE JULETRADISJONER

Categories Blogg

Er jeg den eneste som alltid har tenkt at jeg aldri vil gifte meg på grunn av at jeg da må feire jul sammen med en annen familie? 😂 Jeg føler jul er så spesielt, og at det er vanskelig å endre på de tradisjonene man har hatt siden man er barn. Jeg synes alltid det er så morsomt å høre hvordan andre feirer jul, for vi alle har jo våre egne lille spesielle måte å gjøre det på. Jeg elsker mine egne tradisjoner, og vet at det kommer til å sitte langt inne å skulle feire sammen med noen som gjør det på en annen måte enn meg og min familie. Yessss, jeg er supersær, men jeg tenkte jeg skulle dele mine tradisjoner med dere. Jeg vil gjerne også høre hvordan DU feirer jul, for det er alltid så gøy å sammenligne 🤶🏻🎄

🎄 Farfar leser pakkene – Vi har alltid hatt en tradisjon om at farfar leser opp pakkene, også deles alle ut før vi begynner å pakke dem opp. Det startet da med den yngste som får pakke opp alle gavene sine, også fortsetter det med nestemann. Personlig så har jeg ikke vært så glad i denne tradisjonen da det tar flere timer å få pakket opp noen gaver, så det er nok ikke en tradisjon jeg kommer til å videreføre 😅 Det er likevel ikke jul uten farfar som leser opp pakkene 💕

🎄 Hjemme Alene & Beethoven er et must – Jeg har aldri likt tre nøtter til askepott, og det er helt ærlig den dårligste filmen jeg noen sinne har sett. Jeg er derfor ikke en av de som ser på det hver julaften, men jeg må alltid se hjemme alene filmene og Beethoven for å komme i skikkelig julestemning.

🎄 Jeg elsker å pynte tidlig – Jeg har aldri hatt en bestemt dato der julepynten skal pakkes opp, og jeg har heller ikke hatt en dato for når det er “innafor” å sette opp juletreet. Jeg pynter mer enn gjerne i slutten av desember, og da kommer også juletreet opp.

🎄 Julestrømpe – Som jeg har nevnt i et tidligere innlegg så får jeg enda julestrømpe av mamma, og det er også et must for at jeg skal komme i skikkelig julestemning. Jeg har hver morgen siden jeg var en liten jente våknet opp til julestrømpe på julaften, og jeg tror nok at den tradisjonen kommer til å fortsette i mange år til.

🎄  Julefilmer – Jeg ser en julefilm så og si hver eneste dag i hele desember, og det er en tradisjon jeg har hatt siden jeg var en liten jente. Det er ingenting som gir mer julestemning enn alle de fine filmene som sendes i julen. Jeg ser blant annet alle Harry Potter filmene hver desember.

🎄 2.juledag – Jeg er nok ikke alene med å ha denne tradisjonen, men jeg drar alltid ut sammen med jentene på 2.juledag. Det er en tradisjon vi har hatt i så mange år nå, og samme med julestrømpen så tror jeg nok ikke at det kommer til å gi seg med det første 😂

Stina har også skrevet et innlegg om juletradisjoner som du kan lese HER ❤️

1 kommentar

1 thought on “MINE JULETRADISJONER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *