NÅ ER DET NOK

Categories Blogg

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste som er skikkelig trøtt og sliten for tiden? Jeg har vært så oppgitt over meg selv for at jeg har hatt så mye problemer med å komme meg opp på morgenen, men det er kanskje ikke så rart når det er mørkt 90 % av tiden. Mørketiden er tøff for de fleste av oss, men heldigvis så er det ikke så lenge igjen. Jeg er veldig spent på hvordan kroppen min kommer til å reagere når jeg kommer til Tromsø der det faktisk er mørkt nesten døgnet rundt. Som jeg uansett har fortalt dere så skal jeg ta litt juleferie når jeg kommer hjem, så da skal jeg ikke bry meg så alt for mye om hvor lenge jeg sover. Det vil nok være lettere sagt enn gjort, men jeg kjenner på hele kroppen at jeg trenger litt ferie nå.

I går gjorde jeg forresten noe jeg aldri trodde jeg kom til å gjøre, men jeg tror vi alle kommer til et punkt der nok er nok. Jeg har i alle fall  kommet dit, og det er begrenset hvor mye man skal godta før man velger å sette ned foten. Jeg var mye frem og tilbake om hva jeg skulle gjøre, men etter en lang samtale i går så var jeg ikke i tvil engang. Denne gangen var det viktig å lytte til magefølelsen, og jeg håper at dette på en eller annen måte vil hjelpe. Akkurat hva som har skjedd føles for personlig å skulle dele, men det er så viktig å stå opp for seg selv. Om du har noen rundt deg som ikke får deg til å føle deg bra, eller at du har blitt satt i en situasjon der du er ukomfortabel eller blir urettferdig behandlet, SNAKK OM DET! Jeg kan også til tider være veldig konfliktsky, men står du ikke opp for deg selv så vil det dessverre være lett å overkjøre deg. Ikke alle kamper er verdt å ta, men er det noe som virkelig føles feil så har du svaret ditt der.

Det føles i alle fall veldig rett i dag, og jeg er glad jeg endelig tok meg tiden til å gjøre det som jeg har tenkt på så lenge. Nå skal jeg komme meg på trening, så snakkes vi litt senere dere <3

5 kommentarer

5 thoughts on “NÅ ER DET NOK

  1. Så viktig! Om man ikke setter grenser, så blir man bare gående og drasse på dritt. Og det gidder man jo ikke om det ikke er veldig verdt det. 🙂

  2. Ja, noen ganger er det rett og slett nødvendig! Føles som det letter 10 kilo fra skuldrene da! Bra, Sofie! ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *