JOBB, PENGER OG INFLUENCERE

Categories Blogg

Har du et mangament? Eller skaffer du annonser selv? 
Det varierer egentlig litt fra gang til gang, men jeg har et management (Adsales) som selger de aller fleste annonsene på meg. Jeg får også forespørsler fra forskjellige mediebyråer, og noen ganger fikser jeg de selv. Jeg synes det er så koselig å få et direkte bånd med samarbeidspartnerne.

Hvor mye jobber du i løpet av en dag?
Hvor mye jeg jobber varierer også veldig mye. Noen uker kan være ekstremt hektiske, mens andre uker kan være litt mer rolig. Jeg bruker kanskje 4-6 timer på bloggen hver dag, så lager jeg jo også YouTube-videoer, annonser, tar bilder til Instagram og oppdaterer stories. Jeg føler at jeg alltid er på “jobb”, men noen dager er mer enn andre.

Bruker du bare penger, eller investerer du pengene du får inn?
Det er flaut å innrømme, men de to siste årene har jeg ikke vært veldig flink med penger. Det eneste jeg har investert i er leilighet, men 2020 er året der jeg skal bli flink med pengene mine. Jeg skal faktisk ha en samtale med regnskapsføreren min denne uken der vi skal snakke om investeringer.

Hva er ditt neste mål?
Først og fremst flytte for å kunne skape bedre innhold. Jeg har også lyst til å skrive bok og lage mitt eget sminkemerke. Jeg må bare finne ut hvor jeg skal starte, og ta en ting av gangen.

Føler du at du prioriterer jobb foran venner og familie?
Så absolutt. Jeg brukte store deler av 2017 på å sitte foran pc-skjermen, og takket nei til å være med på veldig mye for at det eneste jeg fokuserte på var jobb. Jeg angrer likevel ikke, for det er nok det som har tatt meg hit jeg er i dag. Det er likevel viktig med balanse, og jeg føler at jeg endelig har klart å finne det.

Tjener du alltid mye penger?
Nei, det gjør jeg ikke. Noen måneder er mye bedre enn andre, og jeg har kjent veldig på det at det er skummelt å ikke ha en fast inntekt hver måned. Jeg tenkte ikke så mye på det da vi bodde i Oslo å leide en leilighet, men nå som jeg har lån så synes jeg det er veldig skummelt.

Er det mange som jukser i bransjen din med falske følgere?
Det er nok veldig mange influencere der ute som har kjøpt seg til topps, noe som selvfølgelig er dritkjipt da det igjen går utover aktørene som betaler for noe som ikke eksisterer. Jeg synes det er fint at Instagram fjerner likes på mange måter, men samtidig gjør det sånn at det er lettere å kjøpe uten at noen legger merke til det.

Noen flere spørsmål? 🖤

4 kommentarer

4 thoughts on “JOBB, PENGER OG INFLUENCERE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *