NOE JEG VIRKELIG SETTER PRIS PÅ

Categories Blogg

Her om dagen hadde jeg besøk av Nora og Caroline, og det som egentlig bare skulle være en chill kveld med taco endte opp med å være en veldig inspirerende kveld. Jeg tror jo veldig på “law of attraction”, og jeg er en av de menneskene som tror på at du kan få til akkurat det du vil. Jeg vet det er mange som irriterer seg over mennesker som meg, men jeg er helt overbevist over at det fungerer. Det handler i bunn og grunn hvor lyst du egentlig har, for jeg føler mange for eksempel sier at de har sååå lyst på en ting, men så ser du de aldri løfte en finger for å få det. Det krever at man må jobbe ekstremt mye med tankegangen sin, hva man forteller seg selv og hvor hardt man jobber. Jeg har trodd på det i mange år, og hittil så har det funket ganske bra for meg.

Det er likevel sjeldent jeg snakker om dette med menneskene rundt meg, for jeg føler jeg er ganske alene med akkurat det tankesettet i vennegjengen min. Jeg er ikke en sånn person som diskuterer veldig for de tingene jeg tror på, så jeg “pusher” svært sjeldent på min tankegang hos de jeg har rundt meg. Det eneste jeg snakker mye om rundt venner og familie er å kutte ut kjøtt, og jeg har lenge prøvd å utfordre mange av de på akkurat det. Det er nok for at det handler om så mye mer enn bare meg selv og tankene mine, men utenom det så liker jeg mest å diskutere forskjellige temaer med de som har mye av det samme synet som meg. Det høres kanskje lite lærerikt og kjedelig ut, men i går lærte jeg virkelig så mye etter en alt for bra samtale med Caroline og Nora 🌸

Jeg fant også tilbake motivasjonen min som jeg føler jeg har mistet litt det siste halvåret. Jeg finner ikke lengre så mye glede i å skrive, ta bilder eller produsere innhold som jeg gjorde da jeg fikk hentet masse ny og digg inspirasjon fra å reise, men etter en lang samtale i går kom den tilbake. Vi snakket også om hvordan vi sikkert en dag kommer til å savne den perioden vi er i akkurat nå, og hvor viktig det er å nyte det så lenge vi har det. Jeg tror nok det er mange som kan skrive under på at de aldri har hatt så mye tid til familie før, og at alt det som har skjedd den siste tiden har ført oss nærmere. Det har også vært så mange utfordringer som bare har gjort oss sterkere, og jeg tror nok at dette kommer til å være et av de mest lærerike årene vi har hatt.

Jeg er i alle fall evig takknemlig for alle jeg har i livet mitt, og ikke minst for de vennskapene der jeg kan diskutere alt mellom himmel og jord. Jeg vet virkelig ikke hva jeg har gjort for å fortjene å ha så mange fine mennesker i livet mitt, men det er absolutt ikke noe jeg tar forgitt!

3 kommentarer

3 thoughts on “NOE JEG VIRKELIG SETTER PRIS PÅ

  1. Åh, ja! Jeg eeelsker å prate litt dypere om ting, og om livet generelt! Assa….du blir bare mer og mer klok du Sofie! Det er noe av det jeg digger så mye med deg, at du er litt dypere og klok! Influensere som kun er overfladiske, bruker jeg ikke tid på. Du er god! <3 Håper du får en like nydelig helg som deg selv! <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *