NOEN ANBEFALINGER

Categories Blogg

Selv om jeg ikke ser så alt for mye på serie så har jeg likevel noen jeg vil anbefale videre til dere. Som jeg har nevnt tidligere så er jeg veldig opphengt i Zombier, så jeg må vel allerede advare dere mot at 2 av 3 omhandler akkurat det, men dere MÅ gi det en sjanse. Jeg er en sånn person som egentlig ikke klarer å se på filmer eller serier som omhandler ting som ikke kan skje i virkeligheten, men jeg har helt seriøst blitt avhengig. Det skal sies at jeg tror litt på at noe lignende kanskje kan se langt frem i tid, så det kan vel være derfor jeg er så opphengt i det haha!

Our planet: Morten og jeg ble avhengig fra det sekundet vi startet å se denne serien. Det er utrolig interessant å komme så nært på dyrelivet for virkelig se og lære mer. Vi får se hva klimaendringene gjør mot planeten, insektene og dyrene våre. Så det er en utrolig lærerik og ikke minst viktig serie. Jeg tror det kan være godt for oss alle å ta en liten pause fra reality, drama, svenske Hollywood fruer og Zombier (hehe) for å se dokumentarer som dette.  The Walking Dead: Jeg vet jeg henger 7 år etter, men for dere som enda ikke har sett denne serien MÅÅ se den! Jeg bytter på å hate og elske den, men den er så absolutt verdt det. Det er en utrolig spennende serie, der virkelig ALT skjer. Noe er ikke alltid like gøy da jeg knytter meg veldig til karakterene, men den er bare så bra at jeg ikke klarer å slutte å se. PS: Det er 15 års aldersgrense. 

Black Summer: Enda en serie som omhandler Zombier, men denne er virkelig så spennende og veldig rar. Det har hittil bare kommet en sesong, men jeg synes den var så bra. Jeg tror jeg så alle de 9 episodene på 2 dager, så det sier vel kanskje litt om hvor mye jeg har gjort de siste dagene (hehe ups). Denne handler egentlig om det samme som walking dead. Serien starter med panikk og kaos, så får man vite mer og mer hva som har skjedd. Det jeg synes er bedre med denne serien er at du ikke blir like knyttet til karakterene, slik at det ikke er så kjipt når de dør. Du følger også flere grupper som er på forskjellige steder, så her er det alltid action. PS: aldersgrense 16 år. 

7 kommentarer

7 thoughts on “NOEN ANBEFALINGER

  1. … Men det hjelper ikke å se, lære og føle hvordan klimaendringene påvirker planeten vår om man ikke er interessert i å gjøre noe? Du fronter fremdeles et ekstremt forbruk og et liv med ekstremt mye reising. Det er jo selvfølgelig bra at du har sluttet å spise kjøtt, men med så mange flyturer i året fyller du klimakvoten din rimelig kjapt.

    Hva med å prøve å reise på en togferie? Tenk hvilke ideer du som forbilde kunne vist med å reise på en slik ferie kontra shoppingtur til New York? For det første er det mye mer originalt, og for der andre er det mye mer miljøvennlig!

    1. Anbefaler deg å se cowspiracy, så får du et ganske godt innblikk over hvor mye kjøttindustrien forurenser jorda vår. Jeg gjør mine bidrar, og jeg kan dessverre ikke være perfekt på alt. Det regner jeg med at du ikke er heller 🙂

      1. Den har jeg sett😊 og ja, bra du har sluttet å spise kjøtt, men føler du ikke av og til at du som influenser har et ansvar når det kommer til kjøpepresset og reisepresset? Forresten, en liten helgetur til for eksempel London slippes det ut mer enn 400 kg CO2 per person. Reising i form av fly er en versting! Jeg sier ikke at du må slutte helt å fly, men hadde bare vært så sykt kult om en av dere influensere hadde forsøkt å vist at det finnes alternative måter å oppdage verden på som kan være like kule (og instavennlig)😄

  2. Åhhhh, du er heldig som ikke har sett walking dead, for skulle ønske det var meg som så for første gang 😀 hvilken sesong er du kommet til? God plan å ikke bli for knytta til karakterene, men ikke så lett 😅😅

  3. Walking Dead er en av tidenes beste serier! Så bra at dere oppdaget den😁

    Liker du zombier vil jeg anbefale Netflix serien Santa Clarita Diet😁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *