NY HUND OG BIL?

Categories Blogg

Som dere vet så har jeg lenge planlagt å kjøpe meg en ny hund, men på grunn av at jeg bor i Oslo så har jeg valgt å vente litt. Jeg ønsker ikke å kjøpe hund så lenge vi bor her vi bor, for akkurat dette nabolaget er nok ikke det beste for en hund. Jeg har også vanskeligheter med å finne pass til Celine her, så det vil i alle fall bli problematisk med to hunder haha…

Siden vi nå er i en flytteprosess så har vi begynt å snakke om å kanskje skaffe oss en til hund. Jeg tror det kan være bra for Celine med litt selskap samtidig som at jeg har veldig lyst på en firbent venn til. Jeg har jo hatt lyst på en Pomeranian i mange år, men min største frykt er at Celine ikke vil godta at det kommer en annen hund som vil kreve oppmerksomhet og tid. Er det noen som har to hunder som kan dele litt erfaringer med meg?

Vi har ikke bare blitt enig om å kjøpe hund, men vi har også blitt enig om at vi skal kjøpe oss bil om vi bestemmer oss for å flytte ut fra Oslo. Jeg har veldig lyst på Porsche, men det er jo ikke akkurat den mest økonomiske bilen man kan kjøpe. Vi har også vært inne på Tesla da vi begge egentlig har lyst på EL-bil. Jeg har jo null erfaring når det kommer til bil, men etter hva jeg har hørt fra alle andre så er Tesla et godt kjøp. Yes or no?

Jeg føler jeg begynner å bli skikkelig voksen her jeg sitter å snakker om boligkjøp, hund og bil. Hva blir det neste? Barn og barnevogn? haha neida. Er det en ting som er helt sikkert, så er det at det ikke kommer til å bli noe barn med det første. P-staven skal ikke taes ut før om 3 år, så vi får se hvor vi er i livet da. Skal jeg gjette så vil jeg nok ikke bli mor før jeg nærmer meg begynnelsen av 30 årene.

22 kommentarer

22 thoughts on “NY HUND OG BIL?

  1. Tesla er et bra kjøp. Har selv Tesla, og min far er veldig bilopptatt og kan det aller meste om alle biler. Den ser både bra ut, er veldig billig i drift og bra for miljøet. Han skjønner ikke hvorfor ikke alle som har muligheten kjøper seg Tesla..

  2. Pom og porshe, lykke til med ditt valg. Jeg har selv en kleinspitz mye kjærlighet i små kropper. Han har egen fb konto så du kan kikke på han mens du venter på di lille “bamse”

  3. Venter på at en tesla model 3 skal ankomme om ca en mnd (folketeslaen) kan oppdatere når vi har fått den om den er Nice! 🙂 tesla Og el biler generelt er jo veldig bra og skaffe seg mtp at det sparer miljøet og lommeboken. Det spørs jo hvor du skal bo men er jo veldig greit og slippe bompenger etc. Det koster ofte en del i året, basert på hvor mye du kjører 🙂 gå innom tesla på Skøyen og test en og se hva dere syntes. Er utrolig lekre og praktiske biler. Når det er sagt kan det være det bare er spørsmål om tid før Porsche kommer med en el-variant. Hvordan går det med å kutte ned på kjøtt forbruket egentlig? 😊☺️ Kult du gjør det!!

  4. Tesla Ja 😅 vi har hatt tesla siden den første kom, og e veldig fornøyd. Når det kommer til ny hund og har fra før, er det litt vanskelig. Tenk nøye igjennom raser som passer sammen osv. Lykke til med “voksen livet” 😍

  5. Celine e vant te din oppmerksomhet
    Da e det veldig viktig at du fokusere masse på hu å vise at du bryr dæ om hu samtidig som den nye hunden. Det fikk æ også erfart da æ fikk hund også skaffa samboern sæ en. han ble sjalu så derfor gjor vi det som så at han har me sæ hunden sin på jobb å æ min dit æ ska. Å når vi e hjemme så har begge ansvar hver for sæ for sin egen hund rett og slett fordi æ har mine regla for min og han for sin. Samtidig har vi tre katta også så vi e en stor familie. Men det går faktisk overraskende bra. Vi klare å gi oppmerksomhet te alle. å ingen ser ut te å føl sæ sjalu mer. Så mitt tips ta me begge på tur, leik me dæm og la dæm leik me hverandre. prøv å gi dæm likens oppmerksomhet 🙂 ska dokker gi dæm godbita gi begge hver sin.
    ja du skjønne sikkert 🙂 lykke te❤️

  6. Når jeg gikk fra en til to hunder så trasset min 8 år gamle hund skikkelig i starten, var kjempe sur på oss og ville ikke ha noe med valpen.. men etter noen mnd å ble de bestevenner og nå klarer de seg ikke uten hverandre!! Så jeg ville bare gitt det litt tid, fjern valpen fra den eldste hvis den blir for innpåsliren, la valpen finne sin plass. Kan fort hende han Celine setter valpen på plass, og det de bare bra. Men etter litt tid uansett så vil det gå bra. Bare pass på at Celine får pusterom og ikke glem henne helt!! Lykketil, valpen livet er
    fantastiSk💖💖

  7. Jeg har to hunder her hos meg nå (eier egentlig en til).
    En på snart 1 år og ei på 3-4 mnd.
    Ellers så har jeg vokst opp med masse hunder, alltid hatt to eller tre hunder samtidig gjennom hele oppveksten.

    Det er mye jobb, mosjonen er grei så lenge man har hunder med likt aktivitetsnivå. Men jeg sliter med å gi mine nok mentalstimuli.. Der strekker ikke tiden helt til for meg og jeg har ikke i nææææheten så travel livsstil som du har.

    Om du vil snakke mer hund så kan du sende meg Mail også, er utdannet hundetrener. Så er gjennom en del konsultasjoner daglig 🙂

  8. Ville gått for en annen bil en tesla viss dere skal ha elbil.
    Vet ikke hvor mange hundre tesla biler som står på en egen skrot, men det er mange. Batterie ryker oftest og det koster som regel halvparten av bilens verdi. Ville ventet endel år til før kjøp av elbil, til de har fått utviklet det mere angående norsk vinter og at det skal tåles endel minus☺️

    Hilsen en som jobber med tesla.
    Å nei, kjører ikke tesla selv, kjører diesel.

    1. Det det er det vel en hel del delte meninger om. 10 av 25 kollegaer av meg har tesla og ingen har opplevd det du nevner der, så ville ikke hørt så mye på den kommentaren hadde jeg vært deg Sofie :)Ser også at dere kjører rundt i en tesla nå til venninnen din? Det er fantastiske biler ikke sant? ???????????? Det Håkon skriver her ville jeg tatt med en klype salt. 🙂

  9. Har du (ev. moren din som jeg har forstått deler en del av omsorgen for henne) noen hundeeier(e) i vennekretsen som pleier å ha med denne når de kommer på besøk, og motsatt? Isåfall vil jeg tro du (iallefall i grove trekk) kan forutsi Celines reaksjon på en ev. nyanskaffelse ut i fra måten hun ter seg i denne settingen..

    Selv har jeg ikke noe erfaring i å anskaffe en hund nr.2, – men jeg har derimot addet en ett-år gammel katt til voksen hund med success, så.. Det som iallefall funket for å få den særs gretne hunden på gli, var å kjøre en regelrett slavisk likebehandling frem til den nye var akseptert som en del av flokken. Dvs helst kose de samtidig, og kjøre på med godbiter av mest eksklusive sort (til begge samtidig). Derimot er det også viktig at iallefall Celine får tilsneket litt alenetid, f.eks ved at dere går tur med hver deres, og at det iallefall de første par dagene er du som tar Celine.

    Håper dette iallefall hjelper litt på veien.. <3

  10. Jeg har en hund på 9 år, og kjøpte en til for litt over et år siden. Den hunden jeg har som er 9 år kjøpte jeg også mens jeg bodde hjemme, samtidig som det bodde en voksen hund der. Har kun hatt positive erfaringer med det, og for min del som lar de være en del aleine hjemme, så ser jeg at det er fint for dem å ha selvskap i hverandre 🥰 Syns heller ikke det er noe mer jobb med to, enn med en. Så jeg tror nok hunden din ville sett på det som en positiv ting, og få selskap av noen som snakker det samme språket!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *