OSLO VS TROMSØ

Categories Blogg

OSLO

❤️ Bylivet – Det er jo ingen hemmelighet at jeg elsker bylivet, og at det alltid skjer noe rundt meg.

❤️ Alt ligger i nærheten – Det er veldig enkelt å reise om man bor i Oslo, og jeg føler at man har alt i umiddelbar nærhet.

❤️ Det skjer noe hele tiden – Om vi ser bort fra corona, så er det jo alltid noe som skjer i Oslo. Det er nesten umulig å kjede seg her, for det er alltid nye ting man blir invitert på.

❤️ Stort utvalg i restauranter – Jeg digger at man har absolutt alt her, og at det alltid er noe nytt å teste ut.

❤️ Kollektivtransporten – Jeg føler ikke det er noen byer i Norge som har bra kollektivtransport utenom Oslo. Jeg elsker hvor lett det er å komme seg fra A til B her.

TROMSØ

❤️ Naturen – Jeg elsker å være omringet av nydelig natur, og det er ingenting som gir meg mer ro i sjela enn de høye fjellene, nordlyset, midnattsolen og havet rundt meg.

❤️ En roligere hverdag – Selv om jeg elsker bylivet og at det alltid skjer noe rundt meg, så har det vært utrolig deilig å komme til Tromsø for å koble litt av. Jeg har for første gang på mange år hatt tid til å fokusere på meg selv, og det har vært så utrolig deilig.

❤️ Utelivet – Det er seriøst ingenting som slår utelivet i Tromsø, det er så utrolig morsomt å dra på byen her.

❤️ Menneskene – Nordlendinger er utrolig hyggelige og ikke minst imøtekommende. Jeg synes det er utrolig lett å komme i kontakt med mennesker her, noe som er et stort pluss om du kanskje er ny i byen og ikke kjenner så mange.

❤️ Du kan gjøre litt annerledes ting – Det jeg digger med Nord-Norge er at du kan gjøre ting som du kanskje ikke ville gjort i Oslo. De har for eksempel et “ishotell” som ligger ca 1.5 time unna sentrum, hvor kult er ikke det? Jeg har vurdert lenge å booke meg en natt, men det koster 12.000?! 😂 Du kan også reise dit uten å sove over, men jeg vil ha hele opplevelsen.

3 kommentarer

3 thoughts on “OSLO VS TROMSØ

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *