SINGELLIVET

Categories Blogg

Er det en ting jeg ikke vet, så er det hvordan det er å bare være meg. Jeg har alltid trodd og tenkt at jeg ikke er en forholdsjente, men med tanke på at jeg har vært mer i forhold enn singel så har vi vel allerede svaret der. Jeg kan ikke huske eller se tilbake på meg som singel, og har ingen anelse om hvem den personen er. Jeg tror jeg har hatt en liten frykt rundt dette å være alene. Det å ikke føle seg elsket eller ønsket av noen, og det og ikke ha en god og trygg armkrok å søke til når ting er vanskelig. Jeg tror nok ikke jeg har vært alene med disse tankene og følelsene, for det virker som mange av oss går rundt å frykter for å være alene.

Det er kanskje ikke så rart ettersom at vi har blitt fortalt gjennom filmer, bøker, historie, foreldre, familie og venner siden vi var barn at vi en dag skal finne drømmeprinsen. Vi skal gifte oss, få barn og leve lykkelig i alle våre dager. Er du en av de som er singel så får du mest sannsynlig konstant spørsmål om når du skal slå deg til ro eller om du ikke skal begynne å date igjen snart. Det er så ekstremt press rundt det å være med noen, så det er kanskje ikke så rart at mange av oss kjenner på en eller annen frykt eller nederlag rundt det å være alene.

Det er vel viktig å påpeke at mitt seneste forhold ikke har vært for at jeg var redd for å være alene. Jeg ble kjempeforelsket på veldig kort tid, og er ubeskrivelig glad i Morten. Jeg hadde aldri blitt sammen med noen på grunn av en frykt jeg har kjent på, men jeg har kanskje alltid vært åpen for forhold om det gir mening? Jeg har aldri sagt til meg selv at “nå skal du være singel, Sofie”. Jeg har bare tenkt at det som skjer det skjer, og møter jeg noen så er jo det veldig hyggelig.

Det føles derfor litt rart å skrive dette, men det her er første gangen jeg virkelig har fortalt meg selv at jeg skal være alene. Jeg skal bare være meg selv for en god periode nå, og det er noe jeg virkelig tror jeg har godt av. Jeg skal ikke tillate meg selv å føle meg dårlig for å være singel, eller at noen skal fortelle meg at jeg “må finne noen” snart. Jeg tror det er viktig å finne ut hvem man er på egen hånd også. Lære hvem Sofie egentlig er. Lære meg at det er OK å være alene, lære meg at jeg klarer meg fint uten å ha en trygg armkrok å gjemme meg i når ting blir vanskelig. Lære meg å ta avgjørelser på egen hånd, og gå etter det som er rett for meg. Slippe å alltid måtte tenke på noen andre, og egentlig bare fokusere 100% på meg selv.

14 kommentarer

14 thoughts on “SINGELLIVET

  1. Veldig bra skrevet! Selv om jeg er yngre enn deg skjønner jeg presset du føler og er helt enig i at man ikke skal stresse for å finne drømmemannen. Ikke vits i å late som at man elsker noen bare for å føle på den armkroken som du sier. Han kommer før en siden, om så om det skjer i morgen eller om 10 år❤️

  2. Du har sikkert godt av det tenker jeg. Og siden du ikke har så lyst på barn, trenger du overhodet ikke stresse over NOE! Det er et stort pluss!😉 Jeg kjenner meg veldig igjen! Jeg har hatt 3 lange forhold! Uten NOE singeltid imellom. Tenkte ikke over det da jeg var ung, men det var nok en blanding av at jeg ble fort betatt/forelsket og at jeg hadde blitt så vandt med å alltid ha kjæreste, så jeg rakk aldri å være singel i mellom forholdene. Nå når jeg har blitt så glad i å være alene, ser jeg ikke for meg å ha kjæreste igjen, ever! Det er SÅ digg å bare være meg!😁 Snakk om forvandling av et menneske! Haha! Ha en fin Fredag, fine deg!❤️

  3. Så fint skrevet! Jeg har nylig blitt singel selv, og har lyst til å gjøre det samme 💗

    1. Bra skrevet. Men jeg håper du og Morten blir sammen igjen.

      Det blir ikke det samme uten Morten på you tube videoen dine og alle prank dere har gjort mot verande ❤️

  4. Å være alene gir en styrke og det er sunt å være alene så en får kjenne på hva en ønsker i et forhold senere også.
    Jeg angrer på at jeg gav altfor mye av meg selv, til forhold der jeg ikke trivdes. Nå er jeg så kresen at det skal mye til om beilere rundt hjørnet vinner meg 😂

  5. Veldig smart av deg! Jeg tror også at det er viktig å lære seg å være alene, bli kjent med seg selv i den situasjonen.
    Jeg har selv vært i forhold siden jeg var 16(25 nå). Har vært et bytte inni der, men var bare noen måneder alene🙈 Som 16-åring hadde jeg såklart ikke funnet ut hvem jeg ville være osv., så tenker ofte på at jeg ikke burde involvert meg i et forhold så tidlig, men lærte noe av det også😊
    Jeg heier på deg! Det er ikke et nederlag om drømmeprinsen dukker opp, og denne alene-planen går i vasken😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *