SPØRSMÅL OM SINGELLIVET

Categories Blogg

Hvordan var overgangen fra et langt forhold til å bli singel?
Hadde du spurt meg for tre år siden, så hadde jeg sikkert sagt at det var helt forferdelig siden jeg var så redd for å være alene. Akkurat nå vet jeg ikke helt hva jeg skal svare, for jeg vet helt ærlig ikke om jeg har kjent på noe særlig til overgang enda. Vi er jo fortsatt gode venner, så jeg har ikke “mistet” Morten på den måten. Jeg har heller ikke fått kjenne på singellivet så det er nok litt tidlig å svare på enda.

Har du noen i kikkerten?
Nei, det har jeg ikke. Jeg er så lite interessert i å holde på med noen eller være seriøs, så det er nok LENGE til den tid kommer.

Beste å verste med å være singel?
Beste: Jeg slipper å tenke på noen andre enn meg selv, og det er veldig deilig
Verste: Det er jo utrolig hyggelig å ha kjæreste, så det blir jo på en måte et lite “savn” på det hverdagslige tingene som  å lage mat, ha fine samtaler, kose and you name it.

Hva gjør du når du føler deg ekstra ensom? 
Jeg har begynt å trives så alt for godt i eget selskap, så jeg har heldigvis ikke kjent på følelsen av å være ensom. Jeg tror at om den skal komme snikende en dag så er det viktig å minne seg selv på alle menneskene man har rundt seg, og at man ikke er ensom for at man ikke har en kjæreste.

Er du på tinder? 
Nei, det er jeg ikke.

Kunne du tenkt deg å datet eldre eller yngre?
Eldre helt klart! Jeg er jo tross alt en gammel sjel, så jeg tror nok ikke at jeg passer veldig godt sammen med noen som er yngre enn meg selv.

Hvordan ser du for deg at det kommer til å være å date i et annet land? Feks USA?
Min første tanke er jo at det kanskje er litt mer romantisk, ettersom at jeg føler at amerikanere er mer romantiske av seg. Jeg må likevel innrømme at jeg ble skremt av å høre på Lene sin Podcast om hvor frempå mange av de var, så jeg vet ikke. Jeg tenker at det enten kommer til å være veldig moro, eller alt for irriterende om vedkommende ikke tar et nei for et nei 😂

Flørter du med noen akkurat nå?
Nei, det gjør jeg ikke. Jeg vet heller ikke hvordan  man flørter med noen, så jeg tror nok jeg trenger litt hjelp på den fronten. Jeg har som sagt vært i forhold typ hele livet, så jeg vet virkelig ikke hvordan man går frem eller viser interesse HAHA.

Hvordan trives du som singel?
Foreløpig så trives jeg veldig godt. Det har nok mye med at det er så nytt og spennende for meg, spesielt med tanke på at jeg “alltid” har hatt noen i kikkerten eller vært opptatt på en eller annen måte. Dette er første gangen i løpet av mitt voksne liv at jeg virkelig er hundre prosent singel.

Føler du at du har “kommet over” bruddet?
Ja, det gjør jeg. Det er som sagt en god stund siden dette skjedde, og vi ventet som sagt med å gå offentlig med det. Jeg tror nok også at det har hjulpet veldig at vi har så fin kontakt og godt vennskap i ettertid også <3

Hva ser du etter i en gutt?
Er det noe jeg har lært fra mine tidligere flørter og forhold så er det at jeg ikke har en “type” jeg går etter. Jeg har vært med mye forskjellig, der alle egentlig har hatt veldig forskjellig personlighet og egenskaper. Det som jeg tror er viktig for meg den gangen jeg føler at det er OK å slå seg til ro, er nok at han har en stabil inntekt og ikke minst en jobb. Økonomi er så utrolig viktig, spesielt i voksen alder der man kanskje skal kjøpe hus, bil, få barn and you name it. Det er jo selvfølgelig også viktig at han er snill, omtenksom og går godt overens med venner og familie.

6 kommentarer

6 thoughts on “SPØRSMÅL OM SINGELLIVET

  1. Tror du det vil bli annerledes/vondt når Morten får ny kjæreste? Og tror du det vil påvirke vennskapet?

  2. sover du og morten sammen fremdeles eller hver for dere? rører dere hverandre eller er det ikke noe kos, helt avstand fra det uten problemer? jeg personlig ville synes det hadde vært vanskelig

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *