REISEPLANENE SOM HAR BLITT AVLYST

Categories Blogg

Er det en ting jeg har hatt litt vanskelig med å godta, så er det at alle reiseplanene mine har blitt avlyst. Jeg vet selv at det er en ekstremt teit og egoistisk tankegang, men jeg har likevel ikke klart å la være å føle det sånn. Jeg tror kanskje bare at skuffelsen har blitt ekstra stor for at jeg hadde store planer dette året, og at det noen ganger er vanskelig å omstille seg. Jeg tror likevel det er viktig å se at det å ikke kunne reise akkurat nå bare er en liten bagatell, og at situasjonen vi befinner oss i akkurat nå ikke er evigvarende.

Jeg tror også det er viktig å minne seg selv på at vi er ekstremt heldige som bor i Norge når ting som dette skjer, og at vi faktisk har det veldig bra. Jeg kan kanskje ikke dra til utlandet akkurat nå, men jeg har fortsatt mulighet til å besøke venner, familie, dra på butikken, jeg kan dra ut å spise og vi er generelt ganske “fri” om vi skal sammenligne oss med andre land. Det er ingen som har nektet oss å gå ut, vi har ikke hatt mangel på mat og vi har hatt et helsepersonell som har jobbet på spreng for oss. Jeg tror det er viktig å minne seg selv på alle disse tingene, spesielt når man føler at det kanskje er litt kjipt og kjedelig.

Jeg skal ikke nekte for at jeg mer enn gjerne skulle vært på reise nå, og det har vært ganske bittert for å måtte avlyse reise etter reise. Jeg vet likevel at jeg får muligheten igjen, og er ikke det noe å være glad for så vet ikke jeg. Jeg vet også at jeg har mye fint å se frem til dette året, og nå som at jeg har blitt “tvunget” til å være hjemme så har jeg hatt mye mer tid til å være rundt de menneskene jeg bryr meg om. Jeg har fått gjort mye ting jeg vanligvis aldri ville hatt tid til, og jeg har skapt nye minner til tross for at det ikke var de minnene jeg hadde sett for meg at jeg kom til å se tilbake på. De er langt i fra noe dårligere eller kjipere, de er bare annerledes.

Jeg valgte å legge med noen bilder fra reisene jeg hadde i 2019 og Sri Lanka som jeg dro til i februar. Det er godt å ha noe fint å se tilbake til, samtidig som at man kan glede seg til neste gang <3 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *