SPØRSMÅL & SVAR OM BLOGGING

Categories Blogg

Har du en fast sum du tjener hver måned?
Nei, jeg har ingenting fast. Det varierer veldig fra måned til måned hva jeg tjener. 

Har du fastlønn? 
Tidligere så har jeg ikke hatt det på grunn av at jeg hadde enkeltmannsforetak, men etter at jeg startet AS får jeg lønn en bestemt sunn en gang i måneden. 

Hvor mye lønn tar du ut hver måned?
Litt under 40.000 etter skatt. 

Var blogging som du hadde sett for deg?
Nei, så absolutt ikke. Jeg trodde det var mye mer frihet, og at det bare tok et par timer å skrive blogginnlegg. Jeg fikk fort lære at det ikke var sånn, og at det var mye mer jobb enn hva jeg noen gang hadde først sett for meg. Vi har jo for eksempel aldri ferie, for vi jobber jo og oppdaterer hver eneste dag. Jeg klager likevel ikke, for herregud som jeg elsker jobben min. Jeg er så utrolig heldig! 

Føler du konkurranse rundt plasseringen på topplisten?
Hadde du spurt meg for et år siden så hadde svaret helt klart vært ja. Jeg var livredd for å miste plasseringen, og gjorde nesten alt for å ligge høyt oppe. Jeg skammer meg ofte over mye av det jeg valgte å dele, men er det noe jeg har lært så er det at jeg ikke kan gjøre noe med fortiden min. Jeg har vokst utrolig mye det siste året, både når det kommer til meg som person, men også jobb. Jeg vil absolutt tørre å påstå at jeg mistet meg selv på grunn av bloggen, noe som både var skremmende og ubehagelig. Heldigvis har jeg funnet tilbake til den jeg vil være, og hvordan jeg vil vise meg utad. Klikk betyr virkelig ikke alt som det gjorde før, og jeg er mer opptatt av å levere til dere som klikker dere inn her daglig. Jeg setter så pris på dere ♥

Er det lett å få venner i bloggmiljøet?
Både ja og nei. Det kan godt være jeg som tar helt feil, men jeg føler ikke at bloggere i Norge er så sammensveiset. Jeg føler vel heller at man er mer ute etter å ta hverandre, enn å støtte og heie. Ser dere på mange av bloggerne i Sverige så viker det som de har et mye tettere bånd, men det kan godt være at det bare er sånn det ser ut utad. Alle jeg har møtt er i alle fall superhyggelig, og jeg synes vi har mange flinke bloggere/influencere der ute. 

Går bloggen foran venner og familie?
Det kommer helt an på hva det er, for som alle andre så må jeg ofte prioritere jobb fremfor fest, moro og familiebesøk. Jeg føler likevel at jeg er flink til å ta vare på alle rundt meg, og hadde det vært slik at det hadde vært et nødstilfelle eller at noen virkelige trengte meg så hadde jeg selvfølgelig valgt de fremfor bloggen 10 av 10 ganger. 

Om du skal svare helt ærlig, går ikke stygge kommentarer innpå deg?
Jo, det gjør det. Jeg er jo bare et menneske jeg også, så det å få daglige negative kommentarer om utseendet, jobb og personlighet går jo selvfølgelig innpå meg. Jeg har likevel lært meg å takle det mye bedre nå enn hva jeg gjorde før, men enkelte kommentarer kan virkelig være sårende. Sist jeg var i LA så begynte jeg å gråte skikkelig av en kommentar, for den var utrolig stygg. 

Hjelper du, Andrea og Martine hverandre med bloggingen?
Ja, det vil jeg si. Det er vel kanskje Andrea og jeg som samarbeider/jobber mest sammen, men jeg føler vi alle er flinke til å heie, støtte og motivere hverandre. Jeg er veldig glad for at jeg har samme jobb som to av mine bestevenninner ♥

1 kommentar

1 thought on “SPØRSMÅL & SVAR OM BLOGGING

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *