SPØRSMÅL & SVAR

Categories Blogg

Hva har vært det vanskeligste med å jobbe som influencer så langt?
Det må nok være det at man må tåle så utrolig mye dritt, og at man på en måte bare må godta det for at man har valgt selv å være en offentlig person. Jeg har til tider grått meg i søvn og virkelig tenkt over om dette egentlig er noe for meg. Det er jo helt klart det, men det kan noen ganger være vanskeligere enn hva enkelte tror.

Var du utro i LA?
Nei, ingen var utro i LA. Jeg er så utrolig lei av å høre om dette, og det vil være første og siste gang jeg kommenterer den saken her. Til og med jentene som var singel rørte ikke en eneste en. Vi var på en skikkelig jentetur der vi bare koste oss sammen, og det skjedde absolutt ikke noe som ikke skulle skjedd.

Hva tenker du egentlig om personer som sliter psykisk og stadig blir innlagt på psykiatrisk?
Wow, det var et veldig vanskelig spørsmål å svare på. Jeg har jo selv slitt med mitt, men jeg føler på en måte at jeg ikke har erfaring til å uttale meg om akkurat det. Jeg tenker jo selv at det er utrolig vondt at det er så mange der ute som går rundt og ikke har det bra, og kanskje føler at de ikke får den hjelpen de trenger. Det er nok mange der ute som kjemper sine personlige kamper, og det er akkurat derfor jeg tenker at det er så viktig at vi ikke skal dømme noen vi ikke kjenner eller vet historien til.

Hvorfor synes du det er kleint å kysse offentlig?
Jeg har egentlig ikke et godt spørsmål på det, men jeg har bare alltid vært sånn. Jeg klarer for eksempel ikke å være med en gutt som er for “needy” der han trenger kos, kjærlighet og oppmerksomhet hele tiden. Det er ingenting som skyver meg mer unna enn det, og det er bare et eller annet med meg som ikke klarer kliss og klass. Jeg synes også det er veldig ubehagelig når andre kysser foran meg, så det er nok mye der det ligger.

Har du tips til hvordan man kan føle seg fin nok, og ikke sammenligne seg med andre?
Jeg skulle ønske jeg hadde et så godt tips at alle dere som føler på usikkerheten at dere hadde våknet opp i morgen og problemet hadde vært borte. Det er dessverre ikke så lett, og vi må rett og slett jobbe med oss selv og hvordan vi snakker om eget utseendet og kropp. Jeg kan selv ta meg i at jeg sammenligner meg med andre, og føler at jeg ikke er bra nok. Jeg har likevel prøvd å virkelig jobbe med selvtilliten de siste årene, og jeg begynt å være mye snillere mot meg selv. Er det noen som har fått meg til å føle meg dårlig så har jeg bare fjernet vedkommende fra mine sosiale medier. Jeg forteller også noen fine ting til meg selv i løpet av dagen, og er veldig opptatt med at jeg skal gi skryt når jeg gjør noe bra. Jeg gir meg selv gjerne ros for ting som ikke handler om utseendet, slik at fokuset mitt er mest på prestasjon og hvordan jeg er som menneske.

Hvorfor har du LA i bioen din på Instagram?
Jeg har bare ikke orket å fjerne det etter at jeg kom hjem, hehe.

Hvordan kan man klare å stole på noen igjen etter at de har sviktet deg?
Jeg har selv merket at jo eldre jeg har blitt jo mer har jeg lært meg å “gi” faen. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg på en bra måte, men jeg har jo selv opplevd at noen jeg virkelig stolte på gikk bak ryggen min, både kjæreste og bestevenn. Jeg tror likevel bare at man må prøve å fortelle seg at fortid er fortid, og at man ikke kan “straffe” andre mennesker for hva som har skjedd tidligere. Ikke alle mennesker er kjipe, og man må bare lære seg å stole på de rundt seg til det motsatte er bevist. Det er selvfølgelig mye lettere sagt enn gjort, men det er noe man må jobbe med. Jeg har i alle fall fått det mye bedre etter at jeg sluttet å være så sjalu som jeg var for bare noen år siden. Jeg merker også stor forskjell på forholdet jeg er i nå, sammenlignet med mine tidligere forhold.

Noen tips til å komme seg over kjærlighetssorg? 
Jeg har bare hatt skikkelig kjærlighetssorg en gang før, og da føltes det virkelig ut som at livet mitt gikk i grus. Jeg kan enda huske hvor smertefullt det var, og hvordan jeg mistet lysten til å gjøre noe som helst. Jeg trodde aldri det kom til å gå over, men så ble det litt lettere for hver dag som gikk. Jeg tror bare det er viktig å tenke på at det vil bli bedre, også må man tillate seg å være lei seg. Vær sammen med mennesker som får deg til å le, gjør morsomme ting og se fremover. Det vil bli bedre <3

Hva hadde du gjort om Morten var utro med en av dine beste venner? 
Da hadde jeg kuttet ut både Morten og denne såkalte “beste” vennen min. Det hadde jeg aldri tilgitt, virkelig ikke.

Er du fornøyd med hvordan du styrer økonomien din?
Det er regnskapsføreren som styrer økonomien min, så jeg har full tillit til han. Det har likevel vært et ekstremt dyrt år for min del, og jeg kjenner at økonomi har vært stressende for meg. Jeg hadde aldri sett for meg alle disse utgiftene som plutselig ble kastet over oss, men det ordner seg jo alltid på en eller annen måte.

Du sier du er redd for å være alene, hvordan jobber du med denne frykten? 
Jeg har ikke vært nok alene til at jeg kan svare helt på dette enda, men jeg presser meg egentlig bare gjennom det. Jeg kunne jo satt meg på første fly til Oslo eller Tromsø, og jeg skal være så ærlig å si at jeg vurderte å endre billetten min slik at jeg reiste hjem tidligere enn planlagt. Jeg satt heldigvis ned foten, og bestemte meg for at jeg skal klare det her. Jeg kommer jo ikke til å bli noe mindre redd av å unngå situasjonen, så jeg må bare venne meg på det.

Hvorfor bor Morten i Oslo? 
Han har fått jobb som krever at han er i Oslo.

Hvordan var tiden din rett etter faren din døde?
Helt jævlig. Jeg tror ikke jeg kan beskrive det på noen andre måter, for det er virkelig det verste som har skjedd meg. Jeg trodde aldri at jeg skulle klare å smile igjen, og jeg så ikke akkurat så veldig lyst på livet.

Hvilken utdannelse har du?
Jeg har bare fullført videregående, så jeg har ingen utdannelse.

12 kommentarer

12 thoughts on “SPØRSMÅL & SVAR

  1. Hvordan går det med deg etter at Morten har flyttet? <3 Angående LA, så har Mario sagt at exen var utro i LA, så ble litt forvirret av det du skrev. Men du var kanskje ikke i LA med exen hans? Ha en flott helg!

    1. Det går bedre og bedre, takk som spør <3

      Så langt som jeg kan huske så har aldri Mario sagt noe sånt. Uansett hva som har blitt sagt og ikke, så var det ingen som var utro i LA.

      Ha en fin helg du også <3

  2. Jeg har egentlig ikke et godt spørsmål på det, men jeg har bare alltid vært sånn?

    Spørsmål på det?

  3. «Har ikke orket å fjerne det siden jeg kom hjem». Lite vits med sånn i bio om du ikke oppdaterer den. Hvorfor legge skjul på at du synes det er fett at det står «LA» i bioen din, når både du og jeg vet at det ikke handler om at du ikke har orket?

      1. “Jobben” din er sosiale medier som du bruker timesvis hver eneste dag på, men akkurat det orker du ikke?😂

  4. Du virker så reflektert og lite dømmende, Sofie! Spesielt når du svarer på det med psykisk helse 💛 masse klemmer til deg med en så fin sjel 🥰

  5. Hva liker du best med LA?❤️ Har lyst til å dra dit så fort som mulig, er det noe som er verdt å oppleve??

  6. Kjenner/ kjente du Viljar Hanssen som også var på utøya? Har akkurat sett den engelske versjonen av utøya, 22 july, der filmen handlet mye om viljar. Og har du sett noen av filmene som er blitt laget i etterkant av 22 juli?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *