TING JEG HAR LÆRT OM JOBB OG LIVET GENERELT

Categories Blogg

Reklame | annonselenker Nelly

 Her ser dere veldig godt at jeg mangler en tann, haha <3 Genser. HER / Min bukse er dessverre utsolgt, men du finner “Molly” serien. HER (det er de beste buksene!!) / Sko. HER

Det er dumt å ikke satse på YouTube
Det høres kanskje ut som en litt rar ting å ha lært, men om man tenker på hvilken jobb jeg har så er det kanskje ikke så fjernt likevel. Det er ingen hemmelighet at jeg er skikkelig blogg-jente, men jeg har bare blitt mer og mer glad i YouTube. Tar man en titt på andre land så er det nesten kun YouTube som gjelder, men vi i Norge henger litt etter som alltid. Det siste året har jeg virkelig ikke forstått meg på reality deltakere som ikke velger å satse på YouTube?? Jeg føler at blogg bare har blitt en vane, og at derfor ingen tenker på noe annet? Jeg angrer skikkelig på at jeg ikke satset mer, men YouTube har bare blitt større og større de siste årene. Det er heldigvis aldri for sent til å begynne, og nå skal vi virkelig få rævva i gir. Jeg vil forresten høre, hva liker DU best? Blogg eller YouTube? og hvor gammel er du? Jeg har nemlig en teori at de som er på min alder og litt eldre liker blogg best, for at vi på en måte er oppvokst med det. 

Det er viktig å ta egen helse på alvor
Er det noe jeg virkelig har vært dårlig til så er det å lytte til kroppen, og jeg føler endelig at jeg har begynt å ta helsa mi på alvor. Det er nesten skremmende å tenke på hvor dårlig vi mennesker er til å ta vare på oss selv, det ene mennesket vi faktisk skal leve med for resten av livet. Vi bruker så mye tid og energi på å ta vare på de rundt oss at vi glemmer å faktisk elske og bruke tid på egen helse. Selvfølgelig er det viktig å bry seg om de menneskene vi har rundt oss, men vi må ikke glemme at VI også er viktig. Jeg er bare så stolt over at jeg endelig har kommet hit, og at jeg faktisk har begynt å ta tak i alt som er vondt og vanskelig. Jeg har enda en lang vei å gå, men det er i alle fall en start. Det er så viktig å lytte til kroppen vår folkens, og jeg synes alle som leser dette skal bli litt flinkere til å prioritere seg selv <3 

Det er mye ansvar ved boligkjøp
Det er selvfølgelig kjempekult å ha kjøpt sin egen bolig, men jeg tror ikke man kan forstå som førstegangskjøpere hvor mye ansvar som ligger bak. Jeg har leid siden jeg var 18 år gammel, men kunne virkelig aldri forestilt meg hvor mye man faktisk må tenke på. Det er nok litt lettere om man kjøper i borettslag og ikke selveier som Morten og jeg har gjort, men det er vel bare sånn det er å bli voksen haha. Vi har bare bodd her i litt over to måneder, og har allerede måtte betale over 11.000 kroner til rørlegger.

Har jeg egentlig rett?
Jeg snakker ekstremt mye til meg selv, og analyserer utrolig mye før jeg deler det med noen andre. De som kjenner meg vet at jeg er en lukket bok, og at det noen ganger kan være vanskelig å få noe ut av meg. Den personen jeg snakker med aller mest er derfor meg selv, og det siste året så har jeg begynt å stille meg selv litt kritiske spørsmål. “Hvorfor gjorde du det?”, “har du egentlig rett nå?” og “hvorfor er du sint/lei deg?”. Jeg føler selv jeg har vokst mye det siste året, og blitt flinkere til å innse mine egne feil og forstå andre. Jeg tror vi mennesker forventer alt for mye av andre, og at vi kanskje ikke helt forstår hvor annerledes vi faktisk er. Hvor mange samtaler har du ikke hatt der du virkelig har prøvd å forklare vedkommende hvorfor du er sint eller lei deg, men personen har et helt annet syn på situasjonen enn deg? Vi oppfatter ting så utrolig forskjellig, så jeg har lært meg at vi ikke alltid kan forvente at andre skal forstå. Noen ganger må man bare godta at man har ulikt syn på en situasjon. 

5 kommentarer

5 thoughts on “TING JEG HAR LÆRT OM JOBB OG LIVET GENERELT

  1. Liker best blogg, mye lettere å lese overalt uten å måtte ha på lyd for å se video. Hopper ofte over de på blogger

  2. Hei jeg er 46 år og liker You Tube best. You Tube ble populært når smart mobilene kom for ca 10-11 år siden. Da fikk den som egen app. Så fortsett med disse videoene, tror det er mange litt eldre også liker de

  3. Jeg fyller 24 i år. Må si jeg fortsatt liker blogg best, men er nok noe med det at youtube ikke var så utbredt i ungdomsårene. Jeg begynte først å se på youtubevideoer for et halvt år siden, og synes det begynner å bli en del bra i Norge nå. Men jeg liker nok best å lese og se bilder, også hører jeg mye på podcaster, ettersom det passer i en hverdag med mye bilkjøring 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *